Hoge Rof : uber cool of erg irritant?

campesteijn

Lima Charlie
27 jun 2014
1.267
896
Trophies
24
Ik snap die fascinatie met een hoge rof echt niet.

Kwam gister op facebook een update voorbij van een shop die een p* in een m240B had gestopt en de rps op 30 bij 355fps. En ik kan me alleen afvragen "Waarom, in vredesnaam" ..

Je schiet op iemand. Je raakt hem en in je reactietijd schiet je nog 20 bb's op hem. Ik geloof niet dat zoiets mijn idee van een goed potje airsoft is.

Nouja kijk iedere airaofter is anders in dat stukje hier is hoe ik het zie zo heb ik een 3burst en auto in 1
De 3burst is voor als ik iemand wil weg tikken de auto is voor supressive fire en fun

De singleshot is als ik in een rug ben een hoge rof is maar een getal en soms een beetje afwisseling op het veld is toch niet verkeerd? Ik heb nog geen klachten gehad over overschieten hoor

• Leuk
Waarderingen: Blekkienl
Omdat het bij een AEG naast een hoge ROF ook een ander doeleinde heeft en het bij een P* een keuze is, daarbij vind ik 30 RPS überhaupt niet hoog en niet bijzonder op een LMG, die dingen zijn er om suppresive fire te leggen en als je halve secondes kan gaan tellen tussen bbs die je cover raken dan wordt ik ook niet echt bang. Bij een AEG gaat een hoge RPS en trigger response voor een groot deel hand in hand, zijn genoeg die de hele dag dan semi spelen en waar je dus van die hoge rof totaal geen last van hebt.

Iedereen mag toch zijn interesse hebben, sommige vinden het leuk om de limieten van maximale RPS op te zoeken, zolang er maar verantwoordelijk mee wordt om gegaan zie ik het probleem niet, oftewel wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.

Om even de discussie in een ander topic te verplaatsen.
Kunnen we hier verder gaan.

De reden(een van de redenen) die @campesteijn noemt is waarom ik niet meer bij Veluwe Airsoft of Balls and Arrows kom.
Omdat er altijd wel zo'n grapjas aanwezig is die zijn rof op laserbeam heeft getuned.
Arcade velden ga ik wel uit de weg.

En als ik om de halve sec een bb op jouw cover schiet, dan blijf je ook gewoon zitten. Of ben je zo snel dat je binnen een halve sec uit cover kan komen om terug te schieten? Zou voor mij alleen maar mooi zijn als je het wel probeert.

Zo zag ik bv laatst een cqb filmpje van iemand die op single fire met speedtrigger iemand gewoon ff 30bb's gaf. Terwijl de eerste ook al raak was, totaal nutteloos.
En nog verontwaardigd reageren omdat hij over full auto werd aangesproken.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik vind een hoge rof totaal nutteloos en het neemt elk realisme weg.
Als je LMG speelt zou het nog kunnen, maar de echte LMG's schieten ook niet veel sneller dan een normaal geweer.
Voor de trigger response is het wel handig idd, maar er zijn altijd idioten op het veld die 10 seconden de trekker inhouden omdat er ergens achter een bosje iemand zit.
Wees dan gewoon tactisch en verplaats jezelf en schiet hem dan met 3 schoten weg ofzo. Dan heb je tenminste een hit waar je nog trots op kan zijn.
Aan al die spray 'n prayers heb ik echt een grondige hekel en ze krijgen het van mij ook te horen als ze mij van opzij of in de rug raken met 50 bb's waar 5 bb's al genoeg waren geweest.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
In een halve seconden kan ik geen snap shot terug zetten nee, maar ik kan wel er mooi tussen door weg rennen en dan moet je nog maar zien of je iemand raakt, als je met enige regelmaat een burst op cover schiet zijn mensen veel sneller geneigd om in cover te blijven zitten. Ik vind 30 RPS als max dan nog redelijk, maar als een HPA speler zijn toeren open zet en er 50+ RPS uit knalt en iedereen een burst van een halve mid cap geeft vind ik het ook niet meer grappig, zoals ik al zei wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.

Also voordat mensen giftig gaan kijken naar hoe ik me replica's upgrade, DSG is 30 RPS max en is semi locked voor CQB, Specna arms Mk18 heeft stock gears (18.72:1) met een 16 TPA motor wat ~25 RPS geeft en is semi/3rd burst en de HPA ga ik ook op 30 RPS zetten met semi/3rd burst. Ondanks dat ik geen high RPS builds heb betekent dat ik me er niet in interesseer? Nee, het is nog steeds een kunst een high speed/rps build te maken die goed feed, niet onder de stress lijd en het lang vol houd, daarbij zou ik zeggen organiseer een semi only skirm.

Also als we het echt allemaal realistisch willen gaan doen moeten de meeste M4's rond de 13-15 RPS schieten, AK's nog maar 10 RPS enzovoort.

Extreme hoge ROF's vind ik ook niet realistisch en kan inderdaad knap irritant zijn als je ff +20 BB's in je porum gepompt krijgt.o_O
Desalniettemin heb ik zelf ook geexperimenteerd met een high speed motor in een pistoolmitrailleur.
Just for the heck of it! :p
Maar heb hem er gauw weer uitgehaald nadat bleek dat mijn pistolgrip een kookeiland werd en mijn accu's na 2 mag's leeg waren.:rolleyes:
En over het realismepuntje; de MG42 wist in ww2 de 1500 rpm aan te tikken.:eek:
Dus in die replica zal ik mij blijt schikken mocht die ergens opduiken met vergelijkbare ROF.;)

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Nouja en daar met het statement van totaal nutteloos met die 30bbs op singleshot ben ik het eens dat moet je niet doen en dat diegene het doet vind ik erg jammer want daardoor krijgen mensen die er wel gewoon mee omgaan op leuke manier een slechte naam

En de punten die jullienopnoemen daar ben ik het mee eens je moet het gewoon leuk houden voor iedereen als je een hoge rof heb en als mensen en orgas een geldige reden hebben voor mijn hoge rof gamebreak/mensen overschieten(wat ik niet doe) pak ik men programmeer kaart en zet ik het voor die dag lager en aan het einde van de dag weer zoals het stond dus wat dat betreft is niet elke high speed speler het zelfde ieder gaat er op een andere manier mee om en dit is mijn manier en op cqb heb ik ook single en haal ik niet te snel de trekker over maar dit is ook persoon verschillend

Extreme hoge ROF's vind ik ook niet realistisch en kan inderdaad knap irritant zijn als je ff +20 BB's in je porum gepompt krijgt.o_O
Desalniettemin heb ik zelf ook geexperimenteerd met een high speed motor in een pistoolmitrailleur.
Just for the heck of it! :p
Maar heb hem er gauw weer uitgehaald nadat bleek dat mijn pistolgrip een kookeiland werd en mijn accu's na 2 mag's leeg waren.:rolleyes:
En over het realismepuntje; de MG42 wist in ww2 de 1500 rpm aan te tikken.:eek:
Dus in die replica zal ik mij blijt schikken mocht die ergens opduiken met vergelijkbare ROF.;)

Klopt de MG42 is een van de snelst vurende vuurwapens in de wereld, de gebruiker werdt getraind om max 1 seconde de trekker over te halen. Anders schoot je m' zo leeg xD (dit kon ik 3-5 seconden met een 100pcs belt)

Vondt het zelf altijd wel "realistisch" als de replica ongeveer de rof heeft van z'n real-steel counterpart. Maar das mijn 2 cents :p

Edit: De belt's konden verschillen qua hoeveelheid, van 100stk, 150stk en 250 stuks. Bij deze de aanvulling ^^

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Van mij hoeft het allemaal ook niet... ga dan gewoon lekker lasergamen :p

Snap echt wel dat er een bepaald kick in zit "omdat het kan" maar gebruik dat dan niet in game... bedoel als je zo'n replica kan bouwen kan je er ook wel een fatsoenlijke Mosfet in zetten waarmee je dat kan afregelen (als die er al niet in zit ;))

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik schiet zelf alleen semi en meestal salvos van 4 BBs. Ik wil voor mijn replicas wel een super snappie trigger response, maar ik ben wel eens de ontvangende partij geweest van overshooten en dat vind ik meestal niet prettig. Een HPA shotgun, 4 salvos op 8 meter of gewoon een paar sec full auto met een Specna.

Dat het kan vind ik super, dat je een LMG hebt met 40 rps kan ik begrijpen, maar zodra iemand een 60 BBs mijn kant op stuurt voordat ik hit geroepen kan hebben, is iets minder prettig imho.

Dus als je ze idd op semi gebruikt, of de rps wat lager zet, kan ik alleen maar toejuichen en je bedanken voor je sportiviteit.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Camilo
Toen ik een paar weken geleden bij King's Forest speelde was er ook een gast met z'n LMG met een gigantische ROF aan het spelen. We werden a. volledig ingemaakt en b. geraakt door 50 bbs per hit. Dat werkte op denk duur wel heel erg op je zenuwen en de reden ook waarom veel van ons team afhaakte.

Ik merk dat ik mijn speelstijl veel meer tactisch is dan zomaar even een arcade en dit was ook wel een beetje de reden waarom ik nu geen arcade meer wil spelen. Maar gelukkig heeft iedereen z'n eigen smaak.. en maakt daarop keuzes. Ik hoop niet alleen niet dat ik er weer eentje tegenkom aankomend weekend op Bunker Hill (al schiet ik hem wel eruit qua range)

• Leuk
Waarderingen: Jan en Camilo
Als het om trigger respons gaat vind ik het allemaal prima, als je lekker single schiet, geen probleem.
Bij 20 plus vind ik het al irritant worden zeker als er alleen maar door word geschoten, en het realistische ben je dan al aardig voorbij. Bij 30 + heb ik zoiets van wat doe je hier. Als zulke mensen constant door lopen te raggen dan is de lol er voor mij snel van af.

Toen ik een paar weken geleden bij King's Forest speelde was er ook een gast met z'n LMG met een gigantische ROF aan het spelen. We werden a. volledig ingemaakt en b. geraakt door 50 bbs per hit. Dat werkte op denk duur wel heel erg op je zenuwen en de reden ook waarom veel van ons team afhaakte.

Ik merk dat ik mijn speelstijl veel meer tactisch is dan zomaar even een arcade en dit was ook wel een beetje de reden waarom ik nu geen arcade meer wil spelen. Maar gelukkig heeft iedereen z'n eigen smaak.. en maakt daarop keuzes. Ik hoop niet alleen niet dat ik er weer eentje tegenkom aankomend weekend op Bunker Hill (al schiet ik hem wel eruit qua range)

Haha anders kan ik hem nog wel snipen met m'n SVD als ze gaan sprayen (80m range) xD

• Leuk
Waarderingen: Robbie
Dat dachten wij dus ook.. maar het is zo dicht bebost daar, en ze droegen die Pencott camo.. NIKS TE ZIEN! :(

Damn son, dat had ik niet verwacht D:
Wat voor'n replica ga jij runnen die dag? Ik zelf de SVD i.c.m m'n nieuwe TM G17 ^^

Edit:Moeten we maar infra-red kijkers gaan runnen ;)

Ik vind het zelf niet echt vriendelijk naar je tegenstanders. Airsoften is geraakt worden door BB's die als ze verkeerd terecht komen, pijn doen. Dat snap ik en vind ik geen probleem. Maar met een hoge rof garandeer je dat ik er idd al 19 te pakken heb voordat ik op de eerste hit heb kunnen reageren.

Het ligt wel in lijn met het COD/Arcade spelen voor mijn gevoel.

Ik voelde me al schuldig toen ik de beelden terugkeek van Chapter Four waar ik op Single (zonder speed trigger upgrades) mensen 3 hits gaf voordat ze konden roepen. Je bent er allemaal voor je plezier en lol, waarom moet je dan met een absurd hoge ROF gaan lopen knallen...