Welke FPS?

Tieme

Member
13 jun 2018
5
1
Trophies
2
Hallo airsofters

Ik ben een beginnende airsofter en ik sta op het punt om mijn eerste replica te halen de: G&G CM16 SRXL. Nu zit ik met een probleem, ik kan mijn nieuwe replica bij bunkerhil 501 halen met 350 FPS of bij airsoft combat support met 330 FPS. Ik wil persoonlijk het liefste de 350 FPS versie halen bij bunker 501 omdat ik dan net wat meer vuurkracht heb en omdat ik van plan ben het grootste gedeelte van mijn gear daar te halen. Hierdoor zou ik daar extra korting kunnen krijgen. Maar ik wil niet dat ik met mijn eerste skirm gelijk over de 360 FPS heen ga tijdens de FPS meting en dat hij gelijk word afgekeurd voor de skirm. Waarna ik hem moet opentrekken om de FPS te downgraden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat ik moet doen!

LINKS:
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/gg-cm16-srxl/
https://www.airsoftcombatsupport.nl/product/gg-cm16-srxl/
 
Hi, 330 FPS om 350 FPS gaat niet heel veel verschil leveren. Zeker niet omdat je replica verder nog standaard is. Het zal om het even zijn en als je dus safe wilt zitten zou ik die van 330 FPS halen.

Vind het overigens wel apart dat dezelfde stock replica 2 verschillende FPS heeft bij verschillende webshops. Die webshops zullen (denk ik tenminste) niets gedaan hebben aan die replica's en dus gewoon de G&G fabriekswaardes hebben. Weet iemand anders misschien waar dit verschil vandaan komt?
 
Hi, 330 FPS om 350 FPS gaat niet heel veel verschil leveren. Zeker niet omdat je replica verder nog standaard is. Het zal om het even zijn en als je dus safe wilt zitten zou ik die van 330 FPS halen.

Vind het overigens wel apart dat dezelfde stock replica 2 verschillende FPS heeft bij verschillende webshops. Die webshops zullen (denk ik tenminste) niets gedaan hebben aan die replica's en dus gewoon de G&G fabriekswaardes hebben. Weet iemand anders misschien waar dit verschil vandaan komt?

Het kan zijn dat beiden gemeten hebben en dat 330 FPS de waarde was van een replica met wat mindere airseal en 350 van een replica met net wat betere. Ik ben van mening dat je zeker in het wat goedkopere segment, altijd zelf even zal moeten chrono'en. Verder zal je, als je gaat flathoppen (wat ik aanraad) en teflon mod doet rond de bucking altijd weer wat hoger in fps gaan.

Meten is weten!
 
Dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat een handelaar alle replica's gaat testen/fpsen. Ze nemen de waardes over die de fabrikant aangeeft. Daarom snap ik het verschil niet helemaal :) Maar misschien dat ze in deze allebei wel een exemplaar hebben uitgepakt en daardoor op het verschil zijn gekomen.
 
Dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat een handelaar alle replica's gaat testen/fpsen. Ze nemen de waardes over die de fabrikant aangeeft. Daarom snap ik het verschil niet helemaal :) Maar misschien dat ze in deze allebei wel een exemplaar hebben uitgepakt en daardoor op het verschil zijn gekomen.

Eens dat het in iedergeval raar is. Het lijkt me alleen niet nodig voor fabrikant om andere veer te steken voor 330 of 350. Limiet in nl is een van de laagste met 360 en Japan is 300 (uit me hoofd? Corrigeer me als ik het fout zeg).
 
Het zou
Eens dat het in iedergeval raar is. Het lijkt me alleen niet nodig voor fabrikant om andere veer te steken voor 330 of 350. Limiet in nl is een van de laagste met 360 en Japan is 300 (uit me hoofd? Corrigeer me als ik het fout zeg).

Het zou kunnen dat het een andere versie is maar dan zou het vermelt moeten staan.

Krytac verkoopt ook 2 versies van replicas de Italie versie komt met een zwakere veer en moter dan de normaale versie. Anders mag deze niet verkocht worden schijnbaar
 
Ik heb het laatst gevraagd aan bunker501. Deze gaf aan dat ze, omdat ze zoveel G&G verkopen, deze speciaal worden voorzien van NL juiste FPS (dus <360 FPS) Bunker501 hoeft hier dus zelf niks aan veranderen of wijzigen.

Geen idee of andere shops dit ook zo aangeleverd krijgen, of dat ze deze zelf downgraden.