Weer een vraag/hicap/midcap.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk
  • Startdatum Startdatum

Dirk

Active Member
13 nov 2016
42
17
Trophies
7
goedemorgen allemaal

Heb een M4 (M60 kom er zeker naar is een grote uitgave).
Wil er wat magazijnen bij kopen.

Hicap,midcap wat raden jullie me aan, en de voordelen van een keuze tijdens een Skirm bijv.

Gr Dirk

Zie dat deze vraag eigenlijk op een ander topic moet sorry kan iemand hem verplaatsen aub

Dat ligt helemaal aan je eigen speelstijl vindt ik persoonlijk. En aan de rol die je hebt in het veld.

Voordeel van highcaps is dat je gewoon meer kan afvuren voordat je moet wisselen van magazijn. Nadeel is dat je het magazijn moet opwinden na een x aantal salvo's d.m.v een wieltje, of zoals bij flashmags, een koordje. Bovendien rammelen de bb's rondt in de meeste high cap magazines, en hier storen verschillende spelers zich ook wel eens aan. Bij mid en low caps is dit niet het geval, maar heb je aanzienlijk minder bb's in je magazijn.

Als support gunner zou ik eerder voor een highcap gaan, aangezien je ROF hoger zal liggen als bij iemand die assault speelt. ( in mijn ogen dan ) Je zult meer dekkingsvuur moeten geven met een support class, en dan wil je niet om de 30 bb's moeten wisselen van magazijn.

Zelf speel ik bijna uitsluitend met midcaps, en dat is in mijn geval passend omdat ik niet heel veel spray maar gerichte korte bursts geef. Meestal zelfs vanuit semi.

tldr ;
Wil je weinig herladen en veel kunnen sprayen = Highcap
Wil je iets meer realisme, niet hoeven draaien aan wieltjes, geen gerammel maar daardoor wel meer magazijnen mee en meer moeten herladen = Mid/Low cap

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk en Stey
Het is idd net wat je zelf leuk vindt/lijkt...

Persoonlijk vindt ik midcaps realistischer + als er geen BB's meer uitkomen weet je dat ze leeg zijn :)

Als je dan toch met grote magazijnen wil rond rennen hoort daar idd een M60 o.i.d. bij :)

Succes!

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Dirk
Voor een assault zou ik ook voor mid/lowcaps gaan. Het speelt een stuk realistischer, en de meeste mensen die met 6 hicaps spelen sproeien over het algemeen maar een eind raak.

• Leuk
Ik speel vaak highcap en ja soms rammelen ze. Maar doordat ik alleen maar open events speel zit ik gelijkwaardig aan de meeste andere spelers. En alleen bij rennen rammeld het bij mij.
Met mijn GBB assault is het wat lastiger. Die heeft alleen masr midcaps en ondanks dat ik gewoon richt net als bij mijn aeg ervaar ik hierbij wel nadeel bij open events.

• Leuk
Is een beetje persoonlijk iets.
Meeste voor en nadelen zijn wel genoemd.

Wat ik meestal doe is een combinatie.
Binnen 1 highcaps, en 6 midcaps.
Buiten. 2 a 3 highcaps en dan 4 a 5 midcaps

Voor mij hangt het ook een beetje af van het veld en de sfeer.
Met Wat meer wind of dichte bosjes pak ik buiten een extra high cap.
En als de tegenstanders vaak hun hits niet lijken te voelen pak ik ook wel eens een extra high cap.

Binnen voornamelijk midcaps.
Alleen een high cap als laatste redmiddel.
En als de tegenstanders vaak hun hits niet lijken te voelen pak ik ook wel eens een high cap.

En dan tijdens het spel soms momenten als het crucial is voor een missie dan maar een high cap om niet op het verkeerde moment te hoeven herladen.

Greetings

• Leuk
Hoi dirk zoals je ziet heb je aardig wat opties en meningen

Mijn mening is alsvolgt binnen heb ik 2 highcaps op single en in pauze herladen. nemen mensen hun hit niet dan lok ik ze naar een marshall en komt het goed :)

Voor buiten heb ik 4 high caps en speel ik voornamelijk op burst en met veel wind op full auto en heb ik een midcap als backup verder speel ik iets rustiger om het rammelen tegen te gaan.
Voelen mensen geen hits dan spreekt het voorzich.

Verder heb ik voor mn side arm en sniper(komt een review van als ik klaar ben met alles) alleen maar realcaps maar dat spreekt voorzig:)

Hopelijk heb je er wat aan
Good luck

• Leuk
Ik speel standaard met midcaps. De betrouwbaarheid (als ze goed feeden that is) weegt voor mij 10x meer op tegen met minder BB's bezig zijn. Dat nadeel ervaar ik zelf overigens weinig. De gevechten zijn nooit lang genoeg dat je je hele midcap leeg schiet voordat één van de twee gehit is.

Het geeft een toffe ervaring als je toch een keer met meerdere tegenstanders in gevecht bent en je in de heat of the moment snel moet herladen.

Daarnaast ben je als het goed is altijd met een buddy of twee op stap dus die kunnen het dan van je overnemen.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Dirk
Ik speel met midcaps 5x en heb 1highcap mee voor uiterste nood in de respawn kan je ze weer herladen :)

• Leuk
Ik speel assault en speel sinds het begin met midcaps. Draag er 4 in mijn plate carrier en evt een 5e in de replica (of broek zak tijdens pauze's). Verbruik meestal per dag deel een magazijn of 2-3 (herladen in de pauze).

Meestal gericht schieten (2-3BB bursts), weinig tot geen spray/pray of suppressive fire.

• Leuk