Zelf een platoon/club opstarten

5 sep 2014
10
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Het spookt al een geringe tijd door mijn hoofd om zelf een airsoft platoon of clubje op te starten.

Heb me zelf er al wat in verdiept, maar tips en hints zijn zeker welkom.

Ik heb zelfs al een facebook pagina gemaakt met de naam Blackwolf Rangers Veenendaal.

Dus als iemand nog tips of suggesties heeft hoor ik dat graag.

M.v.g. Justin ( Blackwolf rangers )

Wat hierbij zeer belangrijk is is uiteraard meerdere leden waar je goed bevriend mee raakt.

Regelmatig bij elkaar komen is belangrijk, dit kan zijn voor een skirm, of als je zoals mijn team niet om de week naar een skirm kan gaan door bij iemand thuis af te spreken. Daar kun je dan plannen bespreken, target practise, room clearing e.d. doen met wat je tot je beschikking hebt.

Het leukste vind ik zelf altijd als je iedereen op een lijn kunt krijgen, zowel kwa loadout als kwa gedachtegang over tactieken en oefeningen.

Hopelijk helpt t een beetje of geeft het je een andere blik. :-)

Bedankt voor de tip noduck... ik zal dat zeker in acht nemen... en het geeft zeker geen andere blik... als ik ergens voor ga,dan ga ik er voor.
Vooral als het al een tijd door mijn hoofd huppelt :)
En ik hou het alleen voor leden rondom veenendaal. Dan is het wat makkelijker om af te spreken met elkaar....

spreek met elkaar regels af over:

-hoevaak je wilt spelen

- wat voor uitrusting/kleding

-welke richting (milsim/woodland/cqb)

-hoe groot je wilt gaan worden

heb je geen regels komt er onduidelijkheid en kans groot op 2 strijd

Ok... thanks toothpick... zal dit zeker onthouden... Bedankt voor de tip...

Hey @Justin! Ik zie op de Blackwolf Facebook pagina dat ik op een paar honderd meter afstand van je woon ;) De afstand is i.i.g. voordelig dan; trainen met tussendoor catering van de Boslaan ;) Ik ben pas sinds juli bezig, maar wil uiteindelijk ook graag in een (goed?) georganiseerd team spelen. De vragen die @Toothpick noemt komen bij mij daar ook om de hoek kijken. Ik PM je wel ff :)

@Justin Krijg jij ergens korting per puntje dat je post ofzo...? ;)

Inderdaad! Al een hoop goede tips gegeven. 

Naar mijn idee is het belangrijk om:

1. Bedenk wat je er uit wilt halen (Ballenknallen, milsim, of iets er tussen in)
  2. Aanwezigheids frequentie
  3. Speelstijl/teamgevoel te bepalen
  4. Regels voor het team

Goede dag jan,
Eerst maar ff kijken of er überhaupt animo voor is...
Heb al contact gehad met donz die 2 straten van mij vandaan woont :)
Maar ik wil er wel een serieuze platoon van maken en soms met een knipoog ;)
Qua kleding maak ik mij niet zo druk om, het is niet zo dat het een bonte bedoeling wordt natuurlijk.
En qua aanwezigheid... Ja.... Daar kan je nog niets over zeggen, dat is ff afwachten...
En de regels... dat komt wel goed denk ik.
M.v.g. justin

Nouja, in zoverre kan je er wat over zeggen wat naar jou idee wenselijk is binnen het team en hoe hard je dat wil opleggen. 

Als jij wilt dat men minimaal 1x per maand mee gaat? Wat staat er tegenover als ze dat niet doen? Welk traject wil je dan opstarten? Daar moet je wel alvast over na denken bij het opstarten van het team. 

Natuurlijk heb ik wat op papier staan jan... maar een aantal dingen wil ik ook met de jongens bepreken... en aanwezigheid is zeker 1x per maand en de traject tja.... dat wil ik ook met de jongens bespreken. Ik wil graag de neuzen in 1 richting hebben... :)