Flat + R hop

The Walker

Well-Known Member
20 jan 2017
241
154
Trophies
11
Ik heb zojuist mijn nieuwe inner barrel binnen gekregen... nou vroeg ik een tijdje geleden op het forum wat info en vertelde iemand mij om eerst te flat hoppen en daarna eventueel te R-hoppen.

Dat flat hoppen begrijp ik wel alleen snap ik niet dat als je een R hop uitvoert en je raampje van je inner barrel dus dicht maakt met een patch. Wat doet de flat hop dan nog of eigenlijk sowieso het hele hop up systeem aangezien deze niet meer echt door het raampje drukt en er ook nog eens een bucking overheen zit... is dit niet een beetje te dik, of zie ik dit verkeerd. Heb hiervoor een silicoon/plastic slangetje besteld. Maar drukt die nub dan nog steeds door het raampje heen ook al zit er een r hop patch onder? (Misschien is mijn theorie helemaal fout maar hoop graag te horen hoe t wel zit).

Bij een flat hop is de bucking je oppervlak die op de bb drukt en daar hop aan geeft. Bij R-hop is dit een stuk (siliconen of EPDM) dat je plaatst op de plek van je hop up window ook wel een patch genoemd, de binnen radius moet zo goed als gelijk zijn met je inner diameter van je barrel, daarom gebruiken mensen dus 6mm ID slang omdat dit dicht in de buurt komt. Nadat je de patch hebt geïnstalleerd is de buitenkant nog te dik. Die moet je dan ook met een stukje schuurpapier gelijk maken aan de OD van je barrel zodat hij inderdaad niet te dik is en daarbij moet je een bucking gebruiken die flat hopped is, dus zonder enige uitsteeksel aan de binnenkant. De bucking dient er bij een R-hop alleen nog voor om het systeem luchtdicht te maken. Een nub applied nog steeds gewoon druk op je bucking maar ook indirect op je patch en de patch geeft nu hop op de bb, dus ja de nub drukt je patch nu door het raampje heen, je zal zien dat je lichte bbs al heel snel overhopt, oftewel het afstellen zal veel preciezer zijn. Daarnaast moet je een flat hop style nub gebruiken omdat je meer oppervlak wil indrukken om meer hop te kunnen geven en om een betere druk op de patch te geven, volgens velen is een m-nub het beste maar de standaard flat hop nubs werken ook prima.

Even een paar dingen:
- Een slechte R-hop is net zo goed als een flat hop bucking en nub en het snijden van een R-Hop patch uit een stukje siliconen slang is niet zo makkelijk als mensen het laten blijken. Het kosten mij heel veel moeite om het goed te snijden en daarnaast veel slang voordat ik eindelijk een goede patch had. Uiteindelijk heb ik geïnvesteerd in de hop chop en nu lukt het mij wel om patches te snijden in 2 minuten die perfect in de hop window passen.
- Naast wat siliconen slang heb je ook iets nodig dat je in de barrel stopt tijdens de installatie, zeker tijdens het glad schuren van de outer diameter wil je niet dat de patch beweegt, HSA heeft er een tool van op shapeways maar die is natuurlijk redelijk duur voor een stukje plastic.

Top bedankt voor je reactie! Had de materialen al besteld en deze komen overeen met jou verhaal dus dat klopt allemaal. Inderdaad de patch is wel een heel gedoe, je hebt ook die stadndaard kits maar die moeten uit t buitenland komen en wil 'm dit weekend wel klaar hebben dus blijf lekker zelf snijden en proberen

Wens je alsnog wel succes want kan wel een dag in gaan zitten voordat je het goed hebt, als je dan eenmaal de diepte goed hebt is het snijden op lengte ook nog rottig omdat het siliconen heel erg meegeeft en dus moeilijk te snijden is.

Ik ben benieuwd hoe het gaat en wat de verbeteringen zijn na je upgrades Walker.

Zelf wil ik het eerst wat makkelijker maken, want ik heb gelezen dat R-hop upgrades niet zo makkelijk zijn.
Eerst wil ik voor Laylax (Prometheus - 6.03mm EG Inner Barrel (275.5mm) gaan met Firefly - Hop up rubber en Firefly Flat Hob NUB soft.

Volgens mij zijn dit wel wat meer simpele upgrades die zo erin te zetten zijn hoop ik :p Ik vindt het nog best lastig wat nu makkelijk en handig is :S

Je kan ook een Tru hop bucking proberen. Dat is een bucking met een soort R-hop patch erin die in je barrel window valt.
Hij komt standaard met een nub en geeft erg goede resultaten.
De patch zal niet zo strak passen als een R-hop patch, want dit gaat om een universele bucking die op alle barrels moet kunnen passen.

Jup Tru-hop is goed, maar je moet wel je hop up arm modificeren, niet moeilijk. Ik zelf heb een Firefly nub gebruikt met een flat hopped Prometheus purple in een PDI 6.05 barrel en dat gaf ook hele goede resultaten.

Ik ben benieuwd hoe het gaat en wat de verbeteringen zijn na je upgrades Walker.

Zelf wil ik het eerst wat makkelijker maken, want ik heb gelezen dat R-hop upgrades niet zo makkelijk zijn.
Eerst wil ik voor Laylax (Prometheus - 6.03mm EG Inner Barrel (275.5mm) gaan met Firefly - Hop up rubber en Firefly Flat Hob NUB soft.

Volgens mij zijn dit wel wat meer simpele upgrades die zo erin te zetten zijn hoop ik :p Ik vindt het nog best lastig wat nu makkelijk en handig is :S
Heb de zelfde barrel... alleen dan 433mm, heb veel informatie en 1000 filmpjes bekeken. Opzich lijkt t allemaal makkelijk te doen alleen moet het heel precies gebeuren. Dat flat hoppen lijkt mij gern probleem maar die r hop patch goed snijden is een heel gedoe, heb al een poging gedaan met een buisje dat ik bij mijn bestelde spullen kreeg. Heb gisteren een nieuw beter buisje binnen gekregen dus ga na mijn werk vandaag eens een poging doen om deze goed uit te snijden.

@The Walker waar heb je besteld? En hoelang was de levertijd? De barrel die ik nodig heb hebben ze alleen bij Eagle6 op voorraad, maar dat is UK.

Bij skirmshop de inner barrel en bij unit13 modify flat hop up bucking (zit nubje bij) drie dagen want zat een zondag tussen. Ook handig bij rubbermagazijn.nl kan je proef monstertje vragen gratis dus heb daar een siliconen slang 6x8mm besteld waar ik mijn patch uit ga snijden voor de r hop. Ik kreeg bij mijn innerbarrel ook een buisje geen idee of dat bedoeld is om een patch te maken voor je window haha maar werkte voor geen meter. Erg stug en past niet goed.

Nou alles zit er weer in hoor xD geen flauw idee of ik alles goed heb gedaan en of 't werkt. Mijn replica schiet in ieder geval nog wel bb's maar wat het effect zal zijn moet ik morgen uittesten want hier thuis heb ik daar niet echt de gelegenheid voor. Ben wel inderdaad een flink avondje kwijt geweest alleen al voor de patch snijden, toen moest ik deze nog netjes lijmen en daarna schuren (in de ochtend mee verder gegaan). Toen kwam het leukste gedeelte, het voor het eerst openen van een replica, oké inner barrel eruit en de hop up eraf halen, nieuwe barrel erin met nieuwe bucking en hop up uitlijnen dat deze goed boven de arm zit met z'n raampje (dit was nog wel te doen) alleen toen moest het nubje ergens onder mijn hop up arm komen waarbij ik deze eerst los moest maken van de hop up itself. Kreeg er geen beweging in om het pinnetje uit de hop up arm te krijgen. (toen zag ik na een uur kloten opeens een dun plaatje rond het pinnetje zitten die je er gewoon best wel simpel af kon schuiven en plop pinnetje eruit. uiteindelijk nubje gelijmt en armpje er weer in... done. hop up weer in elkaar gezet, ringetje, veertje erop en de replica weer ik elkaar gezet.

Heb je de nub aan de arm gelijmd? Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling... hierdoor draait deze namelijk niet meer t.o.v. hoe hoog of hoe laag je je hop up draait en wordt je contactvlak juist verkleint...

Wat je het best kan doen is je barrel in je hop up steken, dan de nub plaatsen en dan je hop up weer in elkaar zetten...

Groet,
Peter

Heb je de nub aan de arm gelijmd? Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling... hierdoor draait deze namelijk niet meer t.o.v. hoe hoog of hoe laag je je hop up draait en wordt je contactvlak juist verkleint...

Wat je het best kan doen is je barrel in je hop up steken, dan de nub plaatsen en dan je hop up weer in elkaar zetten...

Groet,
Peter

Nee niet aan de arm zelf... aan een soort vierkant bakje die onder mijn arm zat (hier zat ook de oude nub onder)
uuuh als ik dit fout heb gedaan hoor ik het graag haha xD (voorbeeld foto van hoe mijn hop up er standaard uit ziet heb die ronde nub verplaats voor een flat nub)
photo-2.jpg

https://overhoppers.files.wordpress.com/2014/07/photo-2.jpg

Meestal zit je nub niet vast aan je arm (behalve met M-nub of Tru-hop), vaak is hij echter zo vettig dat hij blijft plakken, zoals Peter al zei wil je liever dat de nub in die ronding kan bewegen zodat hij altijd recht naar beneden drukt.