Welke portofoon is geschikt?

Leonydas

Member
9 feb 2015
9
0
Trophies
1
Binnenkort ga ik mijn eerste skirm doen, en ik wil dan meteen een communicatie middel aanschaffen zodat ik met andere airsofters kan communiceren. Aangezien ik niet in een vast team zit, was mijn vraag welke portofoon het meest word gebruikt?

Ik had de Topcom Twintalker 9500 gezien voor volgens mij wel een redelijke prijs.

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=topcom-twintalker-9500-airsoft-edition-_1-stuks_&action=article&aid=2921&lang=NL

Zal ik met deze portofoon met andere mensen kunnen communiceren, ookal hebben ze een ander merk/model?

Alvast bedankt!

Ja, geen enkel probleem, ik heb deze zelf een keer gebruikt (geleend van een vriend) werkt perfect in combinatie met andere porto's, omdat die kanalen voor ongeveer alle porto's hetzelfde zijn. ;)

Ik heb nu de G9 van Midland, ben daar ook erg over te spreken.

Zelf gebruik ik TID (Tiger International Development) porto, voordeel hiervan vind ik dat de eertse 8 op laag bereik geprogrammeerd staan en de volgende 8 op hoog bereik tot nu veel pleziervan gehad.

Nadeel van de Topcom is dat er moeilijker uitbreidingen zoals headsets en PTT's voor te vinden zijn dan bijv. Midland of Kenwood (al schijnt er tegenwoordig wel iets voor te vinden zijn alleen beperkt)