Welk DMR platform?

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo!

Ik ben van plan om binnenkort te gaan sniperen, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik vroeg mij af of het slim is om eerst een DMR te spelen? Zodat ik kan wennen aan de regels die erbij komen en om een overschakeling te maken tussen assault en sniper. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden met een DMR? Ik heb een sidearm voor binnen de 15 meter.

En wat is een goed platform voor een DMR? Ik zat zelf te denken aan een HK416/417. En dan met een 4x scope en eventueel een Bi-pod.

Heeft iemand verder nog tips?

Alvast bedankt!

Heb zelf m’n Specna SA-A20 omgebouwd tot DMR.

Inmiddels zit er een variabele zoom scope op en zelf heb ik hem op 2x zoom staan, op die manier kan je net wat verder kijken en tegelijk hou je genoeg omgeving in beeld.

Maar waarom zou je een tussenstap maken? Een DMR is ook single shot only en zoals je zelf al aangeeft binnen 15 meter switch naar je sidearm. Zou ik als ik jou was gewoon direct naar een sniper gaan i.p.v. te investeren in een DMR...

Succes!

Groet,
Peter

Ben het aardig met de mannen hier eens.
Met de DMR regels hier in NL die per veld zo veel verschillen, de extra kosten en de naar mijn inschatting, verschillen tussen DMR en echt sniper speel stijl, zou ik dan meteen voor Sniper gaan.
Niet meteen beginnen met sniper is puur het advies zodat je het spelletje eerst leert kennen en niet teleur gesteld afhaakt met een kosten post van heb ik jou daar.
Nu je het spelletje kent en besmet bent en weet hoe het is en wat je wil is de kans op teleurstelling al een heel stuk minder en zou ik er gewoon voor gaan.

Maar dat is mijn mening ;)

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Bedankt voor alle reacties! Dan ga ik meteen voor de SSG24. Ik dacht dat het misschien handig was om er een beetje aan te wennen. Maar een DMR is inderdaad behoorlijk complex en kan behoorlijk duur worden. Maar hij blijft zeker op het verlanglijstje!

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Een zelf gebouwde BASR schiet beter dan de SSG24 voor minder.

Yup dat weet ik, alleen vind ik het heel belangrijk dat een replica erg solide aanvoelt. Alsof je een echte vast hebt, en wat ik op internet lees hebben de Bar-10 of VSR10 dat niet. Ik zou het liefste zelfbouwen, maar ik wil wel dat het goed aanvoelt. Dat is bijvoorbeeld het enige nadeel van mijn AM-013, dat hij van nylon is. Ik had liever aluminium gezien.

Er is in mijn mening maar 1 ware dmr: realsword svd (of de cyma svd kopie)

Het blijft speel goed en ik snap niet wat er niet echt zou zijn aan een bar-10 of VSR-10. Daarbij is de SSG24 zijn 650 euro prijs kaartje het niet waard, schiet niet super ver voor een BASR, galmt ontzettend door slechte demping en het is een ontzettend lomp ding.

Het blijft speel goed en ik snap niet wat er niet echt zou zijn aan een bar-10 of VSR-10. Daarbij is de SSG24 zijn 650 euro prijs kaartje het niet waard, schiet niet super ver voor een BASR, galmt ontzettend door slechte demping en het is een ontzettend lomp ding.

Ik vind ook dat hij met de invoerrechten behoorlijk overpriced is, en daarom heb ik hem nog niet gekocht. Ik ben nog steeds aan het overwegen om de Bar-10 te kopen. Ik denk dat het plan word, de Bar-10 kopen. En als het echt niks is, of slecht aanvoelt hem terug te sturen naar Taiwangun. Ik heb alleen nog niks gelezen over hun return policy.

@NielsHoffland, zoals al eerder vermeld is het niet per se 'nodig' om via DMR naar Sniper te gaan; kost je toch best wat geld, en de speelstijlen zijn toch best verschillend, dus het aanvoelen is 't ook niet..

De SSG24 is in mijn optiek enorm overhyped en daardoor veel te duur. Zelfde met de Silo kit. Hang er een populaire naam aan en je kunt de hoofdprijs vragen.

Neemt niet weg dat 't een goede BASR OOTB is. Maar: koop je een andere Sniper en upgrade je hem volledig, schiet je vele malen beter, voor misschien net iets minder.

Maar, als je er helemaal verliefd op bent houd niemand je tegen ;)

@NielsHoffland, zoals al eerder vermeld is het niet per se 'nodig' om via DMR naar Sniper te gaan; kost je toch best wat geld, en de speelstijlen zijn toch best verschillend, dus het aanvoelen is 't ook niet..

De SSG24 is in mijn optiek enorm overhyped en daardoor veel te duur. Zelfde met de Silo kit. Hang er een populaire naam aan en je kunt de hoofdprijs vragen.

Neemt niet weg dat 't een goede BASR OOTB is. Maar: koop je een andere Sniper en upgrade je hem volledig, schiet je vele malen beter, voor misschien net iets minder.

Maar, als je er helemaal verliefd op bent houd niemand je tegen ;)

Ik weet inderdaad dat de SSG te duur en te overpriced is. En daarom heb ik hem nog niet gekocht. Ik ben nu rond aan het kijken wat er voor alternatieven zijn.

Heb laatst met een geschoten bij 't NAC, lichte trigger, best still eigenlijk, en op 60m 9/10 op de gong raak Maar idd wel wat aan de zware kant.

Voor OP: Een DMR kan je net zo duur(of goedkoop) bouwen als een BA(S)R. Het is maar net wat je fijn vind spelen.

Heb laatst met een geschoten bij 't NAC, lichte trigger, best still eigenlijk, en op 60m 9/10 op de gong raak Maar idd wel wat aan de zware kant.

Voor OP: Een DMR kan je net zo duur(of goedkoop) bouwen als een BA(S)R. Het is maar net wat je fijn vind spelen.

Had de video van kickingmustang gezien en die liet zien dat het een max range van 89m had, oftewel je haalt de 85 net in een rechte lijn en het geluid was nogal luid. Zijn eigen geupgrade sniper haalt die afstand met gemak in een rechte lijn en was super stil, misschien niet 100% eerlijk gezien de zijne wss veel duurder is maar alsnog verwacht ik een bar-10 met upgrades die totaal 650 kost dat deze de SSG24 ook gewoon makkelijk beat en niet zo luid klinkt.

Daarbij verwacht ik zowel van de SSG24 als een goed geupgrade BASR dat je 60m met een die consistentie haalt.

de dmr regel is in nl simpel veel locaties hebben hun eigen mening over hoe of wat en bedenken daarom maar hun eigen regels. zolang ze het op hun velden houden vind ik het prima maar aanpassen doe ik niet pech voor hun ;)
maar dat is mijn mening

een dmr is de gulden midden weg voor iemand die geen gezeur met een veer en hendel wilt en gewoon de trekker wilt overhalen en ziet kak ik mis hup schot erbij en hij is af. maar een goede aeg kan 65/70 meter aantikken en een dmr die alles heb op afstand zit op een nette manier op de 80 meter en niet net kan een electrische 90 aantikken.

alleen zoals je ziet heb je niet idioot veel meer range en je legt het af tegen automatisch binnen het bereik van een aeg

welk platform je wilt is iets waar je goed over moet denken ken je de basics van aanpassen bij een replica dan kan je kiezen om een dmr te maken ik wilde een dmr die intern lijkt op de dmr van dutch omdat ik niet te veel interne mods wilde doen maar wel goed wil zitten. maar dat is mijn eigen keuze

lang verhaal kort kies iets wat bij je past dmr of basr en maak er wat moois van;)

Bedankt voor alle reacties! Dan ga ik meteen voor de SSG24. Ik dacht dat het misschien handig was om er een beetje aan te wennen. Maar een DMR is inderdaad behoorlijk complex en kan behoorlijk duur worden. Maar hij blijft zeker op het verlanglijstje!

Mocht je voor de dmr gaan dan heb ik nog een ICS L86. Deze is bij het Britse leger als DMR gebruikt. Dus ook realistisch met het echte gebruik. Eviltwin weet hoe je hem goed kunt ombouwen tot DMR. En met mosfet in te stellen tot 2 sec delay mochten velden dit eisen.