Well L96 Stock vullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KIP
  • Startdatum Startdatum

KIP

New Member
12 mei 2015
2
0
Trophies
1
Hey allemaal!

Ik wil graag mijn Well L96 AWP wat steviger en stiller maken.

Dit wil ik doen door de stock (per helft) te vullen met schuim (natuurlijk niet op mechanische plekken), vervolgens delen wegsnijden om hem weer passend te maken.

Kan ik hier het best purschuim (polyurethaanschuim) voor gebruiken?

Of is een ander soort schuim hier beter voor?

Alvast bedankt!

Pur schuim geeft geen stevigheid  Het is ook bijna onkontroleerbaar omdat het overal tussenkruipt en plakkerig is. Gaat slecht samen met bewegende delen !

Oke, goed om te weten.

Enig idee welk type schuim beter is?

Hieronder een voorbeeld van iemand anders.

IMG_20130404_223426_508.jpg

Pur schuim kan wel, mits je niet teveel gebruikt en het goed uit laat harden.

Als het om balans of gewicht gaat kun je ook aan lood denken. Heb een keer een kunsstof AK opengemaakt en kwam allemaal stukken metaal tegen puur om massa te creeeren !

Pur schuim is natuurlijk niet super stevig. Voor het stiller maken zou je het wel kunnen gebruiken ja. Misschien remt het net wel genoeg beweging en gekraak van de kunststof stock tho... Als je het van iemand anders hebt gezien en die heeft goede ervaringen, dan kan je het natuurlijk gewoon proberen! 

Ik heb het bij een paar andere forum's gelezen, daar hebben ze het over expending foam.

En een stock gevuld met schuim lijkt me alsnog steviger dan een holle stock, right?

Expanding foam is een ruim begrip, Pur schuim is ook Expanding foam. ;-)
Na uitharding zal Pur schuim alsnog indruk baar zijn dus super veel stevigheid zal het niet geven. Wel zal het stiller zijn zoals Jan aangeeft.

Ik kan iemand die het had gedaan met hard schuim (isolatie platen).Gewoon op maat snijden en dan erin lijmen.Dit gaf een heel goed resultaat, en je weet meteen zeker dat het overal goed zit.

Ik hoorde ook dat iemand een keer plamuur had gebruikt.

Zou dit goed werken?

Ik denk dat ik voor purschuim ga en het netjes in lagen aanbreng en alles afplak.

Dat gaat wel werken denk ik maar let wel ff op : nat pur schuim kun je verwijderen met aceton maar aceton tast ook plastic aan.

als je echt stevigheid wil aanbrengen en het niet teveel gewicht wil geven zou je een Industrie Vloeibare rubber kunnen gebruiken(na een aantal uur hard het volledig), heel stug en sterk, maar toch zacht genoeg dat je er een spijker zonder al te veel moeite er in kan duwen, nadeel is natuurlijk wel het gewicht(1 liter industrie rubber weegt ongeveer 2.5 tot 3 kilo) en het is redelijk prijzig