ASG CAA M4 CARBINE hapert bij schieten

Ressurectz

Well-Known Member
27 okt 2016
49
10
Trophies
6
Goedendag mede airsoft spelers!

3 weken geleden heb ik vol trots mijn eerste airsoft replica gekocht. Dacht als ik een duurder instap model neem zal ik niet veel last hebben van problemen, maar helaas....

Bij het schieten/rollen de bb's er slecht uit (heb gebruikt 0.20g 6mm van het merk 'Open Blaster'). Als ik m'n magazijn voor 1/4 vul dan doet ie het als een zonnetje. Is de clip vol (mid cap) dan komen de problemen... dit zowel single als auto.
Dacht eerst dat het aan mn magazijn lag (de originele die je bij het apparaat krijgt) en mocht er 1 lenen/gebruiken van een maatje van me. Ook daarmee het probleem, zelfs met een magazijn waar een doorloop veer in zit heb ik het probleem.

Nu heb ik mij laten vertellen door een ervaren airsofter dat het in het geweer ligt. De bb's kunnen niet goed doorstromen vanuit het magazijn in het apparaat. Dus even als een beginner gezegd: denk dat de opening in het apparaat (dat aansluit op het magazijn) te klein is en dat ie daarom hapert.

Zijn er meer leden die bekend zijn met dit probleem en wellicht de oplossing hebben? Liet mij vertellen dat je het kon vijlen(?), maar aangezien ik dit apparaat nieuw heb vind ik dat de verkoper het probleem mag oplossen..

UPDATE:

Zojuist deze opties uitgeprobeerd namens Eviltwin-NL

-Magazijn aan duwen en schieten?
-Magazijnen naar voren duwen en schieten
-Magazijnen naar achteren trekken en schieten

Werkt helaas nog niet goed, maar het probleem ligt hem nu ergens anders. De eerste bb's schieten er uit zoals hoort, daarna lijkt de boel op te hopen in de loop... Het is dus ook gebeurd en moest met het bijgeleverde 'schoonmaak stang' de bb's los duwen.... waar kan het probleem nu liggen?

Heb dit probleem alleen als ik mn magazijn voor de helft of helemaal vol vul.

Groeten,

Martin een newbie airsofter

7c56cc1e0d5ed27ce1d02febaad9ebd2.jpg

Laatst bewerkt:
Als het met de originele magazijnen gebeurd en je hebt hem gloed nieuw, zeg ik terug onder garantie. Kun je zelf wel mee gaan prutsen, maar het moet gewoon werken als hij nieuw is, en je hebt er zelf nog niks aan gedaan.

Mocht je zelf eerst willen proberen, dan kun je nog het volgende doen:

Als hij in 1 van de andere posities wel schiet, kun je het vaak met klittenband in de magwell oplossen.

De bucking kan ook niet lekker zitten, waardoor hij de BBs niet lekker wil aan voeren, maar dat lijkt mij niet.

Ik heb dezelfde replica, maar heb er (nog) geen problemen mee gehad. En zoals Eviltwin al aangaf, als je hem nieuw hebt gekocht zou ik er gewoon mee terug gaan.

Bedankt voor de snelle reactie !

Extra aanduwen heb ik wel geprobeerd, zou het ook verschil uitmaken als ik er constant druk op zou duwen?

Deze opties zal ik nog even uit proberen voordat ik er zaterdag heen ga!

Als hij in 1 van de andere posities wel schiet, kun je het vaak met klittenband in de magwell oplossen.
Je bedoeld aan de binnenkant waar het magazijn komt?

De bucking
Google kan me hier niet mee helpen, wat is dat hahah :D

Ik heb dezelfde replica, maar heb er (nog) geen problemen mee gehad. En zoals Eviltwin al aangaf, als je hem nieuw hebt gekocht zou ik er gewoon mee terug gaan.

Ja voordat ik hem aangeschaf, was het ook vrij moeilijk om een slechte review erover te lezen. Dacht dit word hem! Helaas pech :(

Inderdaad , het magazijn aanblijven duwen. Niet dat ik verwacht dat je daar mee gaat spelen, maar meer te bepalen of de positie van je magazijn wel goed zit.

Jep. Magwell is inderdaad daar waar de magazijnen binnenkomen.

De bucking is het rubberen hulsje om je loop heen, welke voor de backspin van de bb zorgt.

Succes!

Het is in dit geval ook wel even handig om het gebruikte merk bbs te vermelden

Ik zou er nu mee terug gaan. Zeker nu er nog meer fratsen bij komen. Als je verder gaat, zeggen ze straks dat je eerder had moeten stoppen / terugkomen

Ik zou er nu mee terug gaan. Zeker nu er nog meer fratsen bij komen. Als je verder gaat, zeggen ze straks dat je eerder had moeten stoppen / terugkomen
Ja afspraak is al gemaakt, morgen ochtend sta ik met openingstijd al bij hun in de winkel... Waar ik wel voor waak is dat ze mij niet gaan 'wegjagen' in de zin van: oke bedankt meneer we gaan er naar kijken. Ik rij een uur voor hun naar die winkel dus zie graag een mogelijke oplossing al voor me neus...

Wat me net te binnen schiet, na aanleiding van het probleem dat @Vladimir had met zijn M14. Jij zegt dat met een matig gevulde mid-cap geen problemen geeft, maar een volle wel.

Stop je je mid-cap niet te vol? Dat gaf bij de M14 van Vladimir dezelfde soort problemen dacht ik.

Wat me net te binnen schiet, na aanleiding van het probleem dat @Vladimir had met zijn M14. Jij zegt dat met een matig gevulde mid-cap geen problemen geeft, maar een volle wel.

Stop je je mid-cap niet te vol? Dat gaf bij de M14 van Vladimir dezelfde soort problemen dacht ik.
Thanks voor het mee denken!

Even in cijfers vertaald, als ik mn mag (mid cap) met 50 bb's vul dan gaat het goed. Ga ik daar boven zitten beginnen de storingen al... Weet niet goed waar ik het probleem nu moet zoeken. Na de tips van Eviltwin-NL lijkt het probleem nu in de loop te liggen, waarvan ik eerst dacht in het magazijn/magwell

Ik had ook vergelijkbare problemen omdat ik de midcaps te vol vulde. En dat was ook met een nieuwe replica

Ik had ook vergelijkbare problemen omdat ik de midcaps te vol vulde. En dat was ook met een nieuwe replica
Ja maar zelfs bij een halve mid cap had ik het probleem al... was vanmorgen bij ze langs gegaan en zij zeggen dat het probleem in de gearbox ligt. HIj geeft te weinig druk/spanning mee naarmate hij langer moet schieten, dat is wat mij is verteld.
Kort verhaal: garantie dingetje en gaat terug. Of ik krijg hem gerepareerd terug of een gloed nieuwe

Nice,goed geregeld hoop ik zo?
Met zo'n mooie en (volgens mij) ook best wel dure replica moeten er,en in het begin zeker niet,geen problemen optreden.

Nice,goed geregeld hoop ik zo?
Met zo'n mooie en (volgens mij) ook best wel dure replica moeten er,en in het begin zeker niet,geen problemen optreden.
Ja voor het geld mag je inderdaad ook wel wat verwachten, maar heb gewoon hiermee pech helaas :(
Maar goed het probleem wordt opgelost en is terug gestuurd naar de fabrikant :) zij verwachten hem met 10-14 dagen weer terug te krijgen. Dan had ik zelf de 20e van november een open skirm dus *fingers crossed* dat ik hem dan weer kan gebruiken.
Anders was het alternatief dat ik een leen replica mocht gebruiken vanuit hun, dat vind ik wel erg netjes :) welk type dat is weet ik niet haha

Dat is zeker netjes van ze.
Waren alle (web)winkels maar zo meegaand.