YouTube interesse?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Het klink heel cliché, en misschien een beetje kinderachtig, maar ik wil als ik ga airsoften graag daarbij een Youtube kanaal beginnen.

Ik heb hierover een paar vragen, maar dit topic is vooral een interessepeiling. Ik zou graag willen weten of mensen interesse hebben om mijn filmpjes dan te bekijken. Ik ben van plan mijn videos te editen, zodat je niet 3 uur naar een saaie skirm, of een half uur naar het uitpakken van een pakket, maar alleen de juiste momenten te laten zien; dus niet zoals die 12 jarige kinderen die hun airsoft pistool uitpakken met de camera op het tapijt.
Denk meer aan filmpjes zoals die van Novritsch, MattTheMusketeer, LevelCap en natuurlijk de videos van ACN zelf.

Dan heb ik ook nog een paar vragen. Zal ik dit in het Nedelands doen, makkelijk, mijn eigen taal, of in het Engels, wat ik ook goed spreek, maar niet mijn eigen taal is? Engels is natuurlijk makkelijk omdat de hele wereld het spreekt.

En natuurlijk heb ik een naam nodig... Oh god, hoe bedenk ik zoiets...

Al met al, ik hoop binnenkort mijn eerste skirm te kunnen doen, en als ik het leuk vind (ga ik wel van uit) schaf ik meteen mijn NABV pas aan en hoop ik zo snel mogelijk met mijn eigen replica aan de gang te kunnen!

Heel leuk idee, zeker de moeite waard om te proberen. Er zijn talloze dingen waar je op kunt gaan letten, afhankelijk wat je met je video's wilt gaan bereiken.
Vooraf voor jezelf het volgende nagaan helpt een hoop :

Wil ik veel views?, wil ik een naam maken? Is het gewoon voor de leuk of wil ik er wellicht echt een goed bekeken kanaal van maken?

Begin vooral in het Nederlands.

Iets wat veel kleine airsoft-videomakers doen is uiteraard zo internationaal mogelijk gaan, maar dit werkt echt alleen als de tijd rijp is en men meer wil weten. Kijk maar naar ACN. Zij zijn nu nog steeds in het Nederlands bezig maar trekken de kar wat betreft airsoftvideografie in Nederland. ( Correct me if i'm wrong)
Wat ik bedoel te zeggen is dat er in Nederland nog ruimte zat is voor een Nederlandse Novritsch, maar het gaat erom dat je lekker je eigen stijltje maakt en daarmee mensen lekker enthousiast kan maken bij het zien van je video's.

Iedereen kan wel een Go-pro op z'n loop mikken en een beetje knippen en plakken, maar gevoel voor video is een dikke plus. Inspiratie moet je zeker op doen bij de grote jongens, maar volg vooral je eigen pad. Succes is zeker in het begin moelijk, want je zult verzuipen in de filmpjes als je zoekt op Airsoft. Zoek je op Airsoft Nederland heb je al veel meer kans om je eigen spul terug te vinden. Pak een naam die lekker lult, niet ingewikkeld is en gewoon simpel is.

Wees consistent in je montages, zorg voor een nette timing qua shots en doe vooral niks over the top in het begin. Denk na over en leuke leader/bumper, welke zeker niet te lang is. Tegenwoordig wil men gewoon snel leuke beelden kunnen zien. Het mooie van video in dit geval is dat je alle tijd hebt om te plannen wat je wil gaan doen. Wil ik voiceovers maken voor de video, zorg ik dat ik een goede mic heb, wil ik kunnen spelen met shots, heb ik wellicht deze lenzen nodig etc...

Tuurlijk, het kan snel in de kosten lopen als je wat wil, dus begin echt simpel. Juist in het begin ervaring opdoen met het filmen op het veld is het beste. Juist dan ff een go-pro op je loop mikken is goed. Zolang je maar niet verwacht dat je dan direct duizenden views krijgt.

Graag wil ik je wel zeggen dat het verschrikkelijk leuk is om te doen. Ik zit zelf in o.a het videovak en een Airsoft skirm is absoluut heerlijk om vast te leggen.

That said, gewoon gaan spelen en kijken wat voor een toffe footage je kunt maken. De rest komt vanzelf!

Bedankt voor het compliment Strelok ^_^ Volgens mij zijn we qua subscribers in ieder geval de grootste inderdaad (in Nederland that is).

@Mika Ben het helemaal eens met Strelok. Er is absoluut ruimte voor dit soort kanalen. Maar het ligt er heel erg aan wat je er uit wilt halen en vooral wat je er in wilt steken. Ik ben tegenwoordig iets rustiger aan aan het doen met de video's omdat het me de afgelopen twee jaar ontzettend veel tijd heeft gekost. Gamen, mijn vriendin of boardgamen zat er bijna niet meer in tenzij ik het plande. En dan nog het liefst een week van te voren.

Bedenk dat de gemiddelde kijk tijd op Youtube 3 minuten is. Het moet kort, snappy en snel duidelijk zijn wat je kijkers gaan zien bij het aanklikken van de video. Een verhaallijn, waar @Hogader altijd om loopt te zeuren, moet er absoluut ook in komen. kill montages heb ik als kijker vrij weinig aan. Tenzij het episch is zoals Novritsch (als dat die sniper uit Duitsland is).

Het enige waar ik het niet over eens ben met Strelok is de camera op de loop. Tenzij je een hoofdcam hebt om naar terug te vallen is een loopcam een absolute NO GO! Je kijkt dan 80% naar de grond en krijgt geen gevoel van persoonlijkheid.

Ga lekker experimenteren, doe inspiratie op bij conculega's, maar ga absoluut op zoek naar een eigen stijl :) Hoe ga je edits doen, kleuren filters, effecten, sound effects, muziek stijl, bumpers intro's, hoe breng je het verhaal terug, etc.

@Jan ( Bedankt voor je reactie, met de loop cam doelde ik meer op een quick fix voorbeeld, een fps cam is natuurlijk altijd beter als je deze tot je beschikking hebt )
En inderdaad, kort en snappy!
:smiley:

Ik zelf vind het altijd leuk om met mensen te delen wat ik leuk vind en om mijn enthousiasme over te dragen aan anderen. Ik heb een hele tijd gestreamed met redelijk wat viewers alleen omdat ik het leuk vond. Helaas heb ik dat opgegeven ivm dat het meer tijd ging kosten en ik dan niet aan airsoft kon beginnen.

Zelf wou ik ook kijken hoe een airsoft kanaal handig was om op te zetten. Heb wel redelijk wat ervaring met video editing etc dus indien je intresse hebt kunnen we samen wat maken of beginnen. Door met zn 2en wat te doen hoef je minder tijd erin te steken wat een pluspunt is voor beide kanten. En je hebt altijd feedback.

Mocht je intresse hebben laat het me weten want ik had hetzelfde idee als jou :)

wambam;18423 zei:
Ik zelf vind het altijd leuk om met mensen te delen wat ik leuk vind en om mijn enthousiasme over te dragen aan anderen. Ik heb een hele tijd gestreamed met redelijk wat viewers alleen omdat ik het leuk vond. Helaas heb ik dat opgegeven ivm dat het meer tijd ging kosten en ik dan niet aan airsoft kon beginnen.

Zelf wou ik ook kijken hoe een airsoft kanaal handig was om op te zetten. Heb wel redelijk wat ervaring met video editing etc dus indien je intresse hebt kunnen we samen wat maken of beginnen. Door met zn 2en wat te doen hoef je minder tijd erin te steken wat een pluspunt is voor beide kanten. En je hebt altijd feedback.

Mocht je intresse hebben laat het me weten want ik had hetzelfde idee als jou :)

Samen iets doen lijkt me super! Zelf heb ik ook een beetje ervaring in het editen van videos, en een GoPro tot mijn beschikking. Binnenkort word ik 18 en niet veel later zal ik een skirm gaan doen.

gehehe thanks @oddball! ^_^ Goed om te weten. Heb er maar een paar gekeken.

Mika;18429 zei:
Samen iets doen lijkt me super! Zelf heb ik ook een beetje ervaring in het editen van videos, en een GoPro tot mijn beschikking. Binnenkort word ik 18 en niet veel later zal ik een skirm gaan doen.

Lijkt mij ook fijn om samen iets te doen ipv alleen want dan heb je meer matteriaal.
Ik ga volgende maand mijn eigen GoPro halen, houd mij op de hoogte wanneer jij je eerste skirm gaat doen want dan zal ik gezellig ook komen ;)

Misschien ook handig om dan buiten het forum contact op te zoeken zodat we het een beetje met elkaar af kunnen stemmen? Ik kan me voorstellen dat mensen het minder vinden als we alles uitgebreid via het ACN forum gaan bespreken ;)

wambam;18441 zei:
Mika;18429 zei:

Lijkt mij ook fijn om samen iets te doen ipv alleen want dan heb je meer matteriaal.
Ik ga volgende maand mijn eigen GoPro halen, houd mij op de hoogte wanneer jij je eerste skirm gaat doen want dan zal ik gezellig ook komen ;)

Misschien ook handig om dan buiten het forum contact op te zoeken zodat we het een beetje met elkaar af kunnen stemmen? Ik kan me voorstellen dat mensen het minder vinden als we alles uitgebreid via het ACN forum gaan bespreken ;)

Ik weet nog niet precies wanneer ik mijn eerste skirm ga beleven, maar ik ga samen met m'n vader als verjaardagscadeau, dus hopelijk heel binnenkort.

Volgens mij is er ook een PM functie op dit forum.

Leuk! Bezit zelf een GoPro 3 hero+ en een professionele Canon DSLR en zelfs een gestabiliserde camera drone. Das ook vet beeld hoor. Wil wel iets doen, leuk me leuk.

Haha ja, houd er meerde dure hobby's op na, kost wat :p
AirsoftKeks gebruikt er ook een, ziet er altijd cool uit.

PimDSLR;18455 zei:
Haha ja, houd er meerde dure hobby's op na, kost wat :p
AirsoftKeks gebruikt er ook een, ziet er altijd cool uit.

Als je wilt kunnen we kijken of we wat kunnen regelen, denk dat het wel vet is om beeld vanuit een drone te hebben op een buiten skirm (zelfs indoors lijkt me vet maar denk dat dat voor veiligheid lastiger is ;)

Ja is goed, lijkt me leuk ;) Buiten is inderdaad heel cool. Het zijn mooie gestabiliserde beelden. Kan de camera ook draaien vanaf de grond, en live mee kijken. Binnen is inderdaad niet zo verstandig ;)

Als je echt voor de camera wilt gaan zitten. Is geluid en licht erg belangrijk.

Tevens ook met voice-overs van je gameplay. Je hoeft geen high end studio microfoon te kopen van honderden euro's en een mixer erbij. Een goedkopere microfoon als een Blue Snowball (rond de 80 euro dacht ik) zal al voldoende zijn. Een slechte microfoon (kraken, sommige tonen die te hoog zijn, etc.) zal al snel kijkers doen afweren.

En licht dan natuurlijk, ik zie het te vaak voorbij komen dat mensen een video maken van hun loadout en slechte belichting hebben waardoor vaak hele stukken in het donker vallen en er niet te differentiëren valt wat nou wat is op het scherm. Denk bijvoorbeeld aan de zon in hun rug, niet goed gebruik maken van goed natuurlicht, en savonds filmen zonder goede verlichting.

Je hebt geen dure Canon, Sony of Nikon camera nodig. Met je telefoon, goede belichting en goede audio kan je al wonderen doen.

En bedenk een eigen format, een eigen stijl. Je zit vaak dat mensen de stijl van populaire Youtubers kopieren. De Battlefield-stijl tekst en punten als je iemand gehit hebt is er een voorbeeld van. Niemand kan jouw stijl beter naar buiten brengen dan jij zelf. Een uniek idee dat goed entertaint zal vele malen beter doen dan het na-apen van anderen.

Aan het einde van de dag moet je het natuurlijk doen zoals jij zelf wilt. Dit is enkel mijn two-cents. :smile:

Succes met je kanaal!

Waar ik als computer freak dan weer gelijk aan denk als ik video editten hoor, en dan zeker voor youtube, is een beest van een pc.

En dan voornamelijk een aardig ram geheugen om soepel te kunnen editten en een goede video kaart om geen dagen hoeven te renderen.

Mocht er al zoiets onder of op je bureau staan zou ik zelf zeggen go for it!

bvdzeeuw;18521 zei:
Waar ik als computer freak dan weer gelijk aan denk als ik video editten hoor, en dan zeker voor youtube, is een beest van een pc.

En dan voornamelijk een aardig ram geheugen om soepel te kunnen editten en een goede video kaart om geen dagen hoeven te renderen.

Mocht er al zoiets onder of op je bureau staan zou ik zelf zeggen go for it!

Maak je maar geen zorgen over mijn PC hoor... Dat is ook een hobby van me.