Welk model Glock heeft werkende veiligheid?

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Bestaat er een airsoft model Glock die een werkende veiligheid heeft?

En ,zijn er gebruikers die door het gemis van dit weleens een "oeps' schot hebben gelost?

Ik heb een TM en een ArmyArmaments G17. Die hebben beide een safety. Maar de functie gebruik ik nooit, nergens voor nodig. Is nooit per ongeluk afgegaan.

Om heel eerlijk te zijn vind ik een safety overbodig, mits iedereen gewoon met zijn klauwtjes van de trekker af kan blijven. Een beetje trigger discipline ontbreekt bij sommige helaas.

Ik heb een TM en een ArmyArmaments G17. Die hebben beide een safety. Maar de functie gebruik ik nooit, nergens voor nodig. Is nooit per ongeluk afgegaan.

Ow, ik herinner me een training bij Veluwe Airsoft, waarbij jij aan het prutsen was met je Glock. Pafkoes stond een meter naast je, en die begon spontaan te jodellen . Remember :)

Mijn WE g19 heeft ook een functionele safety.

Dat is apart..Mijn WE safety is niet funtionerend. Het gegeven dat het palletje op je trekker heen en weer wipt wil niet zeggen dat de veiligheid ook daadwerkelijk werkt.Als je de trekker zonder de safety in te drukken wilt overhalen lukt dit niet.
Ben er gelukkig op getrained om in 'condition One' (= Doorgeladen met gespannen haan en veiligheid op) te schieten.Het punt dat als je het vaut doet je jezelf 230 grain lood door je voet jaagt houdt je vanzelf scherp.Bij IPSC schieten zitten de marshals zo dicht in je nek dat vautjes maken gelijk wordt afgestraft.Bij een verplaatsing zet ik de veiligheid er als automatisch op.

We hebben het over het zilverkleurige schuifje in het midden van de tac rail vlak voor de triggerguard.. schuif die richting de triggerguard en voila.

Dat schuifje kan ik niet als een practische werekende veiligheid zien.Hoe je zoiets in het "echie" moet hanteren moet ik echt even voor gaan zitten.Lijkt mij meer een 'transport' veiligheid.

Heb trouwens ook net  (Zit van ellende maar een holster te maken terwijl het onweer me wakker houdt) gemerkt dat de gripveiligheid op de WE 1911 een neppert is.Op m'n Swissarms Uzi werkt deze weer wel (ietsje TE goed zelfs)

Dat was niet de vraag..of het praktisch was of niet. Maar werken doet het!

Dat was niet de vraag..of het praktisch was of niet. Maar werken doet het!

Tja..als je het zo ziet is een ouderwets hangslot ook een veiligheid!. Vraag mezelf trouwens af of iedereen direct wist dat dat "zilveren" frutseltje een veiligheid is.Ik beken dat ik het dus wel  had gezien.maar na er een paar keer over te hebben gevreven had ik niet de indruk dat het iets "klikbaars" was.Je moet er ook met iets van een pen of koffielepeltje mee etteren om hem op veilig te zetten.

Ik heb een G17 van KWA en daar is het zilveren stripje alleen gebruikt voor het serienummer dus niet als extra veiligheid, dus bij de mijne heb ik alleen de trigger safety en die vind ik voldoende werken tegen het per ongeluk schieten

De KWA M9 PTP heeft een werkende safety. Ben je gelijk van die lelijke glock af ;) 

Maar als je gewoon gaat trainen en hem condition 2 draagt, dan heb je die safety ook niet nodig.

Zelf volg ik een training via Israeli Tactical School Holland en Maarten de instructeur is supersnel met schieten vanuit condition 2.