za 13 feb Ulicoten bij Critical Hit

Toothpick

Well-Known Member
4 sep 2014
1.441
655
Trophies
25
Critical Hit Airsoft

za 13 feb

(Evenementen gaan door vanaf 20 spelers en maximaal 150)

Kosten:
Eigen gear € 25,- p/p
Introducé € 47,50 p/p
(incl. leen replica & camo kleding geen BBs)

Airsoft Advies! (geen eis alleen een advies)
* Don’t spray en pray – probeer eens midcaps
* Speel eerlijk en geef het goede voorbeeld.
* Neem je hit en blijf kalm als een ander het niet doet.

Heb respect voor de Marshall, hij heeft het laatste woord!

Regels:
Wij hanteren de NABV regels en richtlijnen!
Zorg dat je op de hoogte bent van de NABV regelmenten zodat je niet voor een verrassing komt te staan.

Catering:
Wordt verzorgt door Café de kneut.
(alleen contante betaling mogelijk, geen pin mogenlijkheden in het bos)
info@critical-hit.eu
+316 47 90 92 56

Let op ! indien je naar Dark Forest komt !

(Locatie heeft helaas geen pin automaat, neem contant geld mee)

Parkeren:
Doen we op de parkeer plaatst van café de Kneut of iets verder bij de voetbal.
parkeer plaats is aan de achterkant van cafe de kneut! via de zijstraat kan je daar komen "kerkpad"

Vervoer naar de Locatie:
Dark Forest is alleen bereikbaar met de traktor en huifkar.
De huifkar rijd max 3 x per evenement;
1ste rit gaat om 08:45, 2de rit om 09:15, laatste rit om 09:45

ik ga hier met 2 maten naartoe.
heel misschien gaat er nog een 3e mee

Ik hou hem in mijn achterhoofd, veld beviel me prima de laatste keer

Ik zit ook te denken om die dag te gaan!
Is het enigste weekend in februari dat ik kan skirmen.
Misschien dat ik nog wat meer ACN vriendjes mee kan krijgen.

To be continued...

Weet niet of er de 14e skirms zijn, maar die zouden mij beter uitkomen...

Jazeker, elke zondag is er balls and arrows, CQB city en een skirm bij Veluwe Airsoft.

ook hier (critical hit te ulicoten) hebben ze op zondag een skirm

Aangemeld! Neem meteen twee introduce's mee om te laten kennis maken met de harde wereld van de weekendwarriors!

Heb mijzelf zojuist officieel ingeschreven voor dit event,
Zie jullie daar Harco en Toothpick!

Afgelopen zaterdag een frisse start met -1 graden bij aankomst. Alles op tijd klaar zodat we met de eerste huifkar mee konden. Helaas alleen bij de teamindeling op het veld was er een club die een feestje hadden en dus met z'n alle bij elkaar wouden blijven. Hierdoor bestond ons team uit ca 24 man waarvan hooguit 6 ervaren personen bij aanwezig waren. In het begin ging dit goed en konden we ze nog een beetje aansturen om vooruit Helaas naar mate de dag vorderde werden ze van het clubje dat het feestje had steeds banger voor bb's en als je een actie maakte door boom voor boom voorwaarts te gaan wouden ze op een gegeven moment niet achter de boom vandaan. (stel je voor dat je geraakt wordt). Op een gegeven moment was het zelfs zo dat we langzaam terrein waren aan het winnen. Ik ging een stuk voorwaarts en de vijand trok stukje terug. Hierop vroeg ik de beginners om ook voorwaarts te gaan........ maar ze waren er snel vandoor gegaan wat ervoor zorgde dat ik geen hulp meer had en geflanked werd waardoor ik hit was. Toen alleen maar met de ervaren mee gegaan om de dag hopelijk nog leuk af te sluiten, dat is nog best goed gelukt.
Zo riep een vijand "been je doof of zo?" dit doordat ik hem niet HIT heb horen roepen. En ik gaf hem als antwoord: "nee ik ben niet dood". Omdat ik dag dat hij riep dat ik dood was :smile:
@Manders was met jou gezellig. Op naar volgende keer :wink:

Was inderdaad een fris dagje @Toothpick, Mede doordat ik dit keer snel omgekleed was kon zelfs ik met de eerste huifkar mee rijden hahaha.

Wat betreft de teamvorming:

Tja, helaas werden wij (groepje van 8 waaronder 4 ervaren en 4 eigen intro's), ingedeeld met een hele bubs first-timers(vrijgezellenfeest ofzo). De twee tegenpartijen werden daarentegen ingedeeld met vrijwel alleen maar ervaren spelers. Echter kan ik dit de organisatie niet kwalijk nemen omdat zij ook die partygangers hebben geadviseerd om zich te verdelen over alle drie de teams. Maar omdat ze perse samen wilden spelen was dit de enige oplossing. Gelukkig zijn wij de moeilijkste niet en durfden wij deze pittige taak, van aansturing, wel op ons te nemen.

Speelhelft 1:

Ondanks dat grote delen van het veld vol, slijk, modder en volgelopen loopgraven en schuttersputjes bedekt was, was het goed te doen. Dit viel mij wel even tegen aangezien ik een liefhebber van loopgraven ben. Nou ja, team deathmatch met capturepoints. Niet zo moeilijk concept dus zelfs de partygangers begrepen het.
Naar voren pushen, capturepoint overnemen, bewaken en doorpushen. Dit ging dan ook lekker. Zelfs tot een punt waarbij we tegen de spawnpoints van de twee andere teams aan zaten. Dit hielden we een tijdje vol totdat de twee andere teams (ik vermoed samenwerkend) een offensief tegen ons team begonnen en ons zo terug pushte tot onze eigen respawn.

Speelhelft 2:

Na even lekker te kunnen hebben gegeten gingen we weer het veld in. Het spel(Team deathmatch met capturepoints) bleef van kracht met aanvulling daarop dt iedere speler een muntje(pokerfischje) kreeg. Als hij geraakt werd moest ie 60 seconden blijven staan waardoor de tegenstander de munt kon afpakken en naar eigen base brengen voor punten. Werd het muntje niet afgepakt binnen de 60 seconden moest je terug naar je respawn. Was je muntje afgepakt pakt je een nieuwe bij je respawn.

Persoonlijk ben ik geen liefhebber van dit spel maar ja, let's do this sh*t.

Zodoende het veld in, De partygangers bleken moeite te hebben met deze aanvulling op het spel. (Bijvoorbeeld: Speler werd gehit, bleef 60 seconden met zijn muntje staan, werd niet afgepakt, borg zijn hestje op en begon weer te spelen, zonder eerst naar respawn gegaan te zijn). Dit tot links en rechts wat begrijpelijke ergernis bij andere teams. Nou ja, even recht praten als Brugman en escalaties waren voorkomen.

Mede door de weinige ervaren spelers, de leenapparaten die langerna niet de range hadden van de tegenpartij en de denkwijze van de partygangers wisten wij als team de overwinning niet binnen te halen. Pech maar ja ik had het bij de team indeling al verwacht.

"Denkwijze van de partygangers?, leg uit"
Nou ja het kwam er op neer dat sommige meer met hun mobiel bezig waren dan met hun linie houden en een sigaretje en een babbeltje in de respawn gezelliger was dan het team steunen. Dan nog het niet hebben van inzicht "We blijven met 6 man achter een dekking zitten omdat er één sniper op ons schiet". Ik kijk en zie één sniper op een kleine 70 meter afstand zonder een support. En zelfs na een demonstratie( zigzaggend op de sniper afrennen en binnen je range full auto erop knallen... Pang Pang Pang Hit!. No doe je dat.

Helaas sloeg de demonstratie niet tot ze door want bij de eerste en beste sniper bleven ze weer in een soort van dekking(struik waardoor de sniper je alsnog een voor een raakt). Het bewaken van een capturepoint was blijkbaar ook niet leuk genoeg want nadat ze dit 14 seconden deden verlieten ze de capturepoint weer op zoek naar gezelligheid.

Ik heb me ondanks de partygangers goed vermaakt. Niet zo veel gave acties als normaal maar dat kwam dan ook door het constant aansturen van de partygangers.
Ik kan het de partygangers niet kwalijk nemen. Het was hun eerste keer en ze waren in een feeststemming en niet net als ons in de welbekende "War-Mode".

Al met al een leuke, vermoeiende dag met links en rechts wat lachertjes en irritaties. Uiteraard speel ik liever in een team met vooral ervaren spelers maar dit heb je niet altijd voor het kiezen. Daarbij, dit soort dagen zitten er helaas ook tussen.

Last but not least wil ik niet alle partygangers tekort doen. Een enkeling wist hier en daar wel te tijgeren, goede dekkingen te zoeken, kills te maken en zelfs nuttige info door te geven.

Zo dat was denk ik wel mijn samenvatting omtrent dit event. Tot de volgende keer...

Paul Manders
A.C.N.