Welke accu's ( type/merk)

Dutch_aussie

Member
13 jul 2019
23
8
Trophies
3
Hoogstwaarschijnlijk is deze topic al vaker geweest, maar ik wil hem toch maar weer even stellen. Alvorens ik ergens aan begin probeer ik mij altijd goed te laten informeren door mensen die al wat langer in een bepaalde omgeving/sport meelopen.
De vraag is welke accu's worden veel gebruikt en waarom, de voor en tegens bijvoorbeeld, ik ben redelijk bekend met opladen en ontladen en het opbergen van Lipo's vanwege het vliegen met drones en het race met RC auto's.
Ik zie graag reacties te gemoed.

grt Frank

Als de ervaring er al is.. Lipos.

Pro
Hogere energie dichtheid.
Weinig dippen bij belasting.
Over de hele lading gelijkere afgifte van energie.

Con:
Iets met mogelijke ontbranding
Meer onderhoud als in storen, discharge en laden.

Edit:
Beste te halen bij hobby king..
Geloof winkels met "airsoft accu" vooral niet. Is gewoon een marketing term voor meer €€€

Gebruik zelf alleen maar titan li-ion accu's.
Veel mah voor de grote.
Iets prijzig maar gaan langer mee dan lipo's
En zijn vele malen veiliger.

Sommige mensen zeggen dat ze niet high speed build trekken maar daar heb ik nooit last van gehad.
35rps doet ie ook gewoon.

• Leuk
Waarderingen: Dutch_aussie
Gebruik zelf alleen maar titan li-ion accu's.
Veel mah voor de grote.
Iets prijzig maar gaan langer mee dan lipo's
En zijn vele malen veiliger.

Sommige mensen zeggen dat ze niet high speed build trekken maar daar heb ik nooit last van gehad.
35rps doet ie ook gewoon.

Je kan voor een Li-ion, 5+ lipo's kopen dus iets is een understatement. Doordat de lipo niet vast zit aan een cilinder vorm zijn er veel meer vormen beschikbaar. Vele malen is ook wel een overstatement (Lithium Ion batteries store a ton of energy, and while these can endure hard impacts, long drains of high power, etc, they do have their limits, and if pushed too hard, they can be very dangerous.).
Dat je iets ermee doet betekent niet dat ze het efficiënt doen of er voor gemaakt zijn, de Titan batterijen hebben geen hoge C (10), oftewel de hoge peak draw die je hebt bij het starten vanuit nul daar zijn ze minder goed in en de continu kan bij een hoge RPS build ook oplopen waardoor de batterijen dus boven hun kunnen moeten presteren en op den duur slijt een batterij daar alleen maar vele malen sneller van.
Het is niet alsof ik dit als enigste roep, de eigenaar zit op airsoft teching Q&A en laat daar ook blijken dat hun batterijen niet voor elke build geschikt is.

Oftewel relatief veiliger en meer capaciteit sure, maar met 40 euro per batterij is de vraag of dat het waard is.

• Leuk
Alle schrijvers wederom bedankt. Kort samen gevat er is niet echt een eenduidige filosofie, alles heeft zijn voor en tegens maar als beginnend speler neig ik meer naar de Lipo, daar heb ik ervaring mee en heb de juist lader al voor in het bezit heb. Li-ion kunnen redelijk veel hebben de ondervindt ik meerdere malen per dag in mijn werk, maar niets voor niet zijn er vaak berichten te lezen over de gevaarlijk kanten van opslag Li-Ion batterijen
Nu eerst maar eens gaan verdiepen in de aanschaf van een mooie en vooral goedwerkende replica, en natuurlijk ook die bepalen een beetje met welk batterijen je gaat beginnen.

Alle schrijvers wederom bedankt. Kort samen gevat er is niet echt een eenduidige filosofie, alles heeft zijn voor en tegens maar als beginnend speler neig ik meer naar de Lipo, daar heb ik ervaring mee en heb de juist lader al voor in het bezit heb. Li-ion kunnen redelijk veel hebben de ondervindt ik meerdere malen per dag in mijn werk, maar niets voor niet zijn er vaak berichten te lezen over de gevaarlijk kanten van opslag Li-Ion batterijen
Nu eerst maar eens gaan verdiepen in de aanschaf van een mooie en vooral goedwerkende replica, en natuurlijk ook die bepalen een beetje met welk batterijen je gaat beginnen.

Welke je ook kiest van die 2, ze zijn iig beter dan een NiMH XD.

• Leuk
Welke je ook kiest van die 2, ze zijn iig beter dan een NiMH XD.
Dat vermoede had ik al, alleen de vraag hoeveel moeite kost het om een mooi NiMH replica om te bouwen naar een Lipo / Li-ion, ik las iets over mosfet en dergelijken. Ik ben mag ik wel zeggen niet echt onhandig, maar zijn daar kit's in te koop ofzo iets. Ik moet dingen altijd even zien ( youtube ) en even kunnen sparren met iemand, mijn grootste ideaal is gewoon eens bij een ervaren airsofter en tevens upgrader langs te kunnen gaan om heel veel input te kunnen krijgen, maar ook dit forum helpt mij enorm in het verkrijgen van info.

Als je 7.4V lipo's gebruik is een mosfet geen absolute must. Al is het wel beter voor je trigger contacts.
Ga je hoger met lipo/ li-ion of lifepo dan is het zeer zeker aan te raden.

Maar er zijn ook zat replicas te koop die dit standaard allemaal al hebben, en je dus zelf niet meer hoeft te doen ;)

• Leuk