Eerste replica VFC 416 / TM 416 / Krytac Trident MkII CRB

Ernstjan

Active Member
16 jul 2017
34
28
Trophies
6
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik alweer een tijdje opzoek naar een replica, maar vind het lastig omdat in van de internals erg wijzig weet. Ook zijn lang niet alle replica's altijd beschikbaar in de verschillende webshops wat de keuze ook niet helpt.

Mijn eerste idee was een M4 te kopen omdat dit een veel gebruikt platform is en middel lang is van bouw (Waardoor indoor en outdoor te gebruiken is). Hoofdzakelijk gaat mijn voorkeur wel uit naar outdoor, daarom zou ik wel een replica willen die een redelijk range heeft of in ieder geval hierin te upgraden is.

Daarom had ik de Krytac Trident MkII Crb https://www.aa-store.at/krytac-trident-mk2-crb-aeg-black geselecteerd als optie, deze schijnt standaard een prima replica te zijn. Helaas is deze nergens op voorraad, of beschikbaar in een winkel om eens te kijken.

Dus ging ik weer verder zoeken, en vond de HK416 van VFC http://www.airsoftshop.be/nl/vfc-hk416-d145rs-v2-mosfet.html, een pracht replica. En zonder veel langer te moeten zoeken vond ik de Tokyo Marui Hk416 http://www.airsoftshop.be/nl/tokyo-marui-next-gen-hk416d.html net zo prachtig. Echter een heel stuk meer aan de prijs. Als ik alle info rondom deze modellen goed heb, dan is de VFC external mooier en heeft een werkende bolt catch en de TM niet. De TM schijnt echter qua internals beter te zijn. De FPS van beide begin 300 en kan mogelijk een upgrade gebruiken. Typisch genoeg wordt dit voor de TM wel aangeboden bij www.airsoftshop.be maar voor de VFC weer niet. Daarnaast heeft de VFC weer een pre qua stock (intern).

Kortom lastig kiezen.. Daarom wil ik via deze weg wat aan jullie vragen :)
  • Als ik het verschil tussen de VFC en de TM, in de VFC steek qua internal parts wordt deze dan ongeveer vergelijkbaar.
  • Van de VFC is ook een F-mark versie, ik begreep dat deze te programmeren was naar een full auto versie. Hoe gaat dit?
  • Qua webshops heeft iemand ervaring met airsoftshop.be? Hoe is de garantie etc. in de praktijk?
  • Van de VFC HK is kennelijk ook een Asia versie beschikbaar https://www.aa-store.at/vfc-hk416-d14.5rs-aeg-black iemand met deze ervaring?
  • Qua magazijnen schijnen de HK416 wel iets minder alles te pakken dan de M4 body's. Iemand hier ervaring mee.

- Krytacs zijn wel te vinden en ook te bekijken, zoals bijvoorbeeld bij QTAC, maar het ligt maar aan hoe ver je er voor wil rijden :).
- Als je het verschil in de VFC stopt in upgrades dan schiet de VFC de TM er met gemak uit, mits je het in de juiste onderdelen stopt. Let er wel alleen op dat de recoil shock totaal anders is qua internals dan de VFC HK416 en wat de TM zo speciaal maakt is de relatief redelijke kick die het geeft (vandaar recoil shock), over het algemeen gaat hier het vervangen van internals best ver omdat de stock internals een hogere FPS niet heel goed aan kunnen.
- F versie heeft een andere selector plate, kost je 5-8 euro voor een nieuwe. Het betekent alleen wel dat je deze moet vervangen en daarvoor moet de GB open waardoor je garantie zou vervallen.
- Zo ver ik weet is de ervaring met airsofthop wel positief, maar meestal halen mensen hier niet zo snel iets omdat voor een groot deel Belgie niet om de hoek is en het vaak bij NL winkels net zo duur is en in het buitenland vaak goedkoper.
- Over het algemeen is dit ivm trademarks (hier kleinere kans op) en de FPS.
- Hier is een mooi overzichtje met mags die passen in de VFC: https://drive.google.com/file/d/0B66ssEqnrlGaSzhFOEpudUFBLTA/view?ths=true

Ik bezit zelf 2 TM's met electric blowback maar dan de HK417 (misschien vind je dat ook wel wat). En een Scar-L. Ik heb ze via fire support (UK). Waar ik een 340 fps upgrade heb laten doen en lipo stock conversion die je er bij kan bestellen.
Ben zeer tevreden over fire support, goed mail contact en kon terecht met vragen en gaven advies. Wel behoorlijk prijzig maar weet niet wat je budget is.Heb de HK nog niet zo lang maar de scar nu een jaar en nog nooit problemen mee gehad.

• Leuk
Waarderingen: Anton
Ik heb zelf een krytac mk2 crb helemaal stock ik weet niet in welke regio je woont maar je bent welkom om even te komen kijken als je wil (er ligen ook nog een spr en pdw van krytac in de kast als je twijfelt aan de maat:p )

Hey dank voor de reacties,

- Krytacs zijn wel te vinden en ook te bekijken, zoals bijvoorbeeld bij QTAC, maar het ligt maar aan hoe ver je er voor wil rijden :).
- Als je het verschil in de VFC stopt in upgrades dan schiet de VFC de TM er met gemak uit, mits je het in de juiste onderdelen stopt. Let er wel alleen op dat de recoil shock totaal anders is qua internals dan de VFC HK416 en wat de TM zo speciaal maakt is de relatief redelijke kick die het geeft (vandaar recoil shock), over het algemeen gaat hier het vervangen van internals best ver omdat de stock internals een hogere FPS niet heel goed aan kunnen.
- F versie heeft een andere selector plate, kost je 5-8 euro voor een nieuwe. Het betekent alleen wel dat je deze moet vervangen en daarvoor moet de GB open waardoor je garantie zou vervallen.
- Zo ver ik weet is de ervaring met airsofthop wel positief, maar meestal halen mensen hier niet zo snel iets omdat voor een groot deel Belgie niet om de hoek is en het vaak bij NL winkels net zo duur is en in het buitenland vaak goedkoper.
- Over het algemeen is dit ivm trademarks (hier kleinere kans op) en de FPS.
- Hier is een mooi overzichtje met mags die passen in de VFC: https://drive.google.com/file/d/0B66ssEqnrlGaSzhFOEpudUFBLTA/view?ths=true

Al eens willen gaan kijken Qtac willen gaan kijken maar is er nog niet van gekomen. (wel bij Bunker501 geweest nette winkel met aardig wat replica's en de er wordt de tijd genomen om je voor te lichten). Ik las net nog je beschrijving en review van je replica, top voor het delen. Heb ik gelijk weer een vraag voor je :-). Hoe weet je of een replica HK416 een V1 of V2 is? Die van Qtac bijvoorbeeld, zijn die V1 of V2?
Top voor de link, zal eens kijken naar de mags.

Ik bezit zelf 2 TM's met electric blowback maar dan de HK417 (misschien vind je dat ook wel wat). En een Scar-L. Ik heb ze via fire support (UK). Waar ik een 340 fps upgrade heb laten doen en lipo stock conversion die je er bij kan bestellen.
Ben zeer tevreden over fire support, goed mail contact en kon terecht met vragen en gaven advies. Wel behoorlijk prijzig maar weet niet wat je budget is.Heb de HK nog niet zo lang maar de scar nu een jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Zozo leuke replica's! De HK417 is vet, maar weer wat duurder en de mags ook lastiger. Zal zo even hun site bezoeken. Budget..., wat is dat ;). de TM a 599 en dan nog een fps upgrade naar 350 kost ruim 635 das toch echt wel de grens denk ik :D

Ik heb zelf een krytac mk2 crb helemaal stock ik weet niet in welke regio je woont maar je bent welkom om even te komen kijken als je wil (er ligen ook nog een spr en pdw van krytac in de kast als je twijfelt aan de maat:p )
Ik kom uit "west" Gelderland (bij Culemborg in de buurt). Dus weet niet of dat in de buurt is? Lachen je hebt ze gewoon allemaal gekocht?

Hey dank voor de reacties,

Al eens willen gaan kijken Qtac willen gaan kijken maar is er nog niet van gekomen. (wel bij Bunker501 geweest nette winkel met aardig wat replica's en de er wordt de tijd genomen om je voor te lichten). Ik las net nog je beschrijving en review van je replica, top voor het delen. Heb ik gelijk weer een vraag voor je :). Hoe weet je of een replica HK416 een V1 of V2 is? Die van Qtac bijvoorbeeld, zijn die V1 of V2?

Zozo leuke replica's! De HK417 is vet, maar weer wat duurder en de mags ook lastiger. Zal zo even hun site bezoeken. Budget..., wat is dat ;). de TM a 599 en dan nog een fps upgrade naar 350 kost ruim 635 das toch echt wel de grens denk ik :D

Ik kom uit "west" Gelderland (bij Culemborg in de buurt). Dus weet niet of dat in de buurt is? Lachen je hebt ze gewoon allemaal gekocht?

Haha nee hoor de crb is van mij de andere 2 van vrienden maar de een is aan het verhuizen en de andere woont in een studentenhuis dus dan is dit een wat beter opslag plek op het moment;)

Ik woon in wageningen dus dat is goed te doen volgens mij. Stuur maar even een bp als je een x wil langs komen.

Al eens willen gaan kijken Qtac willen gaan kijken maar is er nog niet van gekomen. (wel bij Bunker501 geweest nette winkel met aardig wat replica's en de er wordt de tijd genomen om je voor te lichten). Ik las net nog je beschrijving en review van je replica, top voor het delen. Heb ik gelijk weer een vraag voor je :). Hoe weet je of een replica HK416 een V1 of V2 is? Die van Qtac bijvoorbeeld, zijn die V1 of V2?

V2 heeft een mosfet en nog wat andere internals die verandert zijn, daaraan kun je het zien veel anders niet.

Gasten bedankt voor de info :)

bc09cf21-ecfb-4d2f-a43d-e4add10f4d53_zps6i5a7kif.jpg
bc09cf21-ecfb-4d2f-a43d-e4add10f4d53_zps6i5a7kif.jpg

• Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Oke, de eerste replica is binnen :) hierbij heb ik gelijk twee hex mag's gekocht van het merk "castellan" (passen, voor de rest??). Helaas paste de G&P mags niet, zoals eigenlijk wel te verwachten was na het lezen van bovenstaande link.

In de link staan een aantal goed werkende en passende mags voor de HK416:
  • PTS EMAG
  • VFS QRS
  • Elite Force
  • PTS EPM
  • MAG Metal/plastic
  • VFC Metal STANAG
  • CYMA/Matrix Metal
  • CYMA HK STANAG
  • Modify XTC
Daarvan zijn slechts een klein aantal van de STANAG, wat ik het mooiste vind. En die zijn dan nauwelijks te vinden. Iemand tips qua mags stanag voor een HK416? Of mags die goed passen?