Wetgeving

Unicorn71

Well-Known Member
29 dec 2015
91
37
Trophies
4
Beste allemaal,
Omdat het lezen van wetsartikelen niet altijd eenvoudig is een vraag aan de Airsofters met meer ervaring......

Is het wel of niet toegestaan een airsoft replica te testen op eigen grond? En is daar een verwijzing voor naar een artikel? Gezien ik op geen enkele wijze de sport in een negatief daglicht wil stellen en er ook plezier aan wil beleven zonder me druk te moeten maken om handhaving graag jullie advies. Mijn vraag betreft het gebruik van de tuin.
 
Correct me if I'm wrong, het mag, indien je een afgeschermde tuin hebt waar de bbs niet buiten het terrein te recht kunnen komen.
 
Nou, hoewel het zeer spijtig is, heb een grote achtertuin, ben ik achter het antwoord gekomen na wat gezamenlijk spitwerk door onmogelijke teksten.
"Uitgangspunt van de bepaling is dat de bergplaats(en) voor airsoftapparaten voldoende garanties biedt/bieden om te voorkomen dat airsoftapparaten, behoudens in huis uit (inpandig) te voeren test-, (oefen-) en onderhoudsmomenten, terstond voor bedreiging en afdreiging aangewend kunnen worden;"

Ofwel testen mag alleen inpandig, gebruik buitenshuis (dus ook de tuin) alleen op daarvoor aangewezen plekken.

Toch handig zo`n Messenger functie bij de marechaussee Facebook site
 
Dat klopt, in de tuin is wel toegestaan als je een privé evenement aanmaakt.
 
En dan wel weer afgeschermd, niet toegankelijk voor anderen en geen BB's buiten je terrein.
 
PimDSLR;18167 zei:
Dat klopt, in de tuin is wel toegestaan als je een privé evenement aanmaakt.

Da Fencer;18169 zei:
En dan wel weer afgeschermd, niet toegankelijk voor anderen en geen BB's buiten je terrein.

dank voor de antwoorden, op de Nabv site lees ik dit helaas niet zo duidelijk. Hebben jullie hier misschien artikelen bij of links?
 
http://www.nabv.nl/lidmaatschap/contact/faq

Daar staat een vraag over het gebruik in de achtertuin.