DMR maken

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Heren,

Ik wil mijn ICS Par Mk3 nu vast naar een DMR ombouwen, hierbij wil ik gebruik maken van de volgende nabv regel: AEG met enkel alleen Semi shot max 450 fps
Volgens mij verschilt het per locatie wat voor regels er worden gehanteerd. Ik speel voornamelijk bij RSL Assendelft en de bovenstaande regel is hierbij van kracht.

Nu mijn vraag: Is het mogelijk om een mechanische aanpassing aan de gearbox of elders te maken waardoor de full-auto modus veranderd naar alleen Semi? zo ja hoe te doen? en misschien ook andere oplossingen.

Graag hoor ik van jullie,

Nick

Met een programmeerbare mosfet is dit mogelijk, als je een gate titan neemt kan je zelfs 2 sec delay programmeren.

Yeah pretty simple, modificeer de tappet plate zo dat deze nooit de cut off lever naar rechts duwt. Oftewel de cut off lever mag nooit van de trigger contacts los komen en moet altijd door de sector gear ge engaged worden. Kan wel een foto maken met waar je moet vijlen als het nog niet helemaal duidelijk is, maar er zal vast ook wel een voorbeeld op google staan.

EDIT:
6-Mark-Plate.jpg

Al gevonden, wat hij markeert moet je weg halen op de selector plate (of meer), totdat je in full atuo de cut off lever daar dus niet meer naar rechts duwt.

• Leuk
Waarderingen: Rick191
Yeah pretty simple, modificeer de tappet plate zo dat deze nooit de cut off lever naar rechts duwt. Oftewel de cut off lever mag nooit van de trigger contacts los komen en moet altijd door de sector gear ge engaged worden. Kan wel een foto maken met waar je moet vijlen als het nog niet helemaal duidelijk is, maar er zal vast ook wel een voorbeeld op google staan.

EDIT:
6-Mark-Plate.jpg

Al gevonden, wat hij markeert moet je weg halen op de selector plate (of meer), totdat je in full atuo de cut off lever daar dus niet meer naar rechts duwt.
Thx ik ga morgen gelijk aan de gang!!!:cool:

Heb laatst een G&G omgebouwd, maar die werkt op een iets andere manier... kijk dus goed als je je gearbox open hebt hoe de replica het verschil tussen semi en full auto maakt. Bij de G&G zat er b.v. nog een microswitch achter de selectorplate, niet bediend was semi, bediend was full auto. In alle gevallen werd de cutoff lever bediend. In dat geval heb ik dus op een andere plek wat weg gehaalt waardoor die microswitch niet meer bedient wordt.

Succes!

Groet,
Peter

En met deze mod moet je ook oppassen dat je geen gearbox lock krijgt als je snel achter elkaar semi schiet. De enige manier om je gb uit de lock te krijgen is door hem open te maken of door heel even full auto te schieten. Maar aangezien dat laatste niet kan is het raadzaam om een vangnet te hebben voordat je de hele gb uit elkaar kan halen op een skirm.

En met deze mod moet je ook oppassen dat je geen gearbox lock krijgt als je snel achter elkaar semi schiet. De enige manier om je gb uit de lock te krijgen is door hem open te maken of door heel even full auto te schieten. Maar aangezien dat laatste niet kan is het raadzaam om een vangnet te hebben voordat je de hele gb uit elkaar kan halen op een skirm.

Als het goed is zou de ICS Split een spring release moeten hebben wat ook zou moeten werken bij een semi lock, maar daar ben ik niet 100% zeker over.

Jep, dat werkt.

En anders losklappen, de AR-hefboom bedienen en een slag geven. Maar volgens mij niet nodig

Hou er rekening mee dat een titan in een split gearbox doen heel veel werk is en amper te doen het kan wel maar is echt niet easy:(