Wel of geen flashlight/strobe?

JoeyJ87

Member
20 okt 2016
9
1
Trophies
3
Gebruiken jullie ook een flashlight? Aan de ene kant denk ik handig, maar aan de andere kant wennen je ogen niet aan het donker als je een flashlight gebruikt en je verraad je positie...?

Imho als je een strobe snel en goed inzet tijdens een donkere CQB kun je de overhand hebben, ook al zien mensen het licht om een hoek bijvoorbeeld. Gaat meer om jezelf juist en snel te kunnen verplaatsen ( Na een vuurgevecht ) , en goed kunnen inschatten wat je tegenstander gaat doen. Flashlights geven dit voordeel niet zo snel, denk ik.

ik vind een flashlight/strobe toch altijd wel een handige toevoeging aan het spel, zeker bij CQB. Het probleem waartegen ik alleen bij de meeste flashlight aanloop is, dat de strobe functie onderdeel is van een cyclus van verschillende lichtstanden, dus moet je vaak de hele cyclus doorlopen om eindelijk bij de strobe functie te komen en dat doet voor mij gelijk de hele functionaliteit van de flashlight teniet. Ik gebruik voor de strobe functie alleen nog maar mijn Surefire replica (Element M952V LED Weaponlight) want die heeft aan de voorkant hardware-matig een ring moet verdraaien om em in strobe of in gewone flashlight modus te zetten. Voor de rest koop ik alleen nog flashlight zonder strobe functie. Maar op de vraag to flash or not? Definitely flash :)

Ik vind het ook zeker en toevoeging, zeker in donkere CQB omgeving. Ik heb er tijdens mijn eerste skirm bij the Chambers al dankbaar gebruik van kunnen maken.

@Blade Ik zit met dat zelfde probleem. Heb jij misschien een linkje waar ik zo'n flashlight kan vinden met een hardware-matige lichtstand schakelaar?

Ik ben er nog niet echt van overtuigd dat een zaklamp, anders dan voor navigatie, een tactische meerwaarde heeft.

Ik geloof echt dat een strobefunctie een meerwaarde kan bieden. Jammer genoeg zie ik te vaak dat men de strobe op een te grote afstand gebruikt; Ja leuk, nu ben je een soort van discobal op vijftig met er afstand. Of het bij iedere hoek gebruikt; Okay, het is een vast onderdeel van je speelstijl. Ik zie je zo van achter wel, want nu weet ik waar ik op moet letten.

Op de juiste momenten je strobe gebruiken, waarop het daadwerkelijk een nog verrassingselement vormt zie je maar bar weinig. Dat heeft er denk ik meer mee te maken dat iedereen het maar doet bij ieder hoekje dat ze omgaan bij CQB-situaties. Ik ben er niet zo'n fan van.

Heb zelf ook een lamp die meegaat naar CQB locaties. Ben er nog zeker geen expert mee maar het helpt wel. Je kan hem idd stroben als je naar binnen gaat en je weet als er iemand zit. Of zodra je ontdekt bent zou je op die manier kunnen gaan kutten met de tegenstander.

Je kan daarnaast makkelijk scannen of er iets in de ruimte zit, maar idd, je nachtzicht is kapot. Je kan één oog dichtknijpen om je nachtzicht te behouden (of een ooglap dragen ;) YAARRR!).

Daarnaast, gebruiken de pro's hem los van hun replica. Dan kunnen ze hun arm met zaklamp uitsteken, daar schijnen en dan met hun andere arm schieten. Vanuit een instinct wordt er namelijk op het licht geschoten zodat men je torso mist en je in leven blijft.

Het ligt ook aan de replica. Ik gebruik een stobe op mijn M4 en ik heb een losse voor gebruik bij mijn sidearm. Beide van Olight dus niet te fel imho maar wel lekker stevig.