WE-tech G18c slide - probleem

Da Fencer

Well-Known Member
26 apr 2015
97
66
Trophies
6
Hallo allen,

recentelijk heb ik een cadeautje gekregen; de WE G18c. Lekker full auto! Vindikleuk, +1, etc.

Nu wil het feit dat ik de slide er op geen enkele manier van af krijg. Ik heb al een tijd lopen zoeken, de verkoper gemaild etc, maar die zegt alleen dat 'het soms wel wat stroef gaat'. Nou, als ik er met geweld iets niet af krijg wat er gewoon af moet kunnen..

Niet dat ik het ding echt heb mishandeld.

Iemand tips of tricks?

Thanks!

Met vriendelijke groet,
Da Fencer

• Leuk
Waarderingen: vincent vallinga
Dit vond ik op een forum;
Op het pistool zitten 3 knoppen: een klein schuifje dat dient voor de demontage van het pistool, de slide catch release button en de draaiknop voor selectieve fire.

Het pistol is te fieldstrippen door het demontageschuifje naar beneden te drukken. De slide kan dan naar voren er af gehaald worden.
Hopelijk heb je hier wat aan?

Yo Vladimir,

thanks! Ik heb inderdaad een demontageknopje, zowel links als rechts op de replica; volgens de winkel en YouTube moeten deze allebei naar beneden voor een fieldstrip.

Dat lukt tot ongeveer 8 millimeter, dan krijg ik de slide er niet verder af... (dit is waarom ik maar naar het beste forum van NL ben gestapt ;) )

Da Fencer

O.K.check dan dit filmpje eens.

https://www.youtube.com/watch?v=PBhQeOJSLjI

Hij trekt voordat hij de demontageknopjes naar beneden drukt de slede een stuk naar achteren en pas dan de knopjes omlaag en de slede naar voren.
Ik zag op andere youtube filmjes dat je soms best flink wat druk uit moet oefenen op de achterkant van de slede om hem los te krijgen.
Succes.

Waarschijnlijk blijft je hamer in een te hoge positie staan waardoor deze de slede bij voorwaartse beweging blokkeert. Kan je slede nog wel naar achteren?

Als het inderdaad de hamer is dan wacht in ieder geval een echte pongelklus

Blade;17570 zei:
Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch wel je magazijn eruit gedaan?

Ja zeker.

Het filmpje van @Vladimir heb ik ook al geprobeerd. Ik krijg het vermoeden dat @Oddball een punt heeft..

de slide kan prima naar achteren en de G18c functioneert goed. Het enige wat hij weigert, is zich laten demonteren.

Ik ben bang dat ik hem helemaal uit elkaar moet halen.. maar hoe fix je zo'n hamer?

Dan haak ik bij deze af want zover gaat mijn kennis van de Glock 18c niet.
Ik wens je succes met het oplossen van het probleem en jammer dat het zo'n ongewoon en weinig voorkomend probleem is.

Off topic: echte glock 17 had toen ik er mee "speelde" ook vaak problemen met slede er af halen.

Het is een gok maar bij de mijne van ASG moet ik de fire selector in het midden zetten anders gaat ie er niet af. Het is geen WE maar je kunt het alicht proberen.

Beste allen,

afgelopen weekend terug geweest naar QTAC met de G18. Na een beetje pielen (er zat iets scheef) en een eerste medewerker die de slide er ook niet af kreeg, kreeg uiteindelijk Maurice, technisch wonder, de slide er gelukkig af.

Het gaat nog een beetje stroef, maar hier is het proces:

magazijn er uit
trekker overhalen
demontageknopjes indrukken
slide in één vloeiende beweging eerst naar achter en dan naar voren bewegen met een beetje stevige druk achterop je hand

Dat zou het moeten zijn. Het was even oefenen, maar nu krijg ik de G18c gelukkig zonder problemen uit elkaar.

Thanks guys!

See you on the field,
Da Fencer

• Leuk
Waarderingen: vincent vallinga
Dat is opgelost maar wat een toestand om je slede eraf te kunnen halen.
Ik geen glock in ieder geval.

Mja,dat denk ik ook wel niet maar ik blijf lekker trouw aan mijn 1911 en mijn M9.