Winter komt er aan vervanging GreenGas / Propaan?

lolman

New Member
23 sep 2015
2
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

Het begint weer flink koud te worden, iedereen weet dat de werking van Greengas dan minimaal is.. helaas. Nu las ik ergens dat propaan gas een vervanging kon zijn als je veel last had van cooldown tijdens het schieten. Geldt dit dan ook voor de koude periode's? Is propaan gas het alternatief? Ik heb zelf een KWA .45 en een Tokyo Marui Breacher op gas, zouden deze propaan gas aan kunnen. En wat zijn de voor en nadelen dat het goedekoper is is één maar zijn er nog meer. Of dingen waarom je het absoluut niet moet doen.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken / weten.

Ps: Excuses als dit onder de verkeerde catogorie staat.

Propaan en green gas zijn exact hetzelfde, enige verschil is dat aan greengas ook smeersel toegevoegd is zodat je afdichtingen in goede conditie blijven.
Wat je kwa doet met koud weer en green gas weet ik niet echter marui pistolen doen het tot een graad of 5 nog fatsoenlijk genoeg, dus ik denk dat je breacher niet echt veel problemen zal hebben (zeker ook omdat er geen blowback systeem hoeft te worden aangedreven)

En anders kun je nog de nuprol gassen proberen. Nuprol 2.0 is al zo een 20% sterker dan standaard green gas.

Nuprol:
2.0 tussen 10 en 25 graden celcius
3.0 tussen 3 en 10 graden celcius
4.0 tussen 3 en 20 graden celcius

Pas wel op, 4.0 is voor full metal rifles en geen enkele Sidearm omdat het gemaakt is om een extra blowback kick te geven.
Zelfs WE waarschuwde dat het schade kan aanbrengen op GBB rifles.

Afgelopen zaterdag draaide ik op nuprol 2.0 bij unit 13 en ging uitstekend.

Bij kouder weer zal ik 3.0 en misschien 4.0 proberen.