Zombie Gameplay

Tom van den Bosch

Well-Known Member
2 jul 2017
45
17
Trophies
3
Hey leden,

Laatst zat ik te kijken bij de site van GhostTown events, en hier stond ook dat ze zombie skirms organiseren. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Excuus als hier al een topic over is, maar ik kon niks vinden.
 
Ligt er aan hoe ze het doen, maar een vaak voorkomende manier om zombie/infected te spelen is 1/2 man die spelen tegen de rest en elke keer als ze iemand afschieten joined de enemy de zombies en als de zombies dood gaan moeten ze gewoon gaan respawnen. Dit doe je dan net zo lang totdat of iedereen zombie is of wanneer de timer af loopt. Ik vind dit meestal wel een leuke game mode, zowel wanneer je meteen een zombie bent als wanneer je als laatste overblijft.

Echter er zijn ook wel events geweest in Murica (staan video's van op AirsoftGI) waar mensen een zombie RP'en en er een kleine groep survivors zijn die een Zombie apocalypse moeten overleven, maar dit ben ik in Nederland nog niet tegen gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Ook ik heb deze game modus gespeeld in een vrij compacte CQB omgeving. Werdt al snel vrij chaotisch, en uiteindelijk is het echt niet meer te doen. Ik ben benieuwd hoe zo'n modus in een wat grotere omgeving functioneert, lijkt me best grappig. Het is in CQB in ieder geval een snelle modus.

Er zijn in Rusland zelfs S.T.A.L.K.E.R game modussen georganiseerd met heuse traders, facties en safe zones. Mijzelf lijkt zo'n modus extreem tof, maar het lijkt al een stuk meer op milsim qua opereren omdat je niet constant mensen staat af te knallen maar veel meer bezig bent met plannen, objectives en het ronddwalen in 'de zone'. Zelf houdt ik daar wel van, wat meer tactisch bezig zijn in zo'n game.
 
Wij doen ze vaak bij introdagen als afsluiter op de manier hoe @Rebelattack het beschrijft. In woodland geeft het de overlevenden een betere kans en kunnen ze het soms met een klein groepje (2 tot 4 man) uithouden door steeds een paar zombies weg te tikken en dan te sprinten naar een nieuwe omgeving.

Zombies mogen bij ons namelijk niet rennen. Wanneer je gehit wordt als zombie ben je 30 seconden of zoiets uit de game. We stimuleren zombie geluiden en kreten als BRAAAAAINS!. Lekker sfeervol ;). Één van de keren die ik kan herinneren bij B&A was dat er echt een horde (zoals Walking Dead maar dan wat kleiner ;) ) door het bos strompelde op weg naar 4 survivors.
 
Bedankt voor jullie reacties! vanavond ga ik naar Running The Target, en ze gaven aan zelf ook nog wel eens de zombie game te spelen. Maar nu ben ik weer een beetje ingelicht, thanks !

En @Rebelattack , die video's was ik ook tegen gekomen ! Zou lauw zijn als ze dat ook in Nederland op die manier een keer gaan spelen. Misschien leuk idee om zo'n evenement te organiseren in de toekomst via dit forum? (@Jan ) Of kan dat niet? Haha

EDIT: Ik lees nu pas goed je reactie @Jan , dus zoiets is wel al eerder gedaan? Nice!
 
EDIT: Ik lees nu pas goed je reactie @Jan , dus zoiets is wel al eerder gedaan? Nice!

Ja bij de introdagen, vaak met onze privé skirms en trainingen. Niet die stalker game mode, maar de makkelijke zombie game. Één of twee mensen zijn infected en worden na x tijd een zombie. Wordt je door hun geraakt dan wordt je ook een zombie
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch