Wiring

Voormalig-Forumlid-161220

Well-Known Member
15 feb 2016
5.221
2.538
Trophies
21
Zoals de titel al suggereert ben ik op zoek naar wiring, het is niet dat ik het per se nodig heb, maar ik wil een mosfet installeren en een nieuwe zekering en zou mogelijk wat extra bedrading willen kopen voor als ik het nodig heb. Ik ben er al redelijk achter gekomen dat over het algemeen 16 AWG (american wire gauge) wordt gebruikt en wanneer dat niet past 18 AWG en soms gebruiken mensen 14 AWG als het past vanwege het hoger aantal ampere dat kan worden overgebracht? Ik zou alleen graag horen wat voor geleidingsmateriaal je wil, sommige zeggen dat turnigy silicon wire prima is, de ander zweert bij silver plated wire en dan zijn er weer die zeggen dat koper als geleidingsmateriaal prima genoeg is en dan heb je ook nog weer tinned copper. Ik had al op het andere airsoft forum gehoord dat het verschil in geleiding tussen koper en silver plated maar 2,5% scheelde in geleiding. Ik hoor graag wat het werkelijke verschil is tussen de verschillende geleidingsmaterialen en wat het meest interessante is.

Ik had dit al gevonden:
Turnigy Silicon Wire: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__78196__Turnigy_High_Quality_16AWG_Silicone_Wire_1m_Black_.html
Alphawire Eco Tinned Copper: http://nl.rs-online.com/web/p/hookup-equipment-wire/6877562/
Alphawire heeft ook koperen en silver plated koper, maar dan gaat de prijs al redelijk snel omhoog naar 60+ euro per 30 meter.

Ik weet niet wat het werkelijke weerstand verschil is maar ik weet wel dat 16AWG genoeg is zolang je geen insane setup hebt. En dat silver plated over het algemeen dunner is en minder flexibel toz van silicon wire.

Ties;20024 zei:
Ik weet niet wat het werkelijke weerstand verschil is maar ik weet wel dat 16AWG genoeg is zolang je geen insane setup hebt. En dat silver plated over het algemeen dunner is en minder flexibel toz van silicon wire.

Dus als ik een paar meter turnigy silicon wire haal of tinned copper zal dat niet heel veel uitmaken in performance als het allebei 16 AWG is?

Correct, tinned coper is wel makkelijker te solderen maar dat is ook echt het enige.