@Leonydas, zwart zal naar mijn idee geen probleem zijn. Maar zoals met elke camouflage, moet je zelf wel bewust zijn wat je er mee doet. Zo heeft het voor iemand met camo geen zin om voor een egaal gekleurde muur te staan, en zo ga je met je zwart ook niet voor licht gekleurde bosjes of voor een witte muur staan.
Zo denken te veel (beginnende) snipers, dat wanneer ze op een berg gaan liggen, ze door hun ghillie onzichtbaar zijn, maar denken er niet aan, dat ze één groot silhouet vormen. Net onder de top van de berg aan de kant van de tegenstander in de bebossing, zal al een stuk beter zijn. Het type camo is dus niet het belangrijkst, als je maar weet hoe je het correct toepast.
@Sander, ander lijkende camo's kunnen natuurlijk ook goed werken. Ik moet ook toegeven ik ben geen camo kenner / exper. De meeste ken ik nog niet.
Zo kwam ik tijdens het zoeken naar SAS camo op de volgende load-out, die het in NL ook vast goed zou doen (UK woodland + broek US Woodland?).
Zo lang je maar niet met TAN of andere licht gekleurde of afstekende camo's komt aanzetten, zal je er ongetwijfeld profijt van hebben.
Al moet je me daar niet op afschieten, want dat is ook weer afhankelijk van het veld. Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer de nieuwe locatie in Limburg open gaat, met al het zand, kan het maar zo ineens zo zijn, dat desert tan een hartstikke goeie keuze zal zijn.