IAPS Kennismakingsdagen 2026 - NAC Geldermalsen

Goedenavond,

Ik ben nieuw in airsoft en heb mij aangemeld voor de IAPS kennismaking in juni omdat mij dit erg leuk lijkt.

Nu heb ik al mijn eerste replica aangeschaft, een Tokyo Marui Hi Capa 5.1

Nu ben ik alleen nog aan het rondkijken wat ik nog meer nodig heb, riem, holster en mag pouches. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit wat hierin het beste is om aan te schaffen wat qua budget niet al te hoog is om mee te beginnen, maar ik kom er al niet uit welk holster ik zou moeten hebben voor de Hi Capa.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven aangezien jullie al geweest zijn of al meer ervaring hebben.

Groetjes
Wesley

Ik ben nieuw in airsoft en heb mij aangemeld voor de IAPS kennismaking in juni omdat mij dit erg leuk lijkt.

Nu heb ik al mijn eerste replica aangeschaft, een Tokyo Marui Hi Capa 5.1

Nu ben ik alleen nog aan het rondkijken wat ik nog meer nodig heb, riem, holster en mag pouches. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit wat hierin het beste is om aan te schaffen wat qua budget niet al te hoog is om mee te beginnen, maar ik kom er al niet uit welk holster ik zou moeten hebben voor de Hi Capa.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven aangezien jullie al geweest zijn of al meer ervaring hebben.
Hoi Wesley,

Ik ben zelf niet bij de Introductiedag IAPS geweest, maar misschien kan ik je wel iets op weg helpen. :)

Als het goed is, kun je bij de introductiedag een riem/holster lenen voor een eerste indruk. Ik ga er vanuit dat ze wel een holster voor een TM Hicapa hebben, aangezien dat 1 van de meeste gebruikte replica's is binnen IAPS.

Qua holsters: in principe zijn alle holsters waarbij de trekker/trigger van de replica is afgedekt voor IAPS in orde.

Waar ik IAPS Train zie je dan ook vaak de volgende verschillende setups:
- Budget: Een Ammomax holster i.c.m. Ammomax Magazijnhouders, op een standaard broekriem. Werkt prima om mee te starten, goedkoop, maar mogelijk op latere termijn nodig om te upgraden.
- Upgrade optie 1: Ghost Holster i.c.m. Ghost Riem en Ghost Pouches. Dit is meer een echte IAPS opzet qua gear, die echter daardoor wel een stuk duurder wordt.
- Upgrade optie 2: Double Alpha Lynx belt i.c.m. Double Alpha Flex (Air) holster en Double Alpha Pouches.

De upgradeopties zijn vrij prijzig, zeker als je net begint. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik kan je wel aanraden eerst rustig aan te beginnen. Kijk eerst of je het echt leuk vindt en of je mee wilt doen aan competities, voordat je allemaal dure holsters en dergelijk gaat halen.

Ik verwacht dat ze je vast wel het een-en-ander hierover kunnen vertellen tijdens de Introductiedag. Mogelijk kun je al verschillende dingen proberen. Helpt bij het maken van keuzes.

Voel je vooral niet gehaast om dingen te kopen. :)

Succes!

@Paashaas Ik heb de topic titel aangepast, aangezien er nu 2 IAPS-Introdagen zijn en dan alles netjes in 1 topic blijft. ;)