Goed nieuws ! Parcourschieten (voorheen iaps) heet nu QPS !

Paashaas

Well-Known Member
15 apr 2022
328
128
Trophies
2
Voor diegene die het nog niet mee gekregen hadden, ze hebben het IAPS in een nieuwere vorm gegoten en heet dus nu QPS !

qps.JPG

Het enigste jammere vind ik hierin dat het niet echt uitnodigend is voor beginners zoals ik, alhoewel het me wel een superleuk evenement lijkt.
Ik dub dr nog eens over.....

Ah, je hebt hem al opgepikt, zie ik. :)

Maar inderdaad: nieuwe competitievorm. Al is het momenteel nog wel een concept: er wordt mogelijk nog veel bijgeschaafd aan de regelementen. Daarom zijn de pilotcompetities ook: kijken of alles ook daadwerkelijk in de praktijk werkt. ;)

Helaas hier geen opties om mee te doen aan de openbare pilotwedstrijden. Maar misschien volgende jaar wel, we shall see. 🤔
Het enigste jammere vind ik hierin dat het niet echt uitnodigend is voor beginners zoals ik, alhoewel het me wel een superleuk evenement lijkt.
Ik dub dr nog eens over.....
Het nieuwe concept-reglement heeft veel minder specifieke restricties als het vorige IAPS regelement, om het geheel ook wat laagdrempeliger te houden. Het zou daarom ook makkelijker moeten zijn voor beginners. Gezien het nu nog pilotwedstrijden zijn, wordt deelname van beginners waarschijnlijk ook gewaardeerd: kunnen ze direct zien waar beginners tegenaan lopen.

Het concept-reglement is trouwens beschikbaar voor NABV-leden via het Mijn NABV Portaal.
Als je hier bent ingelogd:
Ga naar Informatie
➡️
Downloads
Download het Concept Rulebook QPS.

Weet je in ieder geval altijd zeker dat je de nieuwste versie gedownload hebt.