wel of niet co2 compatible

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hoi ik heb eerder al gevraagd over een ca 1911a1 magazijn nou vraag ik me alleen af of de zelfde gun ook op co2 zou kunnen werken


heb ondervonden dat deze gun zelfs bij 18c buiten nogsteeds maar zacht schiet en veel vloeibaar gas spuit nog niet te zeggen dat het gas na 5 bb op is


ik dacht dus aan co2


de gun is full metaal en alleen de cillinder is plastic


kan hier zonder te mollen een co2 magazijn in gebruikt worden van tokio marui? deze schijnen compatible te zijn


 


groetjes
 
weet iemand ook waar deze magazijnen te koop zijn hier in europa inclusief greengas (geen invoer rechten enzo)
 
Tokyo Marui maakt geen co2 magazijnen. KJW maakt ook klonen van de Marui 1911 en maakt zowel versies van hun pistolen als magazijnen die geschikt zijn voor co2 capsules.


 Voor co2 capsules moet echter wel ruimte gemaakt worden. Of die ruimte er is kun je zien aan je magwell. Lijkt het of daar een soort cirkel in is gemaakt dan is er plaats gemaakt voor co2 mags. Bij twijfel kun je een foto maken en hier posten.


 Verder is het een gekend probleem dat de smalle 1911 magazijnen (niet alleen Marui) koude gevoelig zijn. Zeker bij zware metalen sledes ga je de nadelen hiervan snel merken. Je kunt dit deels oplossen door je router rubbers te upgraden of je magazijnen te schimmen (ga ik persoonlijk binnenkort eens proberen). Ook de verlengde 1911 magazijnen geven een betere efficiëntie.
 
wat bedoel je met upgraden en schimmen ik zou niet weten hoe dat zit


verder is er in de magwell geen ruimte coor de co2 denk ik moet ik later effe kijken


 


mijn dank is groot
 
Tenzij je een AEP hebt is er altijd ruimte in je magwell voor een co2 mag, de vraag is alleen of je een passende mag kan vinden en of het verstandig is een replica die voor greengas bedoeld is met Co2 mags te laden. Pas die van mij ff op de introdag, hoewel ik er niet veel vertrouwen in heb dat het past, veel merken maken net iets andere mags, zodat het lekker niet compatible is met andere merken en ze je zelf meer zooi kunnen verkopen. :(
 
Dat er altijd ruimte is voor een co2 mag is niet waar.

Met ruimte voor co2:

GP_KJW_GBB609_CO2-2.jpg


Zonder ruimte voor co2:

TOK-GBB-M1911A1-BK5.jpg




Een andere optie is je magazijnen proberen te vullen met co2, dit doe je met de hulp van een co2 adapter. Echter zeg ik hier wel bij dat magazijnen vrijwel nooit daarop zijn gebouwd en omdat co2 geen smering bevat dien je ook je magazijnen zelf van de nodige smering te voorzien. Ook geeft het extra druk op de gas release valve wat er wellicht voor kan zorgen dat je je hamer en hamerspring moet gaan upgraden.



Wat betreft je gas routers: Dat is het stukje rubber waaruit uiteindelijk het gas uit je magazijn in je nozzle stroomt. Het upgraden/shimmen hiervan levert een betere sealing op tussen magazijn en nozzle wat meer fps en efficientie oplevert.
 
aha ik heb gister avond 2 extra magazijnen besteld die er identiek uit zagen en zouden moetten passen ik kijk effe of die iets beter werken maar heb wel gemerkt dat het grootste probleem voorlopig de koude is van de magazijnen 


heb even voor het gemak een magazijn leeg geschoten +-24 schoten en toen was het magazijn gewoon ijskoud  ik denk dat dit gewoon het probleem is voorlopig


hoop dat meerdere mags het een beetje minder problematisch maken de 1911 is toch maar een extra als sec.


in ieder geval veel dank voor de hulp  heb nu gezien dat er geen co2 in gaat voorlopig


 


groetjes
 
puur ter informatie:

Dat je magazijnen ijskoud worden is doodnormaal. Als je schiet koelt je magazijn af wat de efficientie vermindert. Hoe kleiner en smaller je magazijn des te sneller koelt deze af en doet deze er ook wat langer over om weer op temperatuur te komen. Koude magazijnen zijn slecht voor je efficientie.

Wat je dus krijgt is dat hoe meer en sneller je achter elkaar schiet des te kouder wordt je magazijn en des te minder worden de prestaties. Dit is wat men noemt het "cool down effect".

Dit is als je hem puur als sidearm voor noodgevallen gebruikt niet erg. Want veel en snel vuren doe je dan waarschijnlijk niet.

Mocht je ooit toch voor een sidearm gaan kijken die toch snelvuur aankan, ga dan voor een AA met een zogeheten "double stack" magazijn (1911 is single stack), deze zijn te herkennen aan het merkbaar dikkere magazijn, denk aan hi-capa, glock, beretta, xdm etc (vrijwel alles wat geen 1911 is).
 
ok thx


heb net bij taiwangun een aep besteld de cm.122 voor buiten en op de baan (in de afgesloten tuin)


dat de fps maar rond de 200 light is niet zon probleem voor me aangezien deze als extra is


verder helpt het ook als ik meer magazijnen heb en dat is ook al besteld


hoop alleen dat ik alles voor de 25 apr heb voor de intro dag dan kan ik ze allemaal even testen en grondig aan de tand voellen 


 


gr
 
heb nu 2 extra magazijnen binnen van kjworks


deze passen perfect en werken precies het zelfde als de originele van classic army


dit lost het grootste deel van het bevries probleem op maar na 2 magazijnen leeg geschoten te hebben moet je tochj wachten tot het pistool weer opwarmt


ze zien er netjes uit en ze houden beter vast dan de originele 


zeker een aanrader voor de behoeftige