Inner Barrel upgrade

The Walker

Well-Known Member
20 jan 2017
241
154
Trophies
11
Ik heb zins een tijdje een nieuwe Tokyo Marui HK417 EBB van fire-support.
Ze hebben voor mij een fps upgrade gedaan naar 340 en een lipo conversion zodat
ik deze op twee 7.4 lipo's kan gebruiken.

Na twee skirms met deze AA wil ik toch iets doen aan de range en accuratie.
Ik ben absoluut niet technisch en heb non-kennis betreffende het upgraden van replica's maar
hoop toch een simpele oplossing en wat meer duidelijkheid.
Heb zojuist het één en ander op internet/youtube bekeken maar
zie door de bomen het bos niet meer met alle inner barrels, flat S, R G, hop up hophophop en dan moet er nog een M-nub ergens op en buckings gedoe wat voor mij allemaal redelijk abracadabra taal is.

Er zit als ik het goed heb een standaard 6.08 300mm inner barrel in. Duidelijk is wel dat ik waarschijnlijk naar een 433mm 6.03 inner barrel wil. (moet volgens mij passen zonder uitsteek). xD heb er één gevonden van Prometheus wat ik zo uit de reviews hoor een goed merk is.

Graag zou ik wat meer info willen hoe en wat de mogelijkheden zijn voor een betere range en accuratie en
wat verder nodig is/ te doen /kopen /upgraden behalve de inner barrel of dat dat alleen al een heel verschil maakt.

Flat hop is de makkelijkste optie. En de prommy barrels zijn dikke prima. Heb ik zelf ook en zeer tevreden over.

Als je makkelijk je hopup en barrel combinatie uit je replica kan trekken is het kinderspel.

Zou oppassen met de barrel langer maken zonder naar je cylinder te kijken anders drop je misschien met zwaardere bbs meer FPS dan dat je wil. Meestal heb je op een 300mm barrel een 3/4 cylinder en dat is voor een 433mm barrel echt heel weinig. Voor de rest is flat hop het makkelijkst en is de optie daarna R-hop.

@The Walker wat is ongeveer je range dan? Ik heb zelf de Tokyo Marui HK416 Delta Custom EBB van firesupport met dezelfde upgrades (lipo conversion, Lomax gear upgrade, en fps upgrade ~340).

Ik kan de range moeilijk inschatten aangezien ik de bb's niet meer zie dalen met het blote oog. Morgen komt mijn scope binnen, dus dan kan ik wat makkelijker bepalen hoe ver de replica schiet.

Er is wel wat meer info over de hk417 aangezien deze al wat langer uit is, maar betreft mijn replica is deze niet zo oud en weinig technische info alleen wat unboxing reviews.

Ik heb nu ook een paar keer geskirmed met de replica en ben al aan het denken voor upgrades haha. Alleen net als jij heb ik er de ballen verstand van.

@Rebelattack Aangezien jij nogal verstand hebt betreft replica knutselen, wat adviseer jij mij? Afblijven van de replica, of toch wat upgrades erdoor gooien. En wat zal ik ermee "winnen", ik bedoel heel veel knutsel werk voor 2 extra meter range is niet echt boeiend. Als ik de filmpjes kijk over het "dissemblen" van de replica lijkt het wel makkelijk. Maar ben natuurlijk als de dood als iets mis gaat aangezien ebbr niet echt voor de newbies is.

Precies... voor die twee meter wat ik er misschien uithaal dus meer info over hoe wat te winnen hoor ik graag. Wil dan ook t beste en t mag wat kosten. Snap dan ook niet altijd als je de ene upgrade doet dat er daarna ergens anders weer iets moet gebeuren omdat er vaak een ringetje, cilindertje, tandwieltje, veertje er iets mee te maken heeft XD voor zover ik zelf op onderzoek uit ben geweest heb ik nu t idee een nieuwe 6.03 inner barrel, flat hoppen en dan r-hop waar ergens op je hop up een m-nub moet als ik dit goed heb gegrepen. XD zag dan pas een filmpje van een gast die 70 meter haalde met zn AEG. Vraag mij dan toch af hoe die dat doet.

Hoever mijn AA precies schiet geen idee maar heb t idee dat mijn scar-l ook van tokyo meer range en accuratie heeft aangezien ik nu aardig wat film materiaal heb en dat zo eens terug keek. Heb nu twee skirms gespeelt met de hk417 en ging twee beelden vergelijken van mijn scope cam. Inderdaad zie de bb's niet neerkomen maar als ik met mijn scar met alleen 340 fps upgrade gewoon netjes aim had ik wel bij 40/50 een hit en met wat geluk miscchien verder, bij de HK417 sta ik soms versteld dat ik iemand gewoon niet raak op 30 meter, hij haalt die 40/50 meter wel maar heb t idee dat de bb's snel naar beneden afdalen ondanks de hop-up en ook niet in een constante rechte lijn gaan. Daarbij...mijn relica met camera's en alle toeters en bellen is nogal heavy (5 kilo al niet meer) een stuk langer en moet ik er gewoon nog aan wennen. Kan natuurlijk ook aan mijn skills liggen en daarbij moet ik bekennen dat de begroeiing en bomen bij balls and arrows ook niet meewerkt en een briesje. Misschien klaag ik gewoon snel en waren de omstandigheden niet optimaal en baart oefening kunst, had ik in de middag al moeie armen en bak ik er wat minder van nog met mijn nieuwe replica. Bij het inschieten op t baantje bij balls and arrows stond ik daarbij dan juist wel weer versteld hoe mijn HK alle potjes en pannetjes liet rinkelen.

• Leuk
Waarderingen: Imakittymeow
Ik weet niet wat een stock TM doet (~40-50m?), maar een paar simpele upgrades kan je wel wat meer halen over het algemeen dan een paar meter. Ik was net nog even mijn eigen R-hop installatie aan het testen in het airsoft centrum, was best tevreden dat ik met .25's het einde van de hal haalde (50-55m) in een strakke lijn, dit was dan op een volledig stock E&L Mk18 en 290 FPS op een .25 (~350 op een .20) en waarschijnlijk haal ik de 60 ook wel met overstappen naar een .28 en wat fine tunen, slow but steady dan wel XD. Anyway ik wil hiermee zeggen dat je met een andere manier van hop zoals een flat hop of R-hop best een aantal meters winst kan halen tov een stock TM, hierna zullen het vooral nog een paar meters winst zijn met kleine upgrades. Het andere wat je doet is de FPS stabiel krijgen om zo consistentie in je schoten te krijgen, als je FPS fluctueert met 20 FPS tussen de min en max waarden dan zullen je bb's ook hierdoor een andere vlucht krijgen en dus meer spread. Uiteindelijk met alle mogelijke upgrades moet je een AEG op 360 FPS wel een effectieve range kunnen halen van 60 meter met een redelijk minimale spread, dit doe je door een goede barrel, flat hop of R-hop die goed is afgesteld en een zo stabiel mogelijke FPS. Alles met gear sets, mosfets, motors, AOE correctie, shimmen is meer voor trigger response, RPS en je replica duurzamer en stiller maken.

TL;DR, ook op een TM kun je met een flat hop al best wat meters winst maken, maar het is geheel van je zelf afhankelijk of je dat wilt doen ivm hoe tevreden je nu bent over de range.

• Leuk
Waarderingen: Imakittymeow
Ik weet niet wat een stock TM doet (~40-50m?), maar een paar simpele upgrades kan je wel wat meer halen over het algemeen dan een paar meter.

TM moet zeker 40 meter halen

Ik heb ook zeker mensen geraakt op 40-50 meter, bij lager dan 20 meter volgt er af en toe na de HIT een AUW :p.
Als stock 40 meter doet op 290~ fps, hoeveel meter zou het dan moeten zijn op ongeveer 340~ fps?

bij de HK417 sta ik soms versteld dat ik iemand gewoon niet raak op 30 meter

Dit lijkt mij een beetje underperformed :eek:, misschien eens kijken zonder al de camera's of het dan beter gaat?
Ik zal dit weekend weer bij balls & arrows te vinden zijn, dan heb ik ook een scope geinstalleerd, en zal eens kijken wat mijn effectieve range nu is.

Die 50 meter met een TM is toch wel wat mijn verwachting van een TM is. Heb 2 TM 1911 GBB en halen beide (stock) de 50 meter.

Volgens mij haalde @Michiel zijn TM scar zo'n 2 jaar geleden bij de kwakkel ook wel 50 + meters.
Sorry maar 30m is gewoon echt te weinig voor een standaard TM

Denk dat het met een TM een grotere overweging is of je hem moet gaan proberen te upgraden, 40-50 is al een redelijk mooie afstand. Als je dit vergelijkt met de meer budget merken waar de 40m al moeilijk is dan is er een veel groter verschil voor en na. Ik laat de keuze aan jullie over :p. Afstand tussen 290 en 340 FPS zal niet veel zijn, paar meter meer niet.

Ik had begin dit jaar een TM 416Delta custom met fps(340) en lipo mod bij airsoftshop.be gekocht. En tot mijn verbazing haalde ik met een 7.4v 1300mah lipo bij het NAC met een korte val de pan op +- 55m. Met .30g ( bijna helemaal dicht)

Nu heb ik op de standaard barrel een maple leaf 60° ( gele ) rubber en een maple leaf m-nub geïnstalleerd en gister op dezelfde NAC baan afgesteld. En nu haalde ik zonder moeite de pan op +- 55m met .30g met 0.84J en had nog +- halve hop over... rekening houdend dat en 0.0 invloed is van wind, weer ed...

Ook heb ik een ares amoeba 013.. met dezelfde rubber en nub en hier ( verder stock ) en daar begint het dalen al op de +- 40m ook bij het NAC afgesteld met .25g op 0.98J

Denk zelf dat de TM's het zeker waard zijn maar ook daar heb je hier een daar een mindere en een betere ertussen zitten...

Ik had begin dit jaar een TM 416Delta custom met fps(340) en lipo mod bij airsoftshop.be gekocht. En tot mijn verbazing haalde ik met een 7.4v 1300mah lipo bij het NAC met een korte val de pan op +- 55m. Met .30g ( bijna helemaal dicht)

Pas op, sommige gaan je vragen eerst jezelf voor te stellen (hint!). ;)

Maar ik ben alvast te nieuwsgierig, hoe lang gaat jouw TM HK416D met zijn batterij mee en (als dit langer als een halve dag of 500bb's is) heb je dan de specs van je batterij.

Je meer 2 onvolledig geupgrade systemen, met dan ook nog variabelen in je test (gewicht en joules), zegt niet echt veel. Anyway ootb mag je voor 3-4x het bedrag van de amoeba toch wel verwachten dat de tm wat beter schiet.