Zijn Nederland en Amerika airsoft het zelfde?

glennsp

New Member
25 aug 2019
2
1
Trophies
2
Zijn de regels in nederland het zelfde als in Amerika want ik kijk vaak Amerikaans airsoft dan denk ik bij mezelf mag dat hier ook

als ze het zelfde zijn wat zijn de regels dan

als ze niet het zelfde zijn wat zijn dan de verschillen

Ik ben het meest benieuwd naar:

mógen loadout's die van geen enkele leger groep is?

Mag je een paintjob op je wapen zetten?
 
Zijn de regels in nederland het zelfde als in Amerika want ik kijk vaak Amerikaans airsoft dan denk ik bij mezelf mag dat hier ook

mógen loadout's die van geen enkele leger groep is?

Mag je een paintjob op je wapen zetten?

Loadout restricties zijn vaak specifiek aan bepaalde events. Zoals Millsims. Zie het als een dresscode.
Dit geld niet voor elk veld en of evenement. Meestal zal dat wel ergens aangegeven staan.

Paintjob houd eigenlijk verband met hetzelfde.
Als je op een super serieuze millsim aan komt zetten met je roze hello kittie M4 word je denk ik weg gestuurd.
Elk ander veld zal hier niet echt een probleem van maken.


Zijn de regels in het algemeen hetzelfde:
Ik denk het wel. Er zullen verschillen zijn tussen joules / FPS limieten. Dus wees je ervan bewust welke klasse wapen mag schieten kwa kracht, en wat de minimum afstand is vanaf waar je mag schieten. - edit - En BB gewicht. In nederland is er een maximum toegestaan gewicht BB. Ivm bio afbreekbaarheid garantie. En sommige velden staan ook alleen maar BB's van een bepaald merk toe. Maar je moet ALTIJD in nederland bio afbreekbaar gebruiken.

In het bijzonder zijn granaten in nederland veel meer aan banden gelegd, ivm wapen wetgeving.
Rook granaten en dat soort dingen zijn vaak ook met wat specifieke regels ivm veiligheid.

Voor de rest zijn er veel regels per veld, zoals bijv het wel / niet verplicht zijn van mond bescherming etc.
Specifieke vragen kun je bij je vaste airsoft locatie vragen, of zijn geregeld via NAVB regelementen.
 
Basura geeft een goed beeld. 2 toevoegingen: de fps regels zijn inderdaad anders. In de VS mag je op veel velden véél harder schieten. En kinderen mogen ook airsoft spelen.

Doen we in Nederland toch iets beter ;)
 
Loadout restricties zijn vaak specifiek aan bepaalde events. Zoals Millsims. Zie het als een dresscode.
Dit geld niet voor elk veld en of evenement. Meestal zal dat wel ergens aangegeven staan.

Paintjob houd eigenlijk verband met hetzelfde.
Als je op een super serieuze millsim aan komt zetten met je roze hello kittie M4 word je denk ik weg gestuurd.
Elk ander veld zal hier niet echt een probleem van maken.


Zijn de regels in het algemeen hetzelfde:
Ik denk het wel. Er zullen verschillen zijn tussen joules / FPS limieten. Dus wees je ervan bewust welke klasse wapen mag schieten kwa kracht, en wat de minimum afstand is vanaf waar je mag schieten. - edit - En BB gewicht. In nederland is er een maximum toegestaan gewicht BB. Ivm bio afbreekbaarheid garantie. En sommige velden staan ook alleen maar BB's van een bepaald merk toe. Maar je moet ALTIJD in nederland bio afbreekbaar gebruiken.

In het bijzonder zijn granaten in nederland veel meer aan banden gelegd, ivm wapen wetgeving.
Rook granaten en dat soort dingen zijn vaak ook met wat specifieke regels ivm veiligheid.

Voor de rest zijn er veel regels per veld, zoals bijv het wel / niet verplicht zijn van mond bescherming etc.
Specifieke vragen kun je bij je vaste airsoft locatie vragen, of zijn geregeld via NAVB regelementen.

Bedankt voor het wat meer uitleg geven over de regels ik zou zeker het airsoft veld even vragen wat daar mag en niet mag
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Kijk anders even op de nabv website. In nederland handteren wij dezelfde joule regels bij elke orga. In amerika kan het per veld verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim