WGC shop (wgcshop.com)

Stey

Well-Known Member
6 jun 2015
1.026
862
Trophies
13
Besteld: 2 replica's (op verschillende momenten).

Pros:
  • Hebben spullen die vaak ergens anders uitverkocht zijn;
  • Hebben spullen die vaak ergens anders niet eens verkocht worden;

Cons:
  • Slechte communicatie (gaat via "notes" bij je bestelling ipv een e-mail bericht);
  • Geen reacties op e-mail berichten;
  • Lange levertijd;
  • Slechte garantievoorwaarden (terugsturen binnen 3 dagen, etc etc).

Conclusie:
Bestellen als je zeker weet dat de replica is wat je zoekt, en nergens anders te krijgen is. Ga ervan uit dat je enige tijd zult moeten wachten op je bestelling. Daarnaast zul je weinig tot geen reactie ontvangen per e-mail. Mocht er gereageerd gaan worden dan is dit zichtbaar wanneer je inlogt op de website en bij je eigen bestelling kijkt. Er staat dan een klein blokje met "Note : " en vervolgens de reactie van WGC. Voor mijzelf is dit denk ik toch wel de laatste keer dat ik hier iets koop.
 
heb er zelf ook al een aantal keer aan zitten denken om daar wat te bestellen, maar uiteindelijk dan toch maar voor de veiligere keuze van Ehobbyasia gekozen.
 
Redelijk vaak onderdelen daar besteld, eigenlijk nooit echt problemen gehad daar.
Ook nog nooit een vraag ofzo gehad.
Levertijd was bij mij rond de 10 a 15 werkdagen. Gewoon standaard levertijd vanuit Azië.
 
en wat doe je dan qua verzendoptie? Kan me namelijk herinneren dat je ontiegelijk veel opties had om uit te kiezen :|
 
@Blade Er is de mogelijkheid voor een Air mail variant, welke binnen 7 dagen geleverd wordt. Dit is de snelste + duurste optie. Helaas voor mij dus niet daadwerkelijk 7 dagen, want hij staat nog op Packaging. :(
 
Quick update:

"Update by Peter (12FEB2016)
Thank you. We are sorry. We just come back after the Chinese New year.
Your order is processing now. We will try the best to ship out your order asap. Please feel free to send back your NABV copy to us in jpg or pdf file to us. Thnak you . "


NABV kopie was de allereerste dag al meegestuurd en men vraagt er nu om alsof ze niks ontvangen hebben... tot nu toe heb ik deze in de loop van de order al 3x verstuurd per e-mail met duidelijke vermelding van ordernummer.
 
die scharen we dan maar onder het kopje "slechte communicatie" ;)

Maar klopt inderdaad dat met de chinese nieuwjaarsviering alles vertraging op kan lopen, had datzelfde ook al via Aliexpress
 
Ik was mij er totaal niet van bewust dat het Chinees Nieuw Jaar was... dus je snapt de irritatie :p
 
Update: Nog steeds geen reactie op mails, en nog steeds geen track & trace, en nog steeds geen pakketje...
 
Update: Ze zouden mijn NABV pas nog niet hebben ontvangen.
Deze middels e-mail naar diverse adressen van WGCshop gestuurd, maar geen bevestiging ontvangen.

Begon te twijfelen aan mijn eigen mailadres, maar mail naar andere bedrijven komt wel aan.

Dringende mail verstuurd dat ik een bevestiging wil ontvangen, tevens op Facebook (daar reageerden ze vannochtend eindelijk) dus nu afwachten hoe of wat.

Volgende stap? Report bij Paypal en geld terugclaimen.
 
Update: Na mailen van elk mailadres dat bekend is bij de shop, en Facebook berichten sturen hebben ze nu eindelijk mijn NABV kopie erkend en "ontvangen". Nu wachten totdat de T&T code werkt.
 
Update: T&T werkt, aankomst vermoedelijk op maandag 22-2-2016 eind van de dag. We shall see.
 
Netjes, ik had trouwens mn spul dat ik via AliExpress had besteld, had ik ondanks het chinese nieuwjaar ook gewoon in twee weken thuis afgeleverd. Dus de chinese post werkt wel gewoon naar behoren :D
 
Ik heb zelf twee maal bij wgc wat besteld zonder problemen. Ik laat overigens (bij welke webshop dan ook) het toevoegen van nabv pas kopie achterwege. Ik hen al verschillende malen het verzoek gehad van de douane om een kopie op te sturen ondanks dat die gewoon bij het paket zat.
 
@Oddball : Ik vind de communicatie bij WGC zeer slecht. Uiteindelijk voelde ik de nood om middels elk beschikbare online-middel contact te zoeken omdat er op emails simpelweg niet gereageerd werd. Na het dreigement dat ik mijn betaling terug zou trekken ontving ik plots reactie... dus dan kan het opeens wel?

Voor mij is het de laatste keer dat ik hier iets bestel. Voor hen tien (honderd, duizend?) anderen! :)
 
Was vergeten te zeggen dat ik de replica nu 3 dagen heb.... duurde even, maar dan heb je ook wat :p
 
...en wat heb je uiteindelijk gekregen? =P
Daar ben ik intussen erg benieuwd naar.
 
WE Makarov

makarov1.jpg

makarov2.jpg
 
Wauw man, wat een sleur.

Ik heb in het verleden wel wat besteld bij ze maar dat ging best ok.
Nu heb ik daar gear vandaan een geen replica's, misschien dat dat wat scheelt.