Welke aeg replica

Anton

Well-Known Member
12 aug 2017
139
48
Trophies
11
ben momenteel aan het zoeken naar een replica aeg van een goede kwaliteit
Zit te denken aan Tokyo marui bv een 416 of 417.
Maar zijn er in dit segment ook Andere merken van deze kwaliteit of zelfs beter.
Dit zodat de funfactor tijdens de skirms zo groot mogelijk is.
Graag jullie advies
 
Tokyo Marui HK416 heeft de recoil shock gearbox wat niet te vergelijken is met andere EBB en dus in principe het neusje van de zalm voor EBB modellen. Qua AEG modellen met goeie internals en degelijke out of the box performance (maximale eruit halen = upgraden, daar kom je niet vanaf), dan zou ik naar VFC, Krytac of ICS, maar ik denk dat een TM halen een meer dan prima keuze is.
 
Bij de beter merken ook upgraden omdat er slechte kwaliteit in zit verwerkt.
En wat moet je allemaal dan upgraden
Geldt dit ook bij Eem TM
 
Gaat niet om slechte kwaliteit gaat om performance, een flat hop werkt nou eenmaal beter dan de standaard style bucking en stock barrels zijn niet zo goed als een goede PDI barrel. Zelfs bij een TM moet je dingen upgraden. Wat je er allemaal aan verandert is geheel afhankelijk van wat je nog wil verbeteren, ik gaf alleen aan om het maximale eruit te halen moet je upgraden.
 
Oké dus bij de betere merken is de basis goed, maar als je er meer uit wil halen dan ga je upgraden.
Voor de juiste upgrades info via shops of ...
 
Je kan altijd info halen bij shops. Al zou ik altijd even terug checken hier. Genoeg mensen die waarschijnlijk jouw AA ook hebben liggen en hebben geupgrade die al te graag willen helpen ;)
 
Dus om een TM 416 417 te upgraden maar niet hoger dan 340 fps.
Wat zijn de mogelijk heden oftewel de meest voor de hand liggende upgrades
Zodat deze TM veel hit zal maken, rekening houdende met een matige schutter.
Oftewel hoe wordt het een mean machine.
 
Hoi @Anton

Ik ben zelf in het bezit van een TM HK416 delta custom. Op dit moment heb ik het volgende upgrades erin zitten.

- Veer upgrade
- Dean upgrade (dus geen sopmod batterij gewoon lipo).
- Lonex EBB gearset

De replica ligt nu bij Combatshop voor verdere upgrades
- Prommy barrel
- Prommy flat hop
- Prommy purple bucking.
- Bushing en shimming.

De TM HK416 is out of the box al een aardig monster. Ik heb bij de winkel waar ik hem heb gekocht (firesupport) meteen een FPS upgrade, en lipo conversion laten doen.

De Lipo conversion is een must have. Anders moet je die TM sopmod batterijen halen die zijn al rond de 50 euro per stuk, en kunnen alleen voor dat soort replica's gebruikt worden.
Ik ben zelf zeer tevreden over de replica, is stevig, schiet recht en goed, en wat ook belangrijk is: hij ziet er gewoon super cool uit.

Het is wel lastig om te upgraden. Als je je fps verhoogd van ~290 naar ~340, dan zul je ook je gears moeten upgraden. Dus het is belangrijk dat als je X upgrade, dat je Y ook moet upgraden omdat het nu eenmaal in elkaar overloopt. Doe je dat niet, dan kan het zelfs zo zijn dat je performance achteruit gaat, of dat je je internals sloopt.

Ik weet niet of dit je eerste replica wordt, anders zou ik alleen lipo conversion doen, en daarna gewoon out of the box skirmen. Je kan later altijd nog beslissen om te gaan upgraden, en als je je TM hk416 gaat upgraden, dan zou ik meteen all in gaan.
 
Hoi @Anton

Ik ben zelf in het bezit van een TM HK416 delta custom. Op dit moment heb ik het volgende upgrades erin zitten.

- Veer upgrade
- Dean upgrade (dus geen sopmod batterij gewoon lipo).
- Lonex EBB gearset

De replica ligt nu bij Combatshop voor verdere upgrades
- Prommy barrel
- Prommy flat hop
- Prommy purple bucking.
- Bushing en shimming.

De TM HK416 is out of the box al een aardig monster. Ik heb bij de winkel waar ik hem heb gekocht (firesupport) meteen een FPS upgrade, en lipo conversion laten doen.

De Lipo conversion is een must have. Anders moet je die TM sopmod batterijen halen die zijn al rond de 50 euro per stuk, en kunnen alleen voor dat soort replica's gebruikt worden.
Ik ben zelf zeer tevreden over de replica, is stevig, schiet recht en goed, en wat ook belangrijk is: hij ziet er gewoon super cool uit.

Het is wel lastig om te upgraden. Als je je fps verhoogd van ~290 naar ~340, dan zul je ook je gears moeten upgraden. Dus het is belangrijk dat als je X upgrade, dat je Y ook moet upgraden omdat het nu eenmaal in elkaar overloopt. Doe je dat niet, dan kan het zelfs zo zijn dat je performance achteruit gaat, of dat je je internals sloopt.

Ik weet niet of dit je eerste replica wordt, anders zou ik alleen lipo conversion doen, en daarna gewoon out of the box skirmen. Je kan later altijd nog beslissen om te gaan upgraden, en als je je TM hk416 gaat upgraden, dan zou ik meteen all in gaan.

Lipo ipv sopmod, is dit alleen om de prijs of is de sopmod accu ook niet zo goed
Met alles upgraden, is de versie zoals jij gekocht hebt met 340fps dan niet goed of bedoel je als je hierna wilt upgraden dat je dan alles moet doen

En klopt de hk416 en hk417 zien er supper uit.
Denk eerst aeg tm hk416 en later nog een umarex hk417 gbbr voor als het warm genoeg is (moet de portemonnee wel weer gevuld zijn)
Ga in oktober na de introducedag van acn om nog wat advies te verzamelen en natuurlijk een geweldige dag mee te maken
 
NiMH is inconsistent met performance en daarbij minder krachtig dan een lipo daarbij kan je lipo's voor 7-9 euro ps krijgen. Hij bedoelt dat als je upgrade je het beter in een keer kan doen, omdat als je een veer vervangt je ook sterkere gears moet halen en daarbij kan je beter in een keer alles upgraden en klaar zijn dan voor elk onderdeeltje hem weer uit elkaar te moeten halen.
 
Lipo ipv sopmod, is dit alleen om de prijs of is de sopmod accu ook niet zo goed
Met alles upgraden, is de versie zoals jij gekocht hebt met 340fps dan niet goed of bedoel je als je hierna wilt upgraden dat je dan alles moet doen

En klopt de hk416 en hk417 zien er supper uit.
Denk eerst aeg tm hk416 en later nog een umarex hk417 gbbr voor als het warm genoeg is (moet de portemonnee wel weer gevuld zijn)
Ga in oktober na de introducedag van acn om nog wat advies te verzamelen en natuurlijk een geweldige dag mee te maken

Betreft de accu, Sopmod is qua kwaliteit gewoon goed hoor. Alleen je hebt dan de sopmod batterij die je alleen voor SOPMOD replica's kan gebruiken. Verder is NiMH sowieso minder goed dan LiPo. En dean connectors er meteen op, is sowieso al een kleine upgrade.

De versie die ik gekocht heb, was wel goed hoor. Maar het is mijn eerste replica. Ik had er met @The Walker over hij heeft namelijk de HK417 van TM gehaald met dezelfde 340 fps upgrade. Hij gaf aan dat hij een beetje underperformed in tegenstelling tot zijn geupgrade TM Scar.

Meer FPS betekent niet meteen gelijk meer range. Ik kon er mijn vinger niet echt op leggen, maar lijkt dat je toch een flat hop en/of nieuwe inner barrel nodig hebt om de range en accuraatheid te krijgen.

Out of the box is deze ~290 fps en zou makkelijk de 50 meter moeten halen, maar zou heel goed kunnen dat hij minder ver schiet met een ~340 fps b.v. 40 meter. Maar als er dan de flat hop, bucking en inner barrel worden geinstalleerd, dan zou het weer een mega upgrade zijn t.o.v. de 290.

Dus staar niet al te blind op de "fps" upgrade.
 
Oké dus de geüpgrade versie van firesupport is dus wel goed
En dat een behoorlijk prijsverschil lipo of sopmod, dan kan er ook een keer 1 kapot gaan.
En dus geen probleem voor de replica her extra vermogen van lipo
 
Betreft de accu, Sopmod is qua kwaliteit gewoon goed hoor. Alleen je hebt dan de sopmod batterij die je alleen voor SOPMOD replica's kan gebruiken. Verder is NiMH sowieso minder goed dan LiPo. En dean connectors er meteen op, is sowieso al een kleine upgrade.

De versie die ik gekocht heb, was wel goed hoor. Maar het is mijn eerste replica. Ik had er met @The Walker over hij heeft namelijk de HK417 van TM gehaald met dezelfde 340 fps upgrade. Hij gaf aan dat hij een beetje underperformed in tegenstelling tot zijn geupgrade TM Scar.

Meer FPS betekent niet meteen gelijk meer range. Ik kon er mijn vinger niet echt op leggen, maar lijkt dat je toch een flat hop en/of nieuwe inner barrel nodig hebt om de range en accuraatheid te krijgen.

Out of the box is deze ~290 fps en zou makkelijk de 50 meter moeten halen, maar zou heel goed kunnen dat hij minder ver schiet met een ~340 fps b.v. 40 meter. Maar als er dan de flat hop, bucking en inner barrel worden geinstalleerd, dan zou het weer een mega upgrade zijn t.o.v. de 290.

Dus staar niet al te blind op de "fps" upgrade.
Bedankt voor de info
Welk adressen kun je aanbevelen voor TM aankoop en voor upgrade
 
Je kan eventueel ook een adapter halen voor de Sopmod batterij. Maar als ik zo reacties lees her en der, gaat iedereen toch voor de Lipo upgrade met dean connectors. Men zit niet echt te wachten op de Sopmod, lees ook nog dat je op één batterij niet eens de hele dag kan skirmen. Je hebt dus 2 sopmods nodig 90-100 euro. kan je beter voor 15 euro de lipo upgrade doen en lipos kopen, die je later weer kan gebruiken voor andere replica's/doeleinde
 
Bij firesupport heb ik het gehaald: https://www.fire-support.co.uk, je kan daar meteen je lipo + fps upgrade toevoegen (met behoudt van garantie).
Durf niet te zeggen of je nog garantie hebt als je zelf de lipo conversion doet.

Qua extra upgrades, heb ik het bij http://www.com-bat.nl/ gedaan, maar ik denk dat Qtac het ook wel doet als dat dichterbij is. De TM hk16 is best exotisch, dus je kan altijd eerst even bellen. Toen ik bij combat was, noemde ik de TM 416 delta custom, en oogjes begonnen te glinsteren "sow! das een mooie, die zie je niet vaak, onze monteur gaat deze heel gaaf vinden". ;)
 
De TM hk416 dark Earth uitvoering, die ziet er gaaf uit
 
Laatst bewerkt:
Naar veel ingewonnen info hier en op de introducé dag in gasselte ook mijn replica besteld
En YES hij is binnen.
Het is de TM hk417 recoil shock geworden wat een gave replica (fire support)
Nu nog een red dot of scope, indien iemand suggesties heeft welke goed en natuurlijk ook bij een hk417
Pas zijn deze welkom.
Wat een apparaat
 
Out of the box is deze ~290 fps en zou makkelijk de 50 meter moeten halen, maar zou heel goed kunnen dat hij minder ver schiet met een ~340 fps b.v. 40 meter. Maar als er dan de flat hop, bucking en inner barrel worden geinstalleerd, dan zou het weer een mega upgrade zijn t.o.v. de 290.
Om even vervelend terug te komen op dit.
Ik weet dat het maar een voorbeeld is maar als je van 50m naar 40m gaat met een 50fps upgrade is er iets goed mis en licht het waarschijnlijk niet aan je veer upgrade!
More fps is more better maar dan in stappen van ~20fps zeg ik maar zo.
 
Om even vervelend terug te komen op dit.
Ik weet dat het maar een voorbeeld is maar als je van 50m naar 40m gaat met een 50fps upgrade is er iets goed mis en licht het waarschijnlijk niet aan je veer upgrade!
More fps is more better maar dan in stappen van ~20fps zeg ik maar zo.
???????
 
Wil je meer uitleg? Of snap je iets specifieks niet?