Dat ligt helemaal aan je eigen speelstijl vindt ik persoonlijk. En aan de rol die je hebt in het veld.
Voordeel van highcaps is dat je gewoon meer kan afvuren voordat je moet wisselen van magazijn. Nadeel is dat je het magazijn moet opwinden na een x aantal salvo's d.m.v een wieltje, of zoals bij flashmags, een koordje. Bovendien rammelen de bb's rondt in de meeste high cap magazines, en hier storen verschillende spelers zich ook wel eens aan. Bij mid en low caps is dit niet het geval, maar heb je aanzienlijk minder bb's in je magazijn.
Als support gunner zou ik eerder voor een highcap gaan, aangezien je ROF hoger zal liggen als bij iemand die assault speelt. ( in mijn ogen dan ) Je zult meer dekkingsvuur moeten geven met een support class, en dan wil je niet om de 30 bb's moeten wisselen van magazijn.
Zelf speel ik bijna uitsluitend met midcaps, en dat is in mijn geval passend omdat ik niet heel veel spray maar gerichte korte bursts geef. Meestal zelfs vanuit semi.
tldr ;
Wil je weinig herladen en veel kunnen sprayen = Highcap
Wil je iets meer realisme, niet hoeven draaien aan wieltjes, geen gerammel maar daardoor wel meer magazijnen mee en meer moeten herladen = Mid/Low cap