Zoektocht naar een nieuwe airsoft replica

Nielsson03

Member
19 jun 2023
11
3
Trophies
2
Dag allemaal,

Ik ben vrij nieuw op dit forum maar heb al het vertrouwen dat jullie mij willen/kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een nieuwe ''primary'', dit in de vorm van een AEG denk ik alhoewel ik vrijwel voor alles open sta. Zelf speel ik met een aantal vrienden op ons eigen veld. Dit veld leent zich net wat meer voor CQB georiënteerde wapens zoals SMG's of pistols. Met de laatste uitbreidingen van het veld zijn AR's een stuk beter te gebruiken. Ik moet ook toegeven dat ik zoals vele andere mensen enorm van M4's houd en dit beïnvloed mijn keuze dan ook wel.

Hiervoor heb ik een G&G CM16 Raider L gehad met een 9.6V NiMH. Graag zou ik wat meer power willen zien en zo een ''snappy'' trigger is niet verkeerd, wellicht een 11.1V? Ik ben vrij nieuwe als het gaat om batterijen, internals etc dus hulp is zeker welkom. Ik heb als secondary een Umarex Glock 17 Gen 4.

Naast airsoften op ons thuisveld lijkt het mij geweldig om deel te nemen aan evenementen en zelfs grotere milsims op langere termijn, hiervoor gebruik ik het liefst hetzelfde wapen. Dit voegt wel meer eisen toe alleen als ik (met jullie hulp) uiteindelijk 'het' wapen kan vinden dan ben ik uiterst content.

Mijn budget is zo een 400/500 en hiervoor heb ik een aantal replica's gevonden: (sommige vallen buiten het ''budget'' ;) )
Elite Force avalon vr16 calibur carbine

CYMA platinum 9mm rapid strike

Elite force MP5a4

Krytac trident mk-IIM CRB

MAS Blackout

G&G ARP 9 2.0
-De 2.0 barrell vind ik een stuk mooier dan de 3.0 versie, alhoewel ik de stock dan weer niet echt mooi vind. Wellicht kan deze verwisseld worden?

VFC BCM CQB 11,5 inch

HK416 A5 GEN3

De bovenstaande replica's zijn vooral afkomstig van YouTube video's. Hierdoor zijn wellicht sommige wapens wat lastig te verkrijgen omdat ze buiten de EU worden verkocht. Ik zou het trouwens niet erg vinden om een eigen wapen te bouwen of zelfs upgrades uit te voeren, met de juiste hulpbronnen durf ik dat wel aan.

Ik ben ervan bewust dat ik met sommige wapens mijn eigen budget overschrijd :).

Alvast hartelijk bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan altijd een poging doen om te helpen, natuurlijk.

Even als eerste, vooraf (gezien de topic-titel): we hebben het hier over airsoft replica's, niet wapens. Ik wil je voor de toekomst aanraden het of een airsoft-apparaat of replica te noemen. Niet om het één of ander, maar dit kan een groot verschil maken. Ik heb het zelf gehad met de verkoop van een replica wie iemand bij mij deze replica kwam ophalen, om vrolijk door de intercom te roepen dat ie 'het wapen' kwam ophalen. Dit werdt opgepikt door omwonenden, waardoor ik weer wat te verklaren had...

Met dat uit de weg, eens even kijken:
Mijn budget is zo een 400/500 en hiervoor heb ik een aantal replica's gevonden: (sommige vallen buiten het ''budget'' ;) )
Ik moet je helaas een klein beetje teleurstellen; met geen enkele van de replica's die je hier noemt, heb ik persoonlijk ervaring. Ik ga je lijstje daarom naast mij neerleggen, helaas. Ik ben namelijk van mening dat ik je beter kan vertellen uit persoonlijk ervaring (en om mij heen).

Je budget geeft verder niet aan of die voor de replica alleen is of ook voor dingen rond je replica, zoals magazijnen, accu's etc.
Ik ga er vanuit dat het een totaal budget is in mijn aanraden. Het is in ieder geval hoog genoeg voor iets moois, denk ik.

Je geeft M4's of SMG's aan als voorkeur te hebben. Daar is gelukkig heel veel keuze in. Verder geef je aan een snappy trigger prettig te vinden. Bij AEG's is het dan vaak beter een exemplaar te nemen met een EFCS of Mosfet systeem.

Als eerste persoonlijke aanraden, zou ik een Cyma Platinium M4 aanraden. Ik zou de focus dan houden om de CM.097 serie. Deze replica's zijn o.a. te koop bij Taiwangun en zitten allemaal rond de €280,- in aanschafkosten. Ik heb zelf deze replica nooit gehad, maar ik hoor om mij heen positieve verhalen hierover.

Beelden zeggen denk ik meer als woorden:

Een andere aanraden is de DE UTR45. Dit is een SMG die ik zelf gebruik al backup replica. Ik was direct fan van de look en was verrast door de goede triggerreactie van een replica onder de €200,-. Wel kan ik aanraden om bij deze replica minimaal de bucking & nub te wisselen, hiermee win je erg veel range. Wel is deze replica grotendeels gemaakt uit kunststof, maar dit een degelijk polymeer.

Verder maakt DE ook nog een hoop M4 modelen. Ook deze schijnen qua prestaties hetzelfde te zijn als de UTR en veel onderdelen te delen. Je kunt ook hiervoor kijken bij Taiwangun. Prijzen verschillen qua model en uitvoering en of iets bijvoorbeeld full metal is of niet.

En nog meer beelden:


Qua accu: ik heb altijd gespeeld met 7.4V Lipo's. Ik kan de accu's van het merk Titan aanraden. Deze zijn wat duurder, maar met de accu's van 3000mah kon ik altijd een volle dag spelen zonder problemen. Kijk wel even of dit dan in je buttstock past.

In alle gevallen zou je dan nog ruim genoeg budget moeten hebben voor extra magazijnen, een red-dot, eventueel een grip etc. Ook een accu en een lader zou dan goed moeten komen.

Verder kan ik je aanraden om eens een airsoftwinkel binnen te stappen om gewoon wat dingen te bekijken en te ervaren. Ik weet niet goed welke winkels er in jou buurt zitten hiervoor. In mijn eigen regio is Krale in Staphorst de grootste winkel met heel veel keuze.

Succes met kiezen. Neem vooral je tijd hiervoor. :)
 
Hartelijk dank voor je reactie @Kroeskoppie

Even als eerste, vooraf (gezien de topic-titel): we hebben het hier over airsoft replica's, niet wapens. Ik wil je voor de toekomst aanraden het of een airsoft-apparaat of replica te noemen.

Mijn excuses hiervoor, kennelijk zit ik vast in een hardnekkige gewoonte om airsoft replica's zo te benoemen. Ik zal in het vervolg hier beter op letten om verwarring te voorkomen, bedankt voor je oplettendheid.

Als eerste persoonlijke aanraden, zou ik een Cyma Platinium M4 aanraden. Ik zou de focus dan houden om de CM.097 serie. Deze replica's zijn o.a. te koop bij Taiwangun en zitten allemaal rond de €280,- in aanschafkosten. Ik heb zelf deze replica nooit gehad, maar ik hoor om mij heen positieve verhalen hierover.

Hier heb ik ook meerdere dingen over gelezen. Ik moet zeggen dat de airsoft replica die zichtbaar is via de link echt een mooie versie is. MOSFET, 6.03 mm barrell en een rate of fire van 25 RPS (ongeveer), al met al, veel belovend. Toevallig las ik ergens dat de Cyma Platinum in combinatie met een Gate Aster heel wat leuks bied, ik moet toegeven dat ik niet echt bekend ben met Gate Aster of zelf gearboxen plaatsen. Alleen als deze replica echt is wat ik wil, dan verdiep ik mijzelf er maar al te graag in.

Net even de video gekeken van de Cyma Platinum CM.097B en wow, ik ben echt impressed. De trigger response is inderdaad ''to die for'' zoals iemand in de comments zegt. Ik ben niet al te veel gewend dus ben snel onder de indruk ;).


Een andere aanraden is de DE UTR45. Dit is een SMG die ik zelf gebruik al backup replica.

Ook bedankt voor deze tip. Ik ben alleen niet direct verkocht door de look alhoewel de replica er verre van slecht uitziet.

Je budget geeft verder niet aan of die voor de replica alleen is of ook voor dingen rond je replica, zoals magazijnen, accu's etc.
Ik ga er vanuit dat het een totaal budget is in mijn aanraden. Het is in ieder geval hoog genoeg voor iets moois, denk ik.

Het is niet niet perse een totaal bedrag, zelf heb ik nog een sight van mijn vorige replica en dat was het dan ook wel. Ik vind het niet erg om wat extra neer te leggen voor een batterij, oplader en eventuele foregrip.

Qua accu: ik heb altijd gespeeld met 7.4V Lipo's. Ik kan de accu's van het merk Titan aanraden. Deze zijn wat duurder, maar met de accu's van 3000mah kon ik altijd een volle dag spelen zonder problemen. Kijk wel even of dit dan in je buttstock past.

Titan had ik zelf ook in gedachte, ik ben toch wat overtuigd van een 11.1v als ik toch voor een nieuwe primary ga. Ik ben er wel van bewust dat dan een MOSFET of een EFCS inderdaad nodig is. De C (discharge) blijkt belangrijk te zijn en tegelijkertijd de helft van het verhaal. Kennelijk speelt de mAh rating ook mee, ik zal hier op letten.

Ik blijf met de Cyma Platinum CM.097B zitten, dit lijkt toch echt een prachtig exemplaar. Is dit dan (één van) de beste exemplaren die ik voor dit geld kan halen?

Al met al, thanks @Kroeskoppie voor je reactie. Dit wordt gewaardeerd.
 
Zelf heb ik een Specna Arms SA-E20 Edge, out of the box een prima replica.
De Edge serie replica's zitten rond de €200-300, hierin zit al een mosfet.
Ook zou je kunnen kiezen voor de Edge 2.0 serie, zijn ietsjes duurder maar komen wel al met een Gate Aster/Titan.

Ik heb in de SA-E20 een 7.4v 3000mah accu geprobeerd van een vriend en daarna zelf 2x 11.1v 3000mah accu's besteld, dit verschil merk je wel! Alleen als je geen mosfet hebt zou ik geen 11.1v accu's gebruiken.

Ook zijn de springs makkelijk te vervangen met de QSC (Quick Spring Change) en ook vond ik het upgraden van de gearbox vrij simpel, maar dat is denk persoonsafhankelijk.

De SA-E20 heb ik intern volledig geüpgraded en gebruik ik nu als back-up DMR naast mijn MTW.
 
Ook zou je kunnen kiezen voor de Edge 2.0 serie, zijn ietsjes duurder maar komen wel al met een Gate Aster/Titan.

Wow ik wist niet dat dit ook gedaan werd, super nice! De Edge lijn is zeker mooi alleen ik twijfel tussen de wat meer CQB georiënteerde versies en de VFC Avalon Saber CQB. Er is genoeg keuze in ieder geval :).

Ik heb in de SA-E20 een 7.4v 3000mah accu geprobeerd van een vriend en daarna zelf 2x 11.1v 3000mah accu's besteld, dit verschil merk je wel! Alleen als je geen mosfet hebt zou ik geen 11.1v accu's gebruiken.

Ik zal erop letten om een MOSFET te integreren, zo een 11.1V lijkt me toch prachtig! Ik neem aan dat je nu spreekt over de accu's van Titan?

De SA-E20 heb ik intern volledig geüpgraded en gebruik ik nu als back-up DMR naast mijn MTW.

Even snel de MTW opgezocht en dat is echt next level, wellicht iets voor later. Welke upgrades heb je in de SA-E20 gezet naast de 11.1V accu's?

Bedankt voor je bericht!
 
Inderdaad de accu's van Titan, imo de betere in omloop.

Upgrades Barrel:
- Stalker Morpheus 363mm inner barrel
- RetroArms Hop-up chamber
- ML MR silicon 60* Bucking
- Modify Ryusoku Flat Nub

Upgrades Gearbox:
- Gate Titan V2
- Gate Nova Trigger
- Gate Eon Tappet plate
- Gate Eon High speed piston head
- Gate Eon Protector cilinder head
- Maxx model Nozzle
- SHS 16:1 gears
- SHS 15 teeth steel piston
- M100 spring

Schiet nu consistent 1.67-1.69J
 
Wow wat een mooie lijst aan upgrades. Ik zal deze lijst onthouden voor de toekomst. Heb je alles zelf geïnstalleerd? Zo ja, zou je mij eventueel willen helpen wanneer ik dit zelf ga doen? Thanks!
 
Alles inderdaad zelf gedaan! mocht je ergens hulp bij nodig hebben, tuurlijk, stuur maar een pm