Welke replica? [Beginner]

Bruno de Vries

New Member
28 jan 2015
2
0
Trophies
2
Hi Airsofters,

Hoogstwaarschijnlijk zijn er van dit soort topics al talloze te vinden op dit forum, maar toch wilde ik even een vraag stellen. Welke replica is het meest geschikt als beginner zijnde? 

Ik heb weinig geld te besteden. Ik ben een student. Op Gunfire heb ik het een en ander gezien en ik kwam tot de conclusie dat ik tussen de 100 en 150 euro al aan een vrij mooi apparaat kan komen. Ook heb ik ergens in een post hier op het forum gelezen dat de replica's van G&G erg goed zijn.

Het liefst wil ik een M4 of een G36C aanschaffen, maar misschien zijn er wel veel betere opties. Wie kan mij helpen? 

Bedankt alvast!  

De M4 is dan de meest voor de hand liggende optie.

Meest verkocht,meeste accessoires voor te krijgen en de meeste know-how voor aanwezig op de diverse velden.

Goede 2e zullen de AK's zijn,gevolgd door Mp5 en G36.

Kijk ook ff op Taiwangun.com,zijn ook polski's maar geven je daadwerkelijk wat ze je laten zien.

Dat is bij Gunfire.pl wel eens niet het geval zoals ik aan den lijve ondervonden heb.

Maar dat is ieders vrije keus.

En voor tussen de €100,- en €150,- is ook bij Taitaigun een hoop goed spul te vinden zoals de Cyma's en APS.

De G&G CM16 Raider is één van de meest aangeraden beginners M4 replica, deze is bij http://pirosport.nl/airsoft/airsoft-aeg te koop voor 180euro. Als ik me pas binnen heb ben ik van plan ook deze te halen. Ik heb veel positieve reviews op het internet over dit apparaat gelezen en gezien.

Voor een G36 is deze http://www.airsoftshop.be/nl/jg-g36c.html een aangeraden beginners replica volgens velen. Deze is wat goedkoper 130euro.

Maar mijn mening is dat de M4 toch wel erg sexy is :P

PS: Ik heb zelf nog geen apparaat dus ik kan dus niet vertellen hoe ze daadwerkelijk zijn, ik haal mijn bronnen van het internet.

Ik zou proberen het budget iets te rekken, en toch voor de G&G te gaan die Leonydas voorsteld. Of voor een Specna arms.. Deze vallen in een net iets hogere prijs klasse. Maar daar is de kwaliteit ook naar.

De replica's van onder de €150 zijn mij net een beetje te veel "hit en miss"

Misschien kun je met een beetje speurwerk met een klein budget een mooie 2e hands op de kop tikken. Aangezien de m4 zo populair is zullen er ook wel wat aangeboden worden.

Bedankt voor de reacties! Ik ben er nog nog niet helemaal over uit. 2e hands ben ik niet echt fan van. Een nieuw product vind ik in een hoop gevallen het fijnst. 

Andere mensen nog tips? 

Ik wil binnenkort een CM16 Raider gaan hallen dat ook me eersten replica word, bij Gunfire.pl zijn ze 156 euro volgens mij dat is niet duur voor best goeden kwalieteit denk ik?  

Hmm, nu zit ik te twijfelen tussen deze en deze. Weet iemand de verschillen? En weet iemand welke delen van metaal zijn en welke delen van plastic?

"On the other hand, the outer barrel, the stock’s pipe, the tactical sling attachment points, the magazine casing and most of the minor elements were made of metal."

Dit stond bij de omschrijving bij beide AA's

Ik zou voor de CM16 Raider gaan, maar heb je al revieuws opgezocht op internet?. Want daar legen ze meestal uit wat wel allemaal metaal is en wat niet. Alles in de binnenkant van de replica is gewoon het zelfde dat kan je zien als je de twee types met de lijstjes naast elkaar.

Maar bij de CM16 Raider zit een rails aan de onder en bovenkant wat handig is want daar kan je weer leuken dingen op zetten, wat je bij de anderen niet hebt en er weer los bij moet kopen.

Ja ik had al het een en ander gezien, maar bedankt voor de reactie! Ik denk dat het de Raider gaat worden inderdaad. :-) 

Dan stel ik er nog even een vraag achteraan. Stel je koopt zo'n replica in dit geval de cm16 raider. Daar sleutelen de meeste vrij snel nieuwe onderdelen in heb ik begrepen. Kun je dan niet beter dat geld bij je beginbuget opleggen en een stapje hoger gaan bij de aanschaf? Dus ipv een replica van €250,- en na verloop van tijd €100,- aan onderdelen een replica van 350 a 450 kopen. 

Ik zie nu dat het hier om €150 gaat dus dan om een replica van 250 a 300 zeg maar. 

Volgens veel reviews op het internet, is de G&G CM16 Raider een degelijk beginners bugdet replica, dat ook nog eens redelijk out of the box werkt.

Upgraden kan je altijd nog doen, wanneer je wat meer in airsoftapparaten heb verdiept. 

Dat is mijn mening maar hoor.

En het is een veel volkomende platform, dus zullen er veel accesoires voor zijn,

massaproductie = goedkoper. 

Dan stel ik er nog even een vraag achteraan. Stel je koopt zo'n replica in dit geval de cm16 raider. Daar sleutelen de meeste vrij snel nieuwe onderdelen in heb ik begrepen. Kun je dan niet beter dat geld bij je beginbuget opleggen en een stapje hoger gaan bij de aanschaf? Dus ipv een replica van €250,- en na verloop van tijd €100,- aan onderdelen een replica van 350 a 450 kopen. 

Het maakt niet uit hoeveel geld je er tegen aan gooit bij de aanschaf. Er zijn altijd dingen die verbeterd kunnen worden of dingen die je zelf anders wilt hebben, zo heb ik ook al mijn ICS aegs binnen een half uur na ontvangst ge-upgrade en die kosten ook zo  €350 . Allen tokio Marui, celsius en systema ga je niet uitelkaar halen als het niet nodig is. Ook de gearbox van VFC is standaard al erg goed geshimmed (kom ik zo op terug) kan ik zeggen uit ervaring, dus haal die ook niet gelijk uitelkaar.

De meesten van ons, willen graag net wat verder schieten als de standaard replica's dus vervangen we snel de hop-up.  Zoals je zelf al aangaf in je ervaring bij B&A had je eerst een replica, die niet ver schoot. Dat gevoel heeft %50 van de tegenstanders als ze tegen ons met upgrade hop-ups spelen, en dan baal je.

Daarbij vind ik het geweldig, dat je de tegenstander in zijn ogen aankijkt op 75 meter. Hij schiet jouw kant op, maar je ziet de BB's 10 meter voor je neerkomen... Hij denkt, ach buiten bereik, dus ik probeer wel een ander. Als hij zich dan wegdraait, en jij schiet een salvo zijn kant op. Die wel raakt. Dan is dat deste leuker.. 

Daarbij veranderen wij vaak de connector voor een betere stroom toevoer (standaard tamya is echt ruk), wat leid tot betere trigger respons.  

Gebruiken wij lipo's voor betere trigger response.

En shimmen wij de gearbox voor een betere duurzaamheid / langere levensduur van de gearbox.. Als je wilt weten wat shimmen is, en hoe het werkt, dan heb ik hier wat leesvoer voor je ;)

http://www.airsoftclubnederland.nl/je-gearbox-perfect-shimmen/

Hopelijk zijn je vragen zo een beetje beantwoord

Ik ben te spreken over Specna arms.
Ik heb sinds kort de B-02, gekocht bij gunfire,en deze replica schiet goed,voelt stevig aan en heeft amper een wobble.
ook is alles binnen in van metaal,en is de veer te vervangen zonder de gearbox te moeten openen.

Nu 1 keer mee geskirmd,maar ik vind hem geweldig.