Wintergear

Zio

Member
23 okt 2014
12
4
Trophies
3
Zelf heb ik momenteel alleen een combatshirt waarvan de torso gedeelte erg dun is en alleen de mouwen een beetje dik. Hebben jullie winter gear of is het warm genoeg met alleen een combatshirt? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik speel met een vipervest, welke behoorlijk dun is op de borst, maar als het overdag een graad of 14 a 15 wordt, dan heb ik er niks onder, omdat het anders te warm word. Bij de briefing moet je dan wel even een vestje aan doen, anders is dat wel erg koud.
Als het kouder wordt, dan doe ik er een termo shirtje onder. Maar meer ook niet.
Het is natuurlijk wel weer afhankelijk van je speelwijze. Als je graag in een hoekje wil zitten snipen / camperen ;)   dan is een dikkere laag wel verstandig. Maar vlieg je net als Robin tijdens een intro dag over het hele veld heen. Dan kan je het met -10 ook wel in je boxer af :)
 
Of een combat shirt of als het echt koud is een thermoshirt onder mn plate carrier. Dat is voldoende.
Ik heb een keer in een thermo, hoodie en opsvest gespeeld in -2, in de sneeuw, en dat was teveel van het goede..

Maar wees voorbereidt en neem voor de zekerheid een extra laagje aan kleding mee. Je kunt altijd wel ff uit het speelveld stappen om het aan of uit te doen.
 
Yup, zorg dat je genoeg spullen bij je hebt. Ik heb een keer geskirmed in de sneeuw met - nogwat en toen was een smock met binnenvoering heerlijk. Wat ook geweldig werkt is een bivakmuts op je hoofd oprollen en daar je helm op duwen. Je krijgt nooit een koud hoofd zo. Dikke sokken en goede isolatie op je schoenen is ook een must.
 
ik heb regenkleding zodat ik bij regen/sneeuw ook gewoon door kan spelen.verder gewoon genoeg laagjes aan. wordt het te warm doe je laag je uit.
ik heb touwens nog 1 regenkledingset multicam maat M mocht iemand zoekende zijn ;)
 
Bedankt voor de tips mensen, ik ga toch maar eens iets er bij kopen voor naast mijn combatshirt.
 
Zorg dat je hoofd warm blijft.
je lichaam verliest namelijk heel veel warmte via je hoofd.

ik zelf wil voor de winter gaan kijken voor witte werkkleding.
Dit is veelal te koop bij de bouwmarkt en goedkoper dan witte camo kleding.
Als gun wrap kun je een rol verband om je replica doen.

kleed je warm,maar niet te warm.
houd er inderdaad rekening mee dat je actief bezig gaat.

ik mountainbike in de winter veel,maar het geen wat het warmste wordt aangekleed is mijn hoofd.

Je armen en benen worden bij wijze van spreken geïsoleerd door het zweet wat op de huid komt te liggen,maar je hoofd heeft een minder goede bescherming omdat het niet/minder in beweging is.