Welk merk BB's sniper

• Onderwerp starter Onderwerp starter Smt1j
  • Startdatum Startdatum

Smt1j

New Member
10 feb 2016
2
0
Trophies
1
Hallo,

Ten eerste, als ik deze vraag in de verkeerde categorie heb staan. Zou iemand hem dan willen verzetten?

Ik heb weer een vraag. Ik heb mij zelf er op betrapt dat ik hier alleen vragen stel. En niet zelf kijk naar andere personen die problemen hebben en daar op reageer.

Dus hebben jullie vragen aan mij of iets dergelijks vraag ze gewoon!

Hit en run willen we natuurlijk niet hebben op dit forum.

De vraag luid:

Ik ben bezig met een JG Bar 10 upgraden. Volledig PDI. Deze week krijg ik de laatste onderdelen binnen. Maar ik zit nog een beetje met een probleem. Welke bb's zou ik gebruiken? En dan vooral welk merk. Ik weet dat Green Devils het neusje van de zalm is. Maar als je dan gaat kijken naar de prijs betaal je er ook echt wel serieus voor.

Is de prijs kwaliteit verhouden hier wel van oké? Of betaal je 50% voor de naam?

Nu heb ik ook gezocht naar Valken Bio BB's. Goedkoper als Green Devils, maar ik kan maar weinig reviews vinden van personen die deze BB's gebruiken en hun sniper.

Hebben jullie enig idee of de Valken BB's goed zijn voor in een sniper? Of hebben jullie suggesties dan hoor ik het graag!

JG Bar 10
PDI Score Rail
PDI Bipod Base
PDI palsonite cylinder set.
PDI Inner barrel 6.05
PDI spring.
PDI Vtrigger
Action Army barrel spacers
Action Army hopup
Madbull Bucking

Ik gebruik green devils en heb geen klachten.
Moet zeggen dat ik al ruim een halfjaar met een zak doe. Aangezien je met een sniper niet veel schiet (tenminste ik niet)

He Sander bedankt voor je reactie.

Hoeveel BB's schiet jij er gemiddeld door heen op een dag?

Groetjes

Stuk of 50 gok ik. En dat is voor mij redelijk ruim. Ik schiet alleen op dingen die ik kan raken :wink:

Oké, misschien ga ik dan toch voor Green Devils.

Sander heb je ook nog ervaring met Valken BB's?

Nee helaas geen ervaring met valken bb's, wel met Asg openblaster bb's. De 0.28 versie die schieten ook erg lekker moet ik zeggen. Voordeel van de asg bb's is dat ze wit zijn en daardoor makkelijker te volgen zijn.
De 0.30 zullen wel gelijk zijn aan de 0.28 ( behalve het gewicht dan)

Ik schiet sinds kort Valken .36 met mijn RS SVD en met mijn upgrades haal ik ruim 90 meter nu. Ze kosten wat, maar de kwaliteit is het verschil tussen het idee dat je echt op afstand 'dodelijk' kan zijn, of balletjes gooit. Ik ga zeker nooit meer terug.

Hallo Strelok.

Bedankt voor je berichtje.

Dat zijn de dure jongens van Valken. Maar welke fps behaal jij met zulke BB's? Aangezien de max 500 fps is met 0,20.

Dan krijg je toch een gigantische drop in je FPS?

Ik dacht dat 0,30 een mooie waarde was voor een sniper. Maar dat heb ik dus mis.

445 FPS. 475 piek. Ik mag 500FPS schieten met mijn AEG, aangezien ik er een 2-sec delay (Mosfet) in heb zitten.

@strelok, ligt eraan waar sommige velden hebben ook bij 2 sec delay de max op 450 fps en natuurlijk semi only. Ik hoor ook mensen praten op forums over .33's van G&G, maar ik weet niet hoe hoog je wil gaan qua gewicht in een BA sniper. @Smt1j, je weet dat FPS niet alles zegt over de afstand die je kan overbruggen he? In een sniper wil je toch wel gaan kijken naar .30 of hoger qua gewicht, misschien .28'maar daar kunnen mensen met een sniper beter antwoord op geven.

@Rebelattack het is wettelijk vastgelegd in de nieuwe statuten van de NABV. Dat de velden dit niet doorvoeren is hun verlies. Bij B&A is het in ieder geval geen probleem :smile:

Rebelattack;19286 zei:
@strelok, ligt eraan waar sommige velden hebben ook bij 2 sec delay de max op 450 fps en natuurlijk semi only.

Even ter verduidelijking: 450 FPS staat in het regelement van NABV voor semi-only. 2 sec delay replica's staan gelijk aan grendel-replica's en dus 500 FPS.

NABV veiligheidsregelement artikel 6.3 a, b en c.

@Rebelattack het klopt inderdaad dat de fps niet zegt hoever je kunt komen. Dat doe je vooral met je hopup etc. Maar je FPS zal flink naar beneden gaan doordat je zware BB's gebruikt. Maar gaat je Fps dan niet tever naar beneden. Dat vroeg ik me dan af.

Maar dat zal dan waarschijnlijk niet zo zijn.

Ik wil graag een goed gewicht bb dat als er iets wind is niet gelijk weg waait.

Maar ik ben er nu al wel achter dat ik niet naar het geld van de BB's moet kijken. Aangezien je er natuurlijk niet 500 op een dag doorheen schiet.

@smt1j natuurlijk zul je wat fps verlies hebben, maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de accuraatheid die je met het gewicht van de BB wint. Je kunt ook met 0.2 gaat schieten, en dan kijken of ie ergens omhoog, omlaag of naar een zijkant schiet... handig voor als je om een muur heen wilt schieten :P

Stey;19288 zei:
Even ter verduidelijking: 450 FPS staat in het regelement van NABV voor semi-only. 2 sec delay replica's staan gelijk aan grendel-replica's en dus 500 FPS.

NABV veiligheidsregelement artikel 6.3 a, b en c.

Excuses ik wist niet dat er aanpassingen waren in de regelementen en ik ben er ook wel blij mee dit betekent dus dat we qua upgraden wat meer mogelijkheden hebben, want de 2 sec delay op 450 FPS en semi killde wel een beetje deze rol maar dus zonder de 2 sec delay is het ook veel interessanter om een SR-25 of een Scar Mk17 te halen en deze te upgraden als een DMR. De nog groentje tech wordt hier best blij van :).

Smt1j;19289 zei:
@Rebelattack het klopt inderdaad dat de fps niet zegt hoever je kunt komen. Dat doe je vooral met je hopup etc. Maar je FPS zal flink naar beneden gaan doordat je zware BB's gebruikt. Maar gaat je Fps dan niet tever naar beneden. Dat vroeg ik me dan af.

Maar dat zal dan waarschijnlijk niet zo zijn.

Ik wil graag een goed gewicht bb dat als er iets wind is niet gelijk weg waait.

Maar ik ben er nu al wel achter dat ik niet naar het geld van de BB's moet kijken. Aangezien je er natuurlijk niet 500 op een dag doorheen schiet.

De afname in FPS weegt niet op tegen de consistentie, de langere afstand die je behaalt en het beter bestand zijn tegen wind of bladeren. Daarnaast FPS maakt ook minimaal uit als jij de goede bucking, nub en barrel combo kiest kijk maar naar TM replica's die met hun 290 FPS qua range de replica's van JG eruit schieten die vaak rond de 400 FPS zitten. Wat je hier wel goed ziet is het verschil in hoe snel de bb's bij hun target zijn met de TM's lijkt dat vaak heel sloom. Dit geldt ook voor de zwaardere bb's uit een sniper replica tegenover lichtere. Kijk maar eens video's op youtube van mensen met een scope cam zoals novritsch dan zie je hoe tergend langzaam ze soms gaan maar hoe mooi recht ze vliegen, hiermee bedoel ik dus geen afwijking naar links en recht en een zo lang mogelijke vlucht.

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met .4g van High Powerd Airsoft.
Doen het goed mits je ze sorteert op gewicht want ze gaan echt van .375g tot .415g maar de meeste zitten rond de .39g

En over de fps conversatie hierboven,
Ja een .2g bb verlaat de loop wel sneller (hetgeen wat wij meten) bv. 450fps, toz van een .4g bb (met 318fps), die .4g houd zijn snelheid veel langer vast dus als je bv bij de 50m bent heeft die .4g de .2g al weer ingehaald.

Daarnaast heb je wel meer fps nodig hoe zwaarder de bb. .4g wegschieten met (.2g eq) 290fps werkt ook niet echt :)

Mijn laatste post is alweer even geleden.

Gisteren mijn eerste skirm gehad met de JG Bar 10. De Gameplay is echt geweldig. Lekker alleen in een hoekje liggen en wachten.

Mijn team genoten hadden af en toe wel wat frustratie.. Aangezien ze dachten dat ik wel naar de andere kant van het veld kon komen. Natuurlijk kan dat niet. Ik heb ze gelijk even uitgelegd dat dit mijn eerste keer was. Nadat ik dat had gezegt was het geen probleem meer.

Ik heb met Valken 0,36 geschoten. Maar ik heb echt het gevoel dat ik niet ver genoeg kom. Met mijn Dboys ( madbull 6,03-prowin hopup met flathop ) kwam ik nog verder. Daar gebruikte ik 0,20 balletjes.

Ik heb een PDI veer in zitten van 450 FPS. Volgens mij Werder die gemeten met 0,30 balletjes. Ik kom zelf met een xcortech Chrono rond de 430 fps met 0,20.

Nu kan ik zelf heel veel gaan testen en proberen te Fine tunen, maar mijn vraag is:

Wil iemand dit voor mij doen? Wel dat ik er zelf bij ben, zodat ik in de toekomst mij zelf kan redden.

Ik hoor het wel van jullie.

Hallo Ties,

Bedankt voor je reactie! 0,40 gram.. Dat zijn nog eens zware jongens. Zoals mijn post hier boven schiet ik met 0,36, en daar heb ik al problemen mee... Ik wist niet eens dat er 0,40 waren! Ik moet mijn JG Bar 10 eerst maar eens goed krijgen voordat ik met zulke balletjes kan experimenteren.

Heey Smt1j
Er is verrassend genoeg niet heel veel voor nodig om die zware jongens effectief weg te ploppen. Naast het apparaat zelf waren die balletjes het duurst in totaal plaatje (tot nu toe) :P
Ik ben best een minimalist en doe-het-zelf-er qua upgrades, heb alleen een nieuwe hop-unit gekocht voor mijn L96 de rest is nog stock met wat d.i.y. mods werk prima!
En ik zou je best willen helpen met jouw Bar-10.