Zoektocht FN FAL SLR (lange versie)

Kevinvr

Well-Known Member
20 feb 2018
464
341
Trophies
16
Hallo allen!

Om de 80's look (zie ook mijn plunjebaal unbagging post in het algemeen forum) compleet te maken zit ik al enige tijd na te denken om een FAL aan te schaffen, en deze dan als DMR in te zetten. Er zijn maar een beperkt aantal mogelijkheden voor de FAL: Kings Arms heeft in het verleden een gehad die niet meer gemaakt wordt, Ares heeft (in mijn ogen) de beste FAL op dit moment met de L1A1 die erg prijzig is, en dan heeft classic army ook nog wat SA/CA58 modellen waar ik me nog verder in moet verdiepen.

Ik ben nog een beetje 'on the fence', en wil eerst nog wat meer skirms draaien voordat ik echt 500+ euro ga steken in een Ares. Maar mocht er voor die tijd toevallig een 2ehands FAL beschikbaar zijn (van eender welk merk, zolang het maar de lange versie is), dan ben ik daar best geïnteresseerd in.

Dus! Weet je iemand die nog een FAL heeft die stof aan het verzamelen is, of zie je net iets voorbij komen in je squad/faceboekgroep/theekransje, laat het me weten! Ik en mijn 80's gear zullen je dankbaar zijn. :D

edit: en als er ergens goede aanbiedingen zijn ben ik daar eveneens wel geïnteresseerd in. Ben nog best nieuw en ken alle webshops niet goed, dus ik zal ongetwijfeld dingen anders mislopen.

edit2: heb ondertussen de Ares L1A1 besteld, dus ben niet meer op zoek. Ik laat het topic bestaan omdat er best wel wat nuttige info in de comments staat ondertussen over de verschillende FAL replicas, en waar ze te vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Heey Kevin! Ik ben zelf ook groot fan van de FAL en was ook lang op zoek naar een goeie replica hiervan. Je hebt inderdaad niet veel keuze, ik heb daarom toch besloten om de Ares te nemen. Ik ben er zelf onwijs tevreden over, ik gebruik hem zelf als DMR en de range die deze replica stock haalt is aardig indrukwekkend. Ander leuk dingetje is dat ik bij iedere skirm regelmatig aangesproken wordt door mensen die mn FAL graag even willen vasthouden of proberen omdat ze deze zelden of nooit gezien hebben.

Nog een ander puntje is niet alleen de replica zelf maar ook extra magazijnen en de optionele railcover om scopes erop te kunnen zetten. Ik heb de replica zelf bij Gunfire gehaald voor 390 euro en de extra magazijnen en railcover bij Safara softair.

Ik ben er (helaas) nog steeds onwijs blij dus ik ga em voorlopig niet wegdoen. Maar als je echt fan bent van de FAL dan kan ik je deze wel echt aanraden. Zoals ik zei heeft de replica niet perse veel upgrades nodig omdat deze stock al behoorlijk goed is. Ik zag dat airsoft entrepot de Ares nu aanbiedt voor 379 euro, dit zou je wellicht kunnen overwegen.

Ik heb verder wel een aantal skirms op de planning staan, 20 mei ga ik naar Ullicoten en 17 juni ben ik bij Balls & Arrows. Mocht je naar 1 vd 2 gaan mag je uiteraard mn FAL proberen om te kijken of je het wat vind.

Edit: hier een link naar airsoft entrepot: https://www.airsoft-entrepot.fr/repliques/aeg/ares-l1a1-aeg-ver-2016.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr en theaxewars
Heey Kevin! Ik ben zelf ook groot fan van de FAL en was ook lang op zoek naar een goeie replica hiervan. Je hebt inderdaad niet veel keuze, ik heb daarom toch besloten om de Ares te nemen. Ik ben er zelf onwijs tevreden over, ik gebruik hem zelf als DMR en de range die deze replica stock haalt is aardig indrukwekkend. Ander leuk dingetje is dat ik bij iedere skirm regelmatig aangesproken wordt door mensen die mn FAL graag even willen vasthouden of proberen omdat ze deze zelden of nooit gezien hebben.

Nog een ander puntje is niet alleen de replica zelf maar ook extra magazijnen en de optionele railcover om scopes erop te kunnen zetten. Ik heb de replica zelf bij Gunfire gehaald voor 390 euro en de extra magazijnen en railcover bij Safara softair.

Ik ben er (helaas) nog steeds onwijs blij dus ik ga em voorlopig niet wegdoen. Maar als je echt fan bent van de FAL dan kan ik je deze wel echt aanraden. Zoals ik zei heeft de replica niet perse veel upgrades nodig omdat deze stock al behoorlijk goed is. Ik zag dat airsoft entrepot de Ares nu aanbiedt voor 379 euro, dit zou je wellicht kunnen overwegen.

Ik heb verder wel een aantal skirms op de planning staan, 20 mei ga ik naar Ullicoten en 17 juni ben ik bij Balls & Arrows. Mocht je naar 1 vd 2 gaan mag je uiteraard mn FAL proberen om te kijken of je het wat vind.

Edit: hier een link naar airsoft entrepot: https://www.airsoft-entrepot.fr/repliques/aeg/ares-l1a1-aeg-ver-2016.html

Hey Ed, super bedankt voor je feedback over de ares! Die deal van entrepot ziet er goed uit, maar ik zie wel dat dit de vorige versie (2016) betreft, niet die van vorig jaar. Weet je toevallig wat de verschillen zijn? 20 mei zal het niet worden, juni hebben we nog geen plannen.

Heb je verder wat gedaan aan de ares? Andere veer zeker om hem als DMR in te zetten?

Nogmaals bedankt!
 
Ja ik heb er een andere veer in gezet, ook de nub en bucking zijn geupgrade. De verschillen zou ik eerlijk gezegd niet weten, denk eerlijk gezegd niet dat ze heel veel van elkaar verschillen. Mn FAL heeft nu ong 420 fps en ik gebruik nu 0.32 bbs. Ik heb eerst een tijdje 0.28 geprobeerd en moet zeggen dat de .32 veel beter zijn qua afstand en consistencie.
 
Ja ik heb er een andere veer in gezet, ook de nub en bucking zijn geupgrade. De verschillen zou ik eerlijk gezegd niet weten, denk eerlijk gezegd niet dat ze heel veel van elkaar verschillen. Mn FAL heeft nu ong 420 fps en ik gebruik nu 0.32 bbs. Ik heb eerst een tijdje 0.28 geprobeerd en moet zeggen dat de .32 veel beter zijn qua afstand en consistencie.

Thanks! Ik ga even uitzoeken wat het verschil precies is voor ik tot aanschaf overga. Wil wel zeker weten dat de rail replacement van de nieuwe versie er op past, bijvoorbeeld. Anders heb ik een DMR zonder scope :rolleyes:
 
Die past er wel op denk ik hoor, de slide waar je deze nieuwe rail in plaats blijft hetzelfde tussen de versies. Ik weet eigenlijk niet zeker welke versie ik heb maar volgens mij heb ik ook de versie van 2016. Het enige nadeel vind ik de sling mounts, de FAL is behoorlijk lang en de slingmounts zitten zowel aan het einde van de buttstock als onder de ironsight. Je moet dus wel een redelijk lange sling hebben. Een vriend van mij is bezig met het maken van een eigen sling mount, gemaakt van wat oude slings.

Mocht je em trouwens hebben en willen upgraden, alvast een tip: de barrel is gewoon een standaard AEG barrel en is volgens 560mm lang.

Edit: hier een (actie) foto van mij en mn FAL:
https://www.facebook.com/ballsandar...457166869447/1576748709106946/?type=3&theater
1576748709106946
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr en JWieleman
Die past er wel op denk ik hoor, de slide waar je deze nieuwe rail in plaats blijft hetzelfde tussen de versies. Ik weet eigenlijk niet zeker welke versie ik heb maar volgens mij heb ik ook de versie van 2016. Het enige nadeel vind ik de sling mounts, de FAL is behoorlijk lang en de slingmounts zitten zowel aan het einde van de buttstock als onder de ironsight. Je moet dus wel een redelijk lange sling hebben. Een vriend van mij is bezig met het maken van een eigen sling mount, gemaakt van wat oude slings.

Mocht je em trouwens hebben en willen upgraden, alvast een tip: de barrel is gewoon een standaard AEG barrel en is volgens 560mm lang.

Edit: hier een (actie) foto van mij en mn FAL:
https://www.facebook.com/ballsandar...457166869447/1576748709106946/?type=3&theater
1576748709106946

Thanks voor de heads up! En ik weet het, zal wel goed zitten, maar ik heb het voor de zekerheid even direct aan Ares gevraagd wat nou precies de verschillen zijn. Wanneer ik antwoord krijg zal ik het ook hier even delen.
 
Slim! laat maar even weten als je antwoord krijgt, ben wel benieuwd!
 
Thanks voor de heads up! En ik weet het, zal wel goed zitten, maar ik heb het voor de zekerheid even direct aan Ares gevraagd wat nou precies de verschillen zijn. Wanneer ik antwoord krijg zal ik het ook hier even delen.

Ares reageerde toen op mijn simpele vraag echt enorm traag. Ga er gewoon vanuit minimaal week te wachten daarvoor.
 
Ik heb mezelf in de war gebracht. De Ares kwam eind 2016 op de markt, niet in 2017 zoals ik eerst dacht. Dus 2016 versie is inderdaad de meest recente. Dat maakt dit wel een goede deal van airsoft entrepot!
 
Heb ondertussen de Ares L1A1 besteld, bij Airsoft Entrepot! De rail replacement bij een winkel uit GB, maar de mags waren daar schandalig duur dus die heb ik bij gunfire besteld. Kan niet wachten!

Maar ik ben dus niet meer op zoek. Ik laat het topic bestaan omdat er best wel wat nuttige info in de comments staat ondertussen over de verschillende FAL replicas, en waar ze te vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lange-Ed
Thread even verplaatst naar algmeen.
Dat houd de marktplaats schoon
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Beb ondertussen de Ares L1A1 besteld, bij Airsoft Entrepot! De rail replacement bij een winkel uit GB, maar de mags waren daar schandlig duur dus die heb ik bij gunfire besteld. Kan niet wachten!

Maar ik ben dus niet meer op zoek. Ik laat het topic bestaan omdat er best wel wat nuttige info in de comments staat ondertussen over de verschillende FAL replicas, en waar ze te vinden.

Top dat je inmiddels een geschikte replica hebt gevonden.

Plaats je wel even een foto zodra je de boel binnen hebt? Ben namelijk erg nieuwsgierig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Top dat je inmiddels een geschikte replica hebt gevonden.

Plaats je wel even een foto zodra je de boel binnen hebt? Ben namelijk erg nieuwsgierig!
Natuurlijk! Wanneer ik hem binnenkrijg in het wat heb je binnengekregen topic, en later in mijn 80's gear topic met full loadout erbij ook.

Zal misschien ook een review schrijven als daarvoor interesse is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lange-Ed
Vet dat je em hebt besteld! Wie weet komen we elkaar een keer tegen op een skirm, ben ik eindelijk eens niet de enige met een FAL :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr