Weer een vraag Bril

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk
  • Startdatum Startdatum

Dirk

Active Member
13 nov 2016
42
17
Trophies
7
Goedemiddag is het dragen van onderstaand veiligheidsbril voldoende en toegestaan.
Ben namelijk brildragend en is best wel lastig om een goede keus te maken.
Glazen zijn kunststof .
Dank je wel.

b806_coques_incolores.jpg

Een airsoft geschikte bril moet EN166 goedgekeurd zijn. Dit zijn opzetstukken voor je normale bril en dat is absoluut niet voldoende. De glazen zelf zijn niet gekeurd en er blijven 'gaten' over waar de BBs doorheen kunnen.

Voor brildragende mensen is de mooiste oplossing één van twee:
1. Lenzen dragen en dan gewoon het model kiezen wat je mooi vindt
2. Een bril of goggle kiezen waar zogenaamde inserts voor te krijgen zijn. Die inserts stuur je dan naar je opticiën die ze slijpt voor jouw sterkte.

Je hebt ook de optie om een bril of goggle te dragen waar je normale bril onder kan maar dan is het comfort volgens mij ver te zoeken.

Hoi Dirk.

Inpriciepe zou dit mogen als de bril aan de door de NABV opgedragen norm voldoed.
Uit mijn hoofd is dat de EN 166 norm.
Maar 1: ik denk niet dat deze daar aan voldoed.
En 2: er is zo veel open ruimte om de bril heen, dat je je serieus af moet vragen of je dit überhaupt moet wilen.

Er zijn gevallen bekent dat mensen bij hun bril in geschoten zijn bij beter aansluitende brillen.

In verband met het verhoogde risico ( al is dat nog zo klein) zal ik dan zelf ook nooit met een bril spelen, maar altijd met goggles.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Mijn mening:
Het zijn wel je ogen en in de medische wereld kunnen ze veel, maar een nieuw oog plaatsen zie ik voorlopig niet gebeuren.
Wees verstandig en bezuinig niet op veiligheid en zorg voor de beste keuze.
Niet de makkelijkste of goedkoopste.

Ga langs een winkel en pas en probeer tot je iets hebt wat voor jou werkt.

Greetings

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Of je gaat langs bij je opticien en haalt een veiligheidsbril op sterkte.
Die optie heb ik gekozen ;)

Ik gebruik tegen woordig Bolle X1000 rx goggles. En die zijn speciaal voor over de bril heen (inkeping voor de pootjes en voldoende breed). Mijn montuur (11.5cm breed) past er goed in. Met wat anti-fog zijn ze goed condens vrij te houden..