16 juli - TacSim bij Airsoft Heaven

Vorige keer kon het wel gewoon, midcap met 30 vullen en dan had je een real cap.

Mocht dat niet het geval zijn dan speel ik met midcaps.
Ik was niet van plan om ff 300ish uit te geven aan nieuwe mags :cool:

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb trouwens ook bericht gekregen dat een midcap gewoon een midcap is, gevuld met 30BB's of niet.

UPDATE:
Ondertussen heeft Chris gelukkig toch de regels aangepast:
"Hi iedereen. De voorbereidingen zijn in volle gang. Er is een kleine regelset update, we spelen nu met versie 1.3.

Wijzigingen ten opzichte van vorige keer: niet meer mogelijk om een midcap of lowcap als realcap te gebruiken (dus niet maar 30BB's in je midcap of highcap doen) en de rangen zijn toegevoegd aan het systeem zodat je al in kunt lezen wie je wél en niet moet proberen te vangen... :)

https://www.dropbox.com/s/yjad68r26e0zua4/Airsoft Heaven Events TacSim Skirm regels v 1.3.pdf?dl=0

=======================
Originele post (maar dus niet meer van toepassing door bovenstaande UPDATE):
Even met Chris van Airsoft Heaven overlegd en we hebben liever dat het spelen met real caps (max 30 BB's) natuurlijk beloond wordt ten opzichte van mid caps. En het spelen met real caps geeft een interessante dynamiek in het spel. En heel belangrijk, je wilt natuurlijk de balans onderling een beetje in de gaten houden. Dus het idee hierachter is ons helemaal duidelijk en zijn we ook erg voor.
En het is wat moeilijker controleerbaar of iemand zijn mid caps slechts met 30 BB's vult.

Alleen nu staat er (nog) in het Regelsysteem:
"Heb je een AA met een patroonhouders met een grotere capaciteit? Doe er dan gewoon wat minder BB's in."

En voordat wij weer het braafste jongetje van de klas zijn is het deze keer toegestaan ook mid caps maximaal te vullen met 30 BB's om door te gaan als real caps.
Wij staan er bekend om (en verwachten van onze leden, vrienden en ACN community) dat wij het spelletje eerlijk spelen en snappen wat het idee achter bepaalde regeltjes is en meewerken om het voor iedereen een leuke dag te maken.

Dus bij deze, dikke knuf en ACN-papa OUT

Laatst bewerkt:
Idd, midcaps zijn wel toegestaan maar kosten dus punten. Ik ga vanmiddag kijken naar wat realcaps.

En anders gaan we gewoon kick-ass'en als underdog met minder punten voor supports :cool:

Tja... als er geen realcaps bestaan voor m'n DMR dan ben ik maar een punten verprutsen :p sorry bij deze alvast. Ik wilde eerder toch eigenlijk alleen maar lowcaps kopen maar ik wacht ook nog op confirmatie van Ares dat deze mags er ook daadwerkelijk niet zijn.

We gaan wel de underdog spelen, kunnen wij!

Tja... als er geen realcaps bestaan voor m'n DMR dan ben ik maar een punten verprutsen :p sorry bij deze alvast. Ik wilde eerder toch eigenlijk alleen maar lowcaps kopen maar ik wacht ook nog op confirmatie van Ares dat deze mags er ook daadwerkelijk niet zijn.

We gaan wel de underdog spelen, kunnen wij!

Oi TB, kiek even naar mijn voorgaande info over de real caps <3
Misschien een oplossing voor u.

Even een inventarisatie:

Heeft iedereen een radio?
En wie heeft geen pistol?

En wat willen we nog meer inventariseren?

De WhatsApp groep is aangemaakt. Als je mee wilt praten stuur mij even een PM.

Ik heb een aantal Baofeng BF888s portos te leen.

Verder 2 goedkope m9 replicas op gas om uit te lenen. Full plastic maar doen een meter of 30. 2 mags per replica.

• Leuk
Waarderingen: Snuf en Michiel
Ik heb zojuist bij Combatshop 5 plastic Ares realcaps gekocht voor 6,90 p/st. Het zijn er 5 geworden omdat hij er niet meer had, maar als ik vandaag of morgen hem even zou mailen of bellen kon hij er nog meer regelen op tijd voor de skirm. Ik heb ze bij thuiskomst even getest en ze feeden heel soepel in mijn KingArms M4. Dus ik heb er zojuist per mail nog even 3 bijbesteld.

Dus mochten er nog meer mensen interesse hebben zou ik vandaag of morgen nog even contact met Combatshop/Marco opnemen. Wellicht kan hij er nog wat meer regelen.

Even een inventarisatie:

Heeft iedereen een radio?
En wie heeft geen pistol?

En wat willen we nog meer inventariseren?

De WhatsApp groep is aangemaakt. Als je mee wilt praten stuur mij even een PM.

Ik heb een radio en sidearm.

Ik heb evt een tweede radio te leen, echter zonder oortje of ptt.

Ik zal je zo even een PM sturen voor de whatsapp groep.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hallo allemaal! De manschappen van NEO zijn zich goed aan het voorbereiden. Ik ben nu bezig met het maken van een ploeg/fireteam/groep-verdeling en ons aller @Jan heeft een mooie full-auto (whats in the name) Equipment Selector gemaakt!

Ben je pro ACN en daarmee pro NEO, sluit je dan bij ons aan (lees: stuur je nummer even zodat je toegevoegd wordt aan de WhatsApp-groep) en meegenomen wordt in de voorbereidingen.

• Leuk
Waarderingen: Michiel en Jan
Hallo allemaal! De manschappen van NEO zijn zich goed aan het voorbereiden. Ik ben nu bezig met het maken van een ploeg/fireteam/groep-verdeling en ons aller @Jan heeft een mooie full-auto (whats in the name) Equipment Selector gemaakt!

Zou je die link misschien hier ook willen droppen?

UPDATE van Airsoft Heaven van de regels over het gebruik van Real/Low/Mid caps:

"Hi iedereen. De voorbereidingen zijn in volle gang. Er is een kleine regelset update, we spelen nu met versie 1.3.

Wijzigingen ten opzichte van vorige keer: niet meer mogelijk om een midcap of lowcap als realcap te gebruiken (dus niet maar 30BB's in je midcap of highcap doen) en de rangen zijn toegevoegd aan het systeem zodat je al in kunt lezen wie je wél en niet moet proberen te vangen... :)

https://www.dropbox.com/s/yjad68r26e0zua4/Airsoft Heaven Events TacSim Skirm regels v 1.3.pdf?dl=0

Hi guys. Ik ben uitgenodigd door Michiel om hier even mee te praten. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb inderdaad besloten de regel dat je 30 BB's in een high-, mid- of lowcap mag stoppen, te verwijderen. Het is namelijk niet te controleren. Verder zijn er wat regels toegevoegd op het gebied van omgaan met squad- en teamleaders. Lees regelversie 1.3 hier na.

En een teaser van het event: https://www.facebook.com/airsofthemel/photos/gm.305119216565449/1356256317794862/?type=3&theater

Hi guys. Ik ben uitgenodigd door Michiel om hier even mee te praten. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb inderdaad besloten de regel dat je 30 BB's in een high-, mid- of lowcap mag stoppen, te verwijderen. Het is namelijk niet te controleren. Verder zijn er wat regels toegevoegd op het gebied van omgaan met squad- en teamleaders. Lees regelversie 1.3 hier na.

En een teaser van het event: https://www.facebook.com/airsofthemel/photos/gm.305119216565449/1356256317794862/?type=3&theater

Goed idee, dank dat je het aangepast hebt.

Oh man, we hebben er zoveel zin in. We hebben ons opgesloten in een kelder en zijn nu onze strategie aan het uitwerken en testen met kaarten, stukjes kauwgom en (volgens mij) stukjes oud brood. Het wordt fantastisch!

Aangezien dat er al 7 man naar deze skirm gaat en er op de website van Airsoft Heaven staat dat er max 7 man in een team kunnen lijkt het mij dat ik niet met jullie mee kan spelen.

Aangezien dat er al 7 man naar deze skirm gaat en er op de website van Airsoft Heaven staat dat er max 7 man in een team kunnen lijkt het mij dat ik niet met jullie mee kan spelen.
Zeker wel, zodra er namelijk een 8e bij is, kun je weer squads van 4 maken. Dus komt altijd goed. Tenzij jullie met 18 of meer zijn, dan wordt het proppen... ;)

Zeker wel, zodra er namelijk een 8e bij is, kun je weer squads van 4 maken. Dus komt altijd goed. Tenzij jullie met 18 of meer zijn, dan wordt het proppen... ;)

Top!

Voordat ik mij ga inschrijven viel mij op dat er een beetje aparte regeling in de eigenverklaring zit namelijk deze: "7) Hierbij verklaar ik uitdrukkelijk en onherroepelijk afstand te doen van elke mogelijke aansprakelijkheidsvordering tegen Airsoft Heaven en/of haar mede-organisatoren van het evenement, vrijwilligers, de eigenaar van de terreinen of andere spelers, op welke grond dan ook."

Dat betekend dus dat als er iets met jouw spullen gebeurd door toedoen van iemand van de organisatie of een medespeler, expres of per ongeluk je geen recht heb op een vergoeding. Of zie ik dit verkeerd?

Laatst bewerkt:
Top!

Voordat ik mij ga inschrijven viel mij op dat er een beetje aparte regeling in de eigenverklaring zit namelijk deze: "7) Hierbij verklaar ik uitdrukkelijk en onherroepelijk afstand te doen van elke mogelijke aansprakelijkheidsvordering tegen Airsoft Heaven en/of haar mede-organisatoren van het evenement, vrijwilligers, de eigenaar van de terreinen of andere spelers, op welke grond dan ook."

Dat betekend dus dat als er iets met jouw spullen gebeurd door toedoen van iemand van de organisatie of een medespeler, expres of per ongeluk je geen recht heb op een vergoeding. Of zie ik dit verkeerd?

Deels heb je gelijk, deels ongelijk. Het is zo dat een organisatie zich niet aansprakelijk stelt voor schade aan je eigendommen (wat je overal ziet hangen; als iets van jou gestolen word, kun je niet bij de organisatie aankloppen).

Anderzijds gaat het -in deze regel voornamelijk- om letsel aan jezelf. Als je tijdens het TacSim'en een BB in je oog krijgt kun je Airsoft Heaven niet aansprakelijk stellen voor je oogletsel.

Deels heb je gelijk, deels ongelijk. Het is zo dat een organisatie zich niet aansprakelijk stelt voor schade aan je eigendommen (wat je overal ziet hangen; als iets van jou gestolen word, kun je niet bij de organisatie aankloppen).

Anderzijds gaat het -in deze regel voornamelijk- om letsel aan jezelf. Als je tijdens het TacSim'en een BB in je oog krijgt kun je Airsoft Heaven niet aansprakelijk stellen voor je oogletsel.

Juist het gaat nu om het letsel wat je mogelijk kan oplopen. Nu ff een raar voorbeeld zodat ik het helemaal snap, het is dus zo dat als iemand flipt en je het ziekenhuis in slaat dat je dan ook nergens recht op heb.

Laatst bewerkt:
Juist het gaat nu om het letsel wat je mogelijk kan oplopen. Nu ff een raar voorbeeld zodat ik het helemaal snap, het is dus zo dat als iemand flipt en je het ziekenhuis in slaat dat je dan ook nergens recht op heb.

Juridisch gezien kun je bij Airsoft Heaven -logisch- niets halen. Wel bij de WA-verzekering van de dader. Maar laten we er vooral vanuit gaan dat het onwijs gezellig en tof wordt, en niemand het ziekenhuis in geslagen wordt ;-)

Juridisch gezien kun je bij Airsoft Heaven -logisch- niets halen. Wel bij de WA-verzekering van de dader. Maar laten we er vooral vanuit gaan dat het onwijs gezellig en tof wordt, en niemand het ziekenhuis in geslagen wordt ;-)

Daar wil ik zeker vanuit gaan. Daar voor doe je deze prachtige sport ook(ik te minste wel). Nu dit te weten kan ik mij met een gerust hart inschrijven.

Is er al een locatie bekend van deze skirm?

Laat maar zitten ik heb ff op Facebook gekeken daar staat de locatie.

See you on the field.

Laatst bewerkt: