Welke brillen zijn goed voor airsoft?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boaz
  • Startdatum Startdatum

Boaz

Member
17 mei 2018
5
0
Trophies
2
ik ben een beginnende airsofter en heb bij mijn replica een bril gekocht (ghost glasses ofzo met 4 verschillende glazies) hij sluit niet chill aan en beslaat heel snel. voor thuis dus leuk maar niet voor op het veld.

wat is nou een goede bril voor op het veld ( buiten en indoor CQB )???
mag een prijsje hebben aangezien mijn ogen ook wat waard zijn o_O

Ik gebruik buiten altijd Swiss eye raptor die foggen althans voor mij het minst sluiten goed aan op face mask en das het belangrijkste ze hebben de juiste keur labels.

Overigens op dit forum staan tal van suggesties .

Bijna de gehele Swiss Eye brillenlijn is geschikt voor airaoft, net als de Bolle goggles. Dat zijn de meest gebruikte oogbescherming die ik op het veld tegenkom.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
ikzelf gebruik https://unit13shop.eu/nl/veiligheids-brillen/valken-v-tac-tango-goggles/a-20554-10000034 deze goggles.
Full seal wat echt heerlijk is, vooral in CQB. enige mod die je moet doen is alle foam tussen je gezicht en bril wegslopen, zodra dat weg is beslaat hij nauwelijks. enige keer dat hij bij mij beslaat is als ik veel heb gesprint en ga respawnen/rusten.

heb met de bril vol zweet rondgelopen en hij besloeg niet. zolang er maar wind op staat.

Mocht je weinig interesse hebben in looks en geen moeite hebben met Full face mask kun je voor dye masks gaan. als goed is hebben die een no fog garantie. (iets in de trend van: stuur foto's en we betalen je alles terug) maar dat heb ik van het internet :P

Gebruik buiten Revision Sawfly en binnen de MFH Thunder goggles van Great Oak Dumpstore. Had altijd last van beslaan en plassen zweet onderin mijn goggles, sinds de Thunder geen enkel probleem meer

• Leuk
Waarderingen: Cinerama
Heb verschillende brillen gehad:

Swisseye Raptor
TTD Italia
Full seal goggles
Bolle

Maar de beste bril tot nu toe is toch wel de Revision Sawfly. Wordt ook gebruikt door onze troepen, UK Army en US Army (in zowel Afghanistan en Irak), normaal een beetje aan de prijs maar je kan op Ebay en Marktplaats hele mooie "surplus" exemplaren kopen. Vaak zijn deze licht gebruikt of helemaal niet gebruikt en zijn ze door ex-militairen bij inkopers ingeleverd.

• Leuk
Na wat trail and error in verband met fogging ben ik ook uiteindelijk uitgekomen op de revision sawfly. Ik had vooraf ook een beter gevoel (cqb) bij full seal goggles, ook voor de looks. Maar de sawfly sluit zo goed aan dat ik ze meer vertrouw zelfs.

• Leuk
Waarderingen: Cinerama
Ik ben zelf wel tevreden met de Valken Sierra in combinatie met een boonie.

De dubbele thermolens werkt wel en beslaat veel minder snel als andere brillen die ik er gehad.

Met een zuchtje wind is beslaan voor mij zo goed als onmogelijk.

Wel had ik in het begin een valse start met de goggle. Het eerste exemplaar had een antifoglaag welke uiteindelijk niet goed was: het zorgde voor een flinke waas die niet meer wegging. Deze goggle is echter, na wat kort mailwerk met Unit13, kostenloos vervangen door een nieuw exemplaar waarbij ik geen problemen meer had.

Verder heb ik nog een Valken Zulu. Zit ook prima, is wat kleiner.

Beide zijn goed te dragen in combinatie met een mesh mask.

Eerste bericht op dit forum. Hallo!

Na zelf een hele tijd met Swisseye Raptor op gespeeld te hebben, heb ik nu twee paar Bolle brillen gekocht. Deze zitten goed, beschermen je ogen volledig en de zwarte kan ik gebruiken als normale zonnebril.

Mocht je trouwens veel last hebben van beslaande glazen dan kan je misschien overwegen een fles anti-fog spray te bestellen. Ik gebruik zelf NuProl Anti-Fog.

Nuprol anti fog werkt bij mij ook lekker idd.
Ik krijg het voor elkaar iedere bril te laten beslaan haha. Met dat spul niet meer.
Welk merk, type of pasvorm is vooral eigen voorkeur. Kijk vooral naar het keurmerk EN166.

De bolle x1000 heb ik met veel plezier gebruikt. Dat is een govgle die volledig afsluit. Sinds kort heb ik weer een bril, ik meen van revision

• Leuk
Als foging het enige probleem is zijn anyi fog doekjes best een aanrader

Ik gebruik ze nu zins 4 skirms en eigelijk nergens meer last van. Terwijl ze daarvoor binnen een paar uur steeds besloegen.

Het lijkt er op dat de laag steeds wat beter word de eerste skirms was het effeckt matig. Maar als zr nu beslaan loop ik leterlijk 3 meter en is alles gelijk weer weg