WOII Uniformen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Ik vind eigenlijk wel alles wat je op kan noemen interessant. Eén van deze dingen is de tweede wereld oorlog. Zoals laatst in een filmpje van ACN werd een Amerikaanse loadout besproken, die vind ik overigens erg vet. Alleen waren er in de tweede wereldoorlog meer landen dan Amerika. Nu zul je alleen complimenten krijgen als je een exacte recreatie van een Russische of Engelse soldaat bent, maar kan het door de beugel als je een Duits of Japans uniform aan hebt? Dit waren in de ogen van veel mensen de 'slechterikken'.

Even voor de duidelijkheid: Ik niet voor de Nazi partij, ik vind gewoon hun uniformen mooi, ook al zijn deze erg controversieel.

Het uniform is geen probleem... emblemen daarintegen is een ander verhaal. Volgens mij wordt het niet geaccepteerd als je swastika's of vogeltjes gaat dragen... misschien kan @Strelok hier wat meer over zeggen?

Stey;21874 zei:
Het uniform is geen probleem... emblemen daarintegen is een ander verhaal. Volgens mij wordt het niet geaccepteerd als je swastika's of vogeltjes gaat dragen... misschien kan @Strelok hier wat meer over zeggen?

Ik vind de emblemen wel echt bij het uniform horen om eerlijk te zijn. Anders is het niet compleet.

Balls & Arrows heeft in de veldregels:
Extreme Ideologieën

- Badges, vlaggen, logo’s of kleding met verwijzing naar een verboden groepering of met racistische uitingen zijn niet toegelaten op ons terrein.

Daarbij ga ik er vanuit dat kruisjes en vogeltjes "verwijzing" is naar een "verboden groepering".

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het snap de Nazisme niet toegelaten word op velden, maar ik vind het wel een soort van oneerlijk dat een Amerikaans of Engels uniform wel mag en een Duitse niet. Ik snap dat wat de Nazi's deden onmenselijk is, maar de 'gewone' soldaten waren niet anders dan enig andere soldaat. De echte misdaad kan je alleen bij de hoge piefen achterhalen.

Mika;21877 zei:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het snap de Nazisme niet toegelaten word op velden, maar ik vind het wel een soort van oneerlijk dat een Amerikaans of Engels uniform wel mag en een Duitse niet. Ik snap dat wat de Nazi's deden onmenselijk is, maar de 'gewone' soldaten waren niet anders dan enig andere soldaat. De echte misdaad kan je alleen bij de hoge piefen achterhalen.

Hmm niet helemaal waar, de SS eenheden die vochten tijdens de oorlog waren over het algemeen net zo erg als de zo geheten hoge piefen, komt door indoctrinatie (hitlerjugend) en propaganda, tijdens de eerste jaren werden deze eenheden ingezet om hele dorpen uit te moorden vooral aan het oostfront en ingezet voor razzia's. Dat de massa vernietigingskampen zijn verzonnen door mensen van hogerop betekent niet dat er genoeg soldaten rondliepen die net zo erg waren als de hoge piefen, de wehrmacht was over het algemeen een normaal leger dat klopt.

Daarom kan je een normaal wehrmacht uniform gewoon dragen, alleen zonder de swastika's of andere ideologische symbolen. Je kan deze gewoon vervangen door bijvoorbeeld balkenkreuzen. Hoezo is het trouwens raar dat je Amerikaanse en Engelse uniformen wel mogen? Het is niet dat hun nou geen slechte dingen deden, maar het gaat hier dan ook om het feit wat de ideologieën achter symbolen waren op het uniform en niet om wat elke eenheid binnen een leger heeft uitgevreten. Dit soort symbolen zijn er niet op de Amerikaanse of Engelse uniformen en daarom kun je deze authentiek dragen en moet je bij de Duitse uniformen wel de swastika's en andere ideologische symbolen achterwege laten.

@Rebelattack bedankt voor de extra verklaring. Ik zal maar eens op zoek gaan naar iets van de Wehrmacht, dit is overigens ook wat ik bedoelde met 'gewone soldaten'.

Mijn punt is dat ik het jammer vind dat een bepaald logo niet gedragen mag worden omdat het geassocieerd word met een bepaalde ideologie. Met deze ideologie ben ik het persoonlijk niet eens, maar ik vind wel dat het symbool gedragen mag worden in de vorm van re-enactment, zoals mijn bedoeling is hier.

Mika;21879 zei:
@Rebelattack bedankt voor de extra verklaring. Ik zal maar eens op zoek gaan naar iets van de Wehrmacht, dit is overigens ook wat ik bedoelde met 'gewone soldaten'.

Mijn punt is dat ik het jammer vind dat een bepaald logo niet gedragen mag worden omdat het geassocieerd word met een bepaalde ideologie. Met deze ideologie ben ik het persoonlijk niet eens, maar ik vind wel dat het symbool gedragen mag worden in de vorm van re-enactment, zoals mijn bedoeling is hier.

Ik kan me inleven in je standpunt, maar ben ook blij dat je in ziet waarom het niet kan en dat je het niet met de ideologie eens bent :). Het is ook niet dat Nederland de enigste is, in Duitsland moet je het helemaal niet proberen, daar pakken ze je meteen op. Ik speel zelf ook wargames, waarbij wij figuren schilderen en daarmee een battle doen, dit speel ik in WW2 scenario's en ook daar zetten wij er geen swastika's op of de SS-bliksemschichten.

Allereerst bedankt voor het compliment,
Zelf vind ik de Duitse uniformen het mooiste. Echter wil ik ook zoveel mogelijk het uniform dragen zoals het destijds gedragen werd. Nu mag je geen Nazi Duitsland gerelateerde emblemen dragen(wat ook nog eens strafbaar is) dus ben ik maar naar de bijna net zo mooie Amerikaanse uniformen gegaan.

Daarbij heb ik ook geen zin in mogelijk commentaar van bepaalde spelers. Dat is een voordeel bij een Allied uniform, daar krijg je alleen maar complimenten voor.

Duitse en Japanse uniformen mogen maar dus wel zonder de genoemde emblemen. Als je voor een van deze twee uniformen zou gaan adviseer ik de Duitse. Makkelijker aan te komen en ook nog een mooi aantal replica's voor beschikbaar. Het Japanse is zeldzamer in de airsoft wereld maar dat geld helaas ook voor de replica's.

Tenslotte zou ik mijzelf eerst verdiepen in wat je wilt halen en dan met name wat de kosten zijn. Een WWII loadout samenstellen is in mijn optiek aanzienlijk duurder en lastiger samen te stellen als een moderne loadout. En dan heb ik het nog niet eens over upgrade parts voor je replica's. En de keuze tussen replica's is ook kleiner. Ik heb nu een B.A.R., Thompson, 1911, M1 Garand en een luger. Nu kan ik nog een grease gun, springfield, m1 carbine en wat andere meuk halen maar die heb ik expres vermeden ivm slechte kwaliteit. En dan zijn de U.S. replica's nog in het grootste aanbod qua WWII.

Nogmaals verdiep je hierin want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Natuurlijk kan een echte fanaat hier mee leven. Het is maar dat je het op voorhand weet.

Succes

Wat de leden boven mij al hebben gezegd.
Je kan prima als Duitse, Russische, Albanese of Koerdische soldaat skirmen, zolang je maar geen verboden, haatdragende of dubieuze insignes of afbeeldingen draagt. Dit is ook wel iets waarvan de meesten met een beetje gezond verstand het antwoord waarschijnlijk ook al wel van wisten.

Op het moment draag ik in het veld nog wel Russische Spetsnaz insignes, maar zodra we onze eigen badges klaar hebben gaan die er ook af. Wat er thuis in de kast staat en hangt is verzamelwaar, en dat draag ik niet tijdens een skirm. Het is toegestaan om tijdens een skirm rangen en dat soort meuk te dragen, maar eigenlijk doe ik het liever niet. Ook uit respect.

Het klopt dat een correct uniform mooier is (M.b.t insignes en badges). Dit doen ze bij de meeste Reenactment evenementen wel, maar dat is net weer even wat anders als een airsoft skirm. Hier zijn ook andere regels van toepassing.

Mocht je op zoek zijn naar Duits, ik heb o.a nog een compleet Wehrmacht uniform ( Mooie repro ) te koop.

Strelok;21885 zei:
Je kan prima als Duitse, Russische, Albanese of Koerdische soldaat skirmen, zolang je maar geen verboden, haatdragende of dubieuze insignes of afbeeldingen draagt. Dit is ook wel iets waarvan de meesten met een beetje gezond verstand het antwoord waarschijnlijk ook al wel van wisten.

Op het moment draag ik in het veld nog wel Russische Spetsnaz insignes, maar zodra we onze eigen badges klaar hebben gaan die er ook af. Wat er thuis in de kast staat en hangt is verzamelwaar, en dat draag ik niet tijdens een skirm. Het is toegestaan om tijdens een skirm rangen en dat soort meuk te dragen, maar eigenlijk doe ik het liever niet. Ook uit respect.

Het klopt dat een correct uniform mooier is (M.b.t insignes en badges). Dit doen ze bij de meeste Reenactment evenementen wel, maar dat is net weer even wat anders als een airsoft skirm. Hier zijn ook andere regels van toepassing.

Mocht je op zoek zijn naar Duits, ik heb o.a nog een compleet Wehrmacht uniform ( Mooie repro ) te koop.

Hoeveel zou je eventueel voor dit Duitse uniform willen hebben? En wat zit er allemaal bij?

Het dragen van swastika en of andere nazi emblemen is per wet verboden in Nederland. Tenzij er ontheffing voor is aangevraagd zoals bij reenactment bijvoorbeeld. Voor airsoft ga je waarschijnlijk nooit een ontheffing krijgen.
Verzamelen mag wel.

Mika;21886 zei:
Strelok;21885 zei:

Ik stuur je ff een PM ;)

Tsja Maxima heeft t laatst ook geprobeerd hahah flauwe grap. Duitse uniformen zijn prachtig en er is best veel te krijgen. Maar zou mezelf toch een beetje opgelaten voelen als Feldwebel of Sturmbahnfuhrer. Heb zelf een MP40 daar zou een Wehrmacht pakkie best bij staan met een Stahlhelm. Zou ook anders zijn als je re enactement skirms hebt. Russen tegen Duitsers Engelsen etc

Ik heb wel eens meegedaan met een WWII skirm. Allies vs Axis. Leuke ervaring met leuke restrictions.

Ammo restrictions, Realistische aantal ammo in je mags en aantal mags die je mee het veld in neemt. Alleen mags bijvullen in safety. Geen portofoons etc etc