Wel of geen sight protector?

Briks

Active Member
10 jul 2017
40
20
Trophies
3
Aangezien ik me aan het oriënteren ben op het kopen van een sight kom ik natuurlijk ook allerlei oplossingen tegen om je sight te beschermen tegen incoming BB's.

Gebruiken jullie wel of geen sightprotector?
Zoja zou ik ook willen weten waar jullie voorkeur naar uitgaat qua type en waarom :)

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat ik qua sight nu wil. Maar heb zelf een reddot en om te voorkomen dat ze deze aan gort schieten, gebruik ik zo'n sight protector.
1 die je heel simpel op je rail kunt zetten en recht overeind kunt zetten of deze plat kunt leggen.

Mocht je er zo 1 aanschaffen, vergeet niet de folie eraf te halen xD anders denk je inderdaad dat je slecht zicht hebt xD

Heb er mee zaterdags op Bunker Hill mee rondgelopen, totaal geen problemen gehad qua zicht

• Leuk
Waarderingen: Briks
Ligt er aan wat je wil en wat het je waard is.
Wij gebruiken reddots van 15 euro van Aliexpress.
Zo`n protector kost in NL vaak 10+ en in china iets van 8 a 9 euro.
Voor dat verschil schieten ze mijn reddot maar kapot.
Heb ik af en toe een goeie reden om een nieuwe te kopen :rolleyes:
Maar in 4 jaar tijd nu net 1 echt kapot en 1 een barst in het glas, maar nog wel prima bruikbaar.

Ik heb een red dot van 50 euro en heb dezelfde protector als @Legendary. Werkt prima en goed zicht. Heb er toch al een paar bb's mee gevangen.
Voor mijn scope op de DMR heb ik geen protector. Maar die komt van Ali en kost 15 euro. Ook al een bb op gekregen, maar geen schade.

ik had tot voor kort zo'n sight protector als @Legendary . Alleen laatst het glaasje kwijt geraakt met het op de rug slingeren van de replica.

Nu vervangen door een stuk polycarbonaat (3mm dik) op maat gezaagt en die voor op de scope vastgezet met wat tape. Werkt super en je ziet er niets van.

Ik gebruik ook een killflash, het lijkt initieel als je er van voren naar kijkt alsof je kippengaas zal gaan zien, maar als je dan aan het spelen bent valt het al bijna niet meer op en heb je niet eens door dat er zo'n ding voor zit, plus het helpt dat je ook niet meteen verblind bent als iemand er door heen schijnt.

Heb een real steel red dot, heb ik een killflash voor zitten. Geen probleem qua zicht.

Voor mijn scope heb ik een protector, zonde als die zou sneuvelen.

Heb ook een paar holos van ali, kosten minder dan een protector dus die zit op mijn back up cqb m4 zonder protector.

Heb op mijn ACOG x4 een killflash en op mijn reddot 1x een killflash. Door beide scopes is goed te kijken :) De acog killflash heeft al verschillende deuken in het mesh zitten ;)

• Leuk
Waarderingen: TwanRage
Vanmiddag bij Ghost Town iemand met een red dot die de dag niet heeft overleefd.
Hij was er aardig zuur van, aangezien er een half uur daarvoor nog was geadviseerd om toch maar voor een beschermglaasje te kijken...

Heb het de vorige keer zelf gehad, gelukkig wel met een glaasje ervoor dus ik heb er nu een geel glaasje voor zitten, doet het uiteraard ook prima.

Heb nog 2x killflash over lol paste niet op mijn reddot, stom niet naar t1/t2 gekeken word denk ik toch een sight protector dan.

Blijkbaar ben ik een van de 'gelukkigen' die dus al wel een BB vol op de scope heeft gehad... Gelukkig had ik er een glaasje voor zitten maar die was wel dermate beschadigd dat het mijn zicht dus wel verpest.

Waarom zou je iets kopen als je het zelf meer dan prima kunt maken? Een oude kapotte computer is al voldoende! ow... en een dremel o.i.d.

upload_2017-9-7_8-12-59.png

Ik heb dit roostertje afgetekend op basis van de houder van het glaasje.. uiteraard krijg je een paar gemene randjes en hoekjes er aan, maar dat maakt in deze niet zo heel veel uit. Er komt immers toch een kunststof rand omheen..
upload_2017-9-7_8-15-46.png

Je zou denken dat je geen klap ziet door je scope... dat klopt... je ziet er niets van...
nu alleen nog even wat donkerder maken zodat een ander er ook minder van ziet....

upload_2017-9-7_8-17-4.png

en klaar is Klara. Knappe airsofter die hiermee nog mijn scope weet te vernaggelen... De gaatjes zijn namelijk maar 3,5mm dus een BB gaat er nooit doorheen heelhuids doorheen komen.

Totale kosten voor deze onverwoestbare scope protectie....:
€ 0,02 (stroomverbruik dremel)

dat die computer waar het stuk uit komt ooit voor de klant een € 8.000 doet er nu even niet toe... of wel :P

Ik heb zelf een walther ps22 red dot en ik heb op mijn werk een helder plexi glas glaasje gemaakt van 36mm.

Kwestie van de lens cover er af schuiven glaasje er in en klaar. Als die ooit een tik krijgt of hij word vies zitten er een paar reserve in de kist:)

Soort gelijke op internet is 35mm en kost 15 euro voor een glaasje dan is dit een stuk beter:p

ik heb zowiezo op al mijn reddots een bescherming zitten. De killflash beschermers met die honingsraat vind ik persoonlijk niets, omdat bij sommige reddot het er voor zorgt dat je meer weerspiegeling krijgt, doordat er aan de voorkant iets "donkers" voor zit. Dus dat los ik op door de vorm uit een van de lenzen van mijn oude motorcrossbrillen te knippen. Die zijn ook impactbestendig, want tijdens het crossen kun je ook verwachten dat er kluiten en stenen richting je hoofd geslingerd worden door je voorgangers. De lenzen zijn nog geen milimeter dik, maar ongelofelijk taai, dus ik zie wel hele kleine vlekjes op het oppervlak waar een bb is ingeslagen, maar dat is ook het enige en ik vind het beter staan dat zo een flip up protector.

Je kan bij de praxis een voorzet scherm voor een veiligheidskap kopen met dezelfde eisen als een airsoft bril. Daar knip je een rondje uit en doet die voor je lens. Voor 7 euro heb je dan gelijk 25 scope protectors.

Je kan bij de praxis een voorzet scherm voor een veiligheidskap kopen met dezelfde eisen als een airsoft bril. Daar knip je een rondje uit en doet die voor je lens. Voor 7 euro heb je dan gelijk 25 scope protectors.

Een voorzetscherm voor een veiligheidskap? o_O
Dit klinkt wel als de ideale oplossing als je geen powertools in huis hebt!