Welke bril/masker als je een bril draagt?

Assault Captain

Well-Known Member
12 jan 2017
61
10
Trophies
4
Hoi mede airsofters,

Wat voor een masker doe je op als je een bril hebt? Ik denk zelf aan een masker dat helemaal over je gezicht gaat maar is er genoeg ruimte voor een bril eronder?

En verder hoe zit het met het beslaan van de glazen? Dan heb je immers 2 glazen die kunnen beslaan.

Of zijn er een soort van overzet brillen?

Ik denk niet dat een normale bril word gezien als een veiligheids bril wat je op kunt laten onder een skirm?

Iemand hier ervaring mee?

Hallo er zijn brillen die je over je eigen bril kan doen, je hebt ook brillen waar een inzet bril in gezet kan worden. En tegen fog zou ik een anti fog systeem kopen

Hoi hoi Ik gebruik zelf mask solutions! Het kost wel wat maar dan heb je ook wat,

Je kan de Bril+ masker combo nemen zit aan elkaar gelijmd, Of aleen de bril.

In de masker zit er een ventilator en als je dat Verbind met een powerbank Blijft Het koel in je masker waar beslaan (on)mogelijk is, Het is tot nu toe 1x gebeurd bij mij en dat was toen dat ik in een dikke Russich pak liep toen met de hitte Afgelopen 2 weken. maar voor de rest van het jaar nooit beslagen.

Ik heb ook inserts besteld er mee en Daar glazen in laten maken zodat Je het in je bril kan klikken!.

engiste nadeel is je bent afhankelijk van een powerbank dus je heb afentoe een kabel rond hangen. Maar als je die onder je shirt doet of wat ik doe In Me Pistol mag Pouch heb je er geen last van!

ik weet niet wat voor bril je draagt (groot of klein) maar mijn vriendin heeft de Lancer tactical AERO series bril. waar haar normale bril perfect onder past.
daar hebben we ook de antifog unit op gezet van Novritsch waardoor de brillen niet beslaan.

ik skirmde vroeger ook met bril (nu gebruik ik dag lenzen voor de skirms). Tijdje best wel content geweest met een bolle RX1000 (die valt over de bril heen) icm met een head wrap om het zweet uit de ogen te houden. Maar ook die kreeg ik wel beslagen. Ik zie bv op skirms bij balls en arrows mensen met een eenvoudige overzet bril over de eigen bril heen. Geen idee hoe goed dat werkt.

Daarna icm daglenzen de bolle x810 gebruikt - maar ook die beslaat. Toen nog even gekeken naar iets als exfog (Novritsch's setje is vergelijkbaar). maar uiteindelijk de knoop doorgehaakt en maar wat geld uitgegeven voor een revision locust met fan en thermal glas.....

werkt perfect, maar je raad het al, ook die beslaat (zij het sporadisch).

common factor / probleem bij is dat ik een full seal wil, dus op een goggles uitkom en daarmee heb je een grotere kans op beslaan. Kun je vooruit met bv een balistische bril met inserts dan is het risico op beslaan al een stuk minder / lager.

je zou ook kunnen kijken naar een paintbal masker (dye I5) of iets als een warq helm. Net de vraag wat je wil, of het bij je outfit past en wat je speelstijl is. Heb je gezocht op dit forum? Dit topic komt geregeld terug, kan zijn dat je daar nog iets vind.

Zag dit topic nu niet meer relevant voor de topic starter denk ik maar wellicht voor een volgende. Ik draag soms een bril en soms niet. Ben op de begadi cp1 uitgekomen. Er is een speciale bril variant en een normale maar passen in hetzelfde rubber. Je kunt dus eenvoudig wisselen. Mijn ervaring tot nu toe is positief, de bril zelf beslaat niet. Een enkele keer de bril zelf die beslaat.
Tevens reserve onderdelen los verkrijgbaar.

Maar als je een beetje handig bent zet je met deze video er een ventilator op.