We Scar L GBB aanschaf

aZRLLL

Active Member
27 nov 2021
44
6
Trophies
4
Hallo,

Ik zit erover na te denken om een We Scar L GBB aan te schaffen, omdat dit mijn eerste GBB variant is, wil ik niet meteen full out gaan en kijken of ik het chill vindt of niet.

Zelf heb ik wat reviews of andere dingen na gekeken als in, moet er wat vervangen worden zodra hij uit het doos komt.

Ik las dus dat de standaard bucking van deze replica niet geweldig is en dat die beter meteen vervangen kon worden.
Ook daarbij misschien handig om ook de inner barrel hiervan te vervangen, zoja wat zou er worden aangeraden?

Ik heb er 1 gezien bij WGC Shop.
Hoe zit dit verder qua Joule meting of is dit beter te testen zodra alles binnenkomt?

Hopelijk zijn mijn vragen beetje duidelijk, anders hoor ik dat graag!!

Groeten,
Ben/aZRLLL
 
Ik heb nu persoonlijk geen WE Scar wel enkele andere WE gbbr's. Het eerste wat ik doe wanneer ik een nieuwe heb gehaald is om de bucking vrijwel direct te veranderen. De barrel doe ik hier dan ook direct bij ook al zie je hier niet altijd direct het verschil van. Ook vind ik een npas wel een goede diy upgrade. Zo kun je de output toch nog regelen en is het makkelijk af te stellen voor cqb of outdoor.

Voor de barrel en bucking gebruik in vrijwel altijd maple leaf onderdelen. Ik heb ook al andere merken gebruikt maar deze blijven toch mijn favoriet. Wat je ook doet ermee plaats er zeker geen heavy bolts in. Ik ken mensen die hier jaren plezier mee hebben maar ken ook meer dan genoeg mensen bij mij in het team die er enkel problemen mee hebben en dit al vrij snel.

Zeker voor dat je gaat skirmen even schroefjes vastzetten met schroeflijm want deze geraak je anders nog al snel kwijt.

Fps en joule kan je best testen wanneer alles binnen is omdat dit ook de replica is die je daarna moet testen op fields. Toch is het leuk om beide te doen en te zien hoe de fps soms verandert.

Zeker raad ik aan om toch wat te experimenteren met verschillende onderdelen. Veel stock onderdelen kan je beter laten werken door ze bijvoorbeeld lichter te maken waardoor hij meer snappy aanvoelt. Zo doe ik bij vrijwel al mijn bolts er in boren en weg vrezen om deze lichter te maken en soms kan dit toch een heel verschil maken.

Het allerbelangrijkste is dat je er plezier mee beleefd en ze goed onderhoud dan kunnen ze lang meegaan.

Moest je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen
 
Ik heb nu persoonlijk geen WE Scar wel enkele andere WE gbbr's. Het eerste wat ik doe wanneer ik een nieuwe heb gehaald is om de bucking vrijwel direct te veranderen. De barrel doe ik hier dan ook direct bij ook al zie je hier niet altijd direct het verschil van. Ook vind ik een npas wel een goede diy upgrade. Zo kun je de output toch nog regelen en is het makkelijk af te stellen voor cqb of outdoor.

Voor de barrel en bucking gebruik in vrijwel altijd maple leaf onderdelen. Ik heb ook al andere merken gebruikt maar deze blijven toch mijn favoriet. Wat je ook doet ermee plaats er zeker geen heavy bolts in. Ik ken mensen die hier jaren plezier mee hebben maar ken ook meer dan genoeg mensen bij mij in het team die er enkel problemen mee hebben en dit al vrij snel.

Zeker voor dat je gaat skirmen even schroefjes vastzetten met schroeflijm want deze geraak je anders nog al snel kwijt.

Fps en joule kan je best testen wanneer alles binnen is omdat dit ook de replica is die je daarna moet testen op fields. Toch is het leuk om beide te doen en te zien hoe de fps soms verandert.

Zeker raad ik aan om toch wat te experimenteren met verschillende onderdelen. Veel stock onderdelen kan je beter laten werken door ze bijvoorbeeld lichter te maken waardoor hij meer snappy aanvoelt. Zo doe ik bij vrijwel al mijn bolts er in boren en weg vrezen om deze lichter te maken en soms kan dit toch een heel verschil maken.

Het allerbelangrijkste is dat je er plezier mee beleefd en ze goed onderhoud dan kunnen ze lang meegaan.

Moest je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen

Bedankt nog voor je uitleg trouwens!
Ik heb wel een vraagje aan je nog, welke optic is het beste voor op de scar?
Zelf heb ik gehoord dat het beter is om 1 te nemen die Shockproof is, want anders loop je iedere keer tegen aan dat hij de zero niet kan houden.
 
Bedankt nog voor je uitleg trouwens!
Ik heb wel een vraagje aan je nog, welke optic is het beste voor op de scar?
Zelf heb ik gehoord dat het beter is om 1 te nemen die Shockproof is, want anders loop je iedere keer tegen aan dat hij de zero niet kan houden.
Nee joh, al die replica kijkertjes en red dotjes houden prima hun zero op een ggb. Je moet ze niet op een echt vuurwapen zetten want dat trekken de meeste niet (hoewel er wel een paar zijn die zelfs daar prima meekomen op kleiner kaliber spul).

Ik heb zelf een hk416 gbb met een behoorlijke terugslag en nog nooit problemen ondervonden qua vasthouden van de afstelling van de optics. Een vriend van me heeft een scar (weet ff niet of het de WE is) die ook aardige terugslag geeft en die heeft ook nooit iets te klagen over de afstelling van zijn kijker.

En daarnaast, een kijker/optic afstellen lijkt heel handig op een replica. Dat is het opzich ook wel maar er zit sowieso per schot wel een lichte afwijking in wat de BB doet. Dus je kunt afstellen tot je een ons weegt er zal altijd iets van afwijking in zitten.

Gewoon een kijkertje of een optic kopen dat je qua looks tof vind en er op zetten. Afstellen tot je leuke groepjes kunt schieten en er dan niet te veel meer over nadenken.
 
Nee joh, al die replica kijkertjes en red dotjes houden prima hun zero op een ggb. Je moet ze niet op een echt vuurwapen zetten want dat trekken de meeste niet (hoewel er wel een paar zijn die zelfs daar prima meekomen op kleiner kaliber spul).

Ik heb zelf een hk416 gbb met een behoorlijke terugslag en nog nooit problemen ondervonden qua vasthouden van de afstelling van de optics. Een vriend van me heeft een scar (weet ff niet of het de WE is) die ook aardige terugslag geeft en die heeft ook nooit iets te klagen over de afstelling van zijn kijker.

En daarnaast, een kijker/optic afstellen lijkt heel handig op een replica. Dat is het opzich ook wel maar er zit sowieso per schot wel een lichte afwijking in wat de BB doet. Dus je kunt afstellen tot je een ons weegt er zal altijd iets van afwijking in zitten.

Gewoon een kijkertje of een optic kopen dat je qua looks tof vind en er op zetten. Afstellen tot je leuke groepjes kunt schieten en er dan niet te veel meer over nadenken.

Kleine aanvulling: Dit is in mijn ogen niet geheel waar, al het spul wat je uit Nederland haalt is allemaal oké, maar ik heb dit een aantal maal zien gebeuren bij echt goedkope reddots, voornamelijk besteld bij Aliexpress en de andere bekende webwinkels in China. Maar daar houden die reddots hun zero niet, al na 1 magazijn is er volledig niks meer over van het afstelwerk wat je gedaan hebt. Reddots/scopes uit Nederland heb ik dit fenomeen nog nooit gezien, dus zal je redelijk goed zitten.
 
Kleine aanvulling: Dit is in mijn ogen niet geheel waar, al het spul wat je uit Nederland haalt is allemaal oké, maar ik heb dit een aantal maal zien gebeuren bij echt goedkope reddots, voornamelijk besteld bij Aliexpress en de andere bekende webwinkels in China. Maar daar houden die reddots hun zero niet, al na 1 magazijn is er volledig niks meer over van het afstelwerk wat je gedaan hebt. Reddots/scopes uit Nederland heb ik dit fenomeen nog nooit gezien, dus zal je redelijk goed zitten.
Opzich een goed punt ware het niet dat een groot gedeelte van wat er bij zaken als Bunker en Shogun en dergelijke ligt gewoon van Ali komt. En dan bedoel ik niet dat zij het inkopen via Ali en het voor 4 keer de prijs van Ali in hun eigen winkel leggen. Maar die Chinesen verkopen 1 model aan 10 verschillende importeurs die vervolgens hun eigen merk er op zetten.

Veel van de red dots van Ram zijn bijvoorbeeld gewoon omgelabelde chinese kijkertjes. Is dat erg? Nee. Je krijgt er immers "Nederlandse" garantie voor terug, hoeft niet te wachten (te hopen) tot je pakketje aankomt en hoeft het niet blind/op gevoel te kopen online maar kunt het even komen checken in de winkel. Dat neemt niet weg dat het zelfde product op Ali gewoon dezelfde kwaliteit heeft als diezelfde kijker met een Ram logo in de winkel in Nederland.

Wat wél het geval is op Ali is dat er ook (enorm veel) spul te kopen valt dat er op de afbeeldingen prima uit ziet maar wat normaal never nooit niet door de "Nederlandse keuring" komt en dus nooit bij ons in de winkels zal liggen vanwege (bijvoorbeeld) brakke kwaliteit. Dát spul wil je inderdaad niet kopen en daar zul je inderdaad op moeten letten bij Ali.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Prinzie
Bedankt heren!

Ik heb nu 1 gekocht via Ali, maar van Holy Warrior, een T2.
Zelf ben ik hier lang mee bezig geweest, omdat er werd gezegd dat bij goedkopere dots toch niet de zero konde houden.

Toekomst maar eens kijken welke ik ga nemen als vervanger.

Zelf zat ik te denken aan een Acog / holo met mangifier erbij (voor in de toekomst), wat is jullie mening hierover?
 
Kleine aanvulling: Dit is in mijn ogen niet geheel waar, al het spul wat je uit Nederland haalt is allemaal oké, maar ik heb dit een aantal maal zien gebeuren bij echt goedkope reddots, voornamelijk besteld bij Aliexpress en de andere bekende webwinkels in China. Maar daar houden die reddots hun zero niet, al na 1 magazijn is er volledig niks meer over van het afstelwerk wat je gedaan hebt. Reddots/scopes uit Nederland heb ik dit fenomeen nog nooit gezien, dus zal je redelijk goed zitten.

niet helemaal waar. had dezelfde scope hier gezien bij shogun, bunker en zelfs unit13shop. had deze ook op ali gezien voor 1/7e van de prijs en gekocht. tot op heden geen problemen mee gehad. misschien bij een gbb anders, maar voor aeg geen enkele issue.
 
niet helemaal waar. had dezelfde scope hier gezien bij shogun, bunker en zelfs unit13shop. had deze ook op ali gezien voor 1/7e van de prijs en gekocht. tot op heden geen problemen mee gehad. misschien bij een gbb anders, maar voor aeg geen enkele issue.

Natuurlijk hebben andere mensen andere ervaringen, zoals ik ook al zei is het "in mijn ogen niet helemaal waar" ik probeer alleen maar informatie mee te geven vanuit mijn eigen ervaring. En natuurlijk zullen er ook producten zijn welke wel degelijk zijn, maar mijn ervaring met de webwinkels uit China staat hierboven beschreven.

Daarnaast gaat het om een scope voor een WE Scar L GBB, dus je laatste punt gaat niet helemaal op, want het gaat hier juist wel om een GBB en dat daardoor de scopes uit de webwinkels vanuit China hun zero niet allemaal houden. AEG is natuurlijk sowieso altijd mogelijk, een AEG beweegt namelijk niet en zal dus nooit je zero beïnvloeden.
 
niet helemaal waar. had dezelfde scope hier gezien bij shogun, bunker en zelfs unit13shop. had deze ook op ali gezien voor 1/7e van de prijs en gekocht. tot op heden geen problemen mee gehad. misschien bij een gbb anders, maar voor aeg geen enkele issue.

Voor AEG maakt het inderdaad minder uit, want daar zit minimale terug slag in denk ik vergeleken een GBB.
Bedoel, mijn AEG (Specna Arms) voel ik maar hele lichte tikjes vanwege de piston.

Maar wat ik uit vele verhalen zo begreep is dat het beste is om te kijken voor 1 die meer shockproof is, maar wat ik hier dus op uitmaak is dat het wel bij hele goedkope kan gebeuren.

Maar ik heb gister een HolyWarrior 1 besteld.
Wat ik zelf al aangaf is dat ik in de toekomst wel voor een andere zal willen gaan.

Iemand ervaring met een Theta optic? want wat ik begreep zijn deze wel aardig GBB proof, maar goed heb daar natuurlijk gevraagd bij de webwinkel zelf i.p.v. mede airsofters.

En als ik het vraag bij mede airsofters, krijg ik te horen Holosun/HW/EG e.d.
 
Ik zelf zweer bij Vortex Optics kijkers, dit is gewoon de real deal en doet altijd wat het doen moet. Grote voordeel vind ik persoonlijk dat hier ook nog eens lifetime garantie op zit, mocht er dus ooit iets gebeuren met een van je kijkers dan krijg je hem 99% zeker vergoed door Vortex.

Voor Vortex Optics betaal je wel wat meer, maar dan heb je wel het echte werk inclusief levenslange garantie, dus zit je ook nooit te stoeien met scopecovers, beschermingsdingen voor je scope omdat je bang bent dat een BB je glas kapot maakt. Want glas stuk door een BB = nieuwe scope door Vortex.
 
Ik zelf zweer bij Vortex Optics kijkers, dit is gewoon de real deal en doet altijd wat het doen moet. Grote voordeel vind ik persoonlijk dat hier ook nog eens lifetime garantie op zit, mocht er dus ooit iets gebeuren met een van je kijkers dan krijg je hem 99% zeker vergoed door Vortex.

Voor Vortex Optics betaal je wel wat meer, maar dan heb je wel het echte werk inclusief levenslange garantie, dus zit je ook nooit te stoeien met scopecovers, beschermingsdingen voor je scope omdat je bang bent dat een BB je glas kapot maakt. Want glas stuk door een BB = nieuwe scope door Vortex.

Ja klopt, ik wou dus in de toekomst ook ervoor gaan kijken, echter weet ik niet wat ik erop wil hebben dan.
Want het oog wil ook wel een beetje wat hebben haha.

Dit is namelijk hoe die erbij staat, zit nog wel beetje in twijfel met demper of zonder demper.
Let niet op de holo want dat is een neppert
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-05-26 at 11.21.29 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-05-26 at 11.21.29 PM.jpeg
    133,7 KB · Weergaven: 78
Ik vind hem er persoonlijk aardig uit zien zo, met silencer en holo! :)
Mocht je de zoals je zelf aangeeft "neppe holo" willen vervangen, Vortex heeft ook dit soort modellen kijkers.. Er zijn natuurlijk ook andere goede merken, welke de GBB ook gewoon aan kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: aZRLLL
Ja deze holo had ik gekregen van een collega, was meer om te kijken staat het of staat het niet.
Maar welke Vortex is er dan? want ik de UH-1 vind ik persoonlijk to much haha.

Nouja welke merken zijn er die dit goed kunnen houden, want zat namelijk te denken om iets te nemen later met een magnifier. (not sure yet, want hoor daar echt veel gemixte gedachtes erover)
 
Je kan het ook gaan proberen met de holo van je collega, kijken hoe deze het uit houdt.

Holo van Vortex is inderdaad de UH-1 of UH-2, welke echt aardig aan de prijs zijn inderdaad.
Je kan ook naar bijvoorbeeld de Strikefire II kijken, google anders eens op Vortex Optics en ga lekker rondkijken. Er zijn echt een legio aan mogelijkheden en natuurlijk ook voldoende andere merken welke gewoon goed genoeg zijn voor Airsoft hoor!
 
Ik vind hem er persoonlijk aardig uit zien zo, met silencer en holo! :)
Mocht je de zoals je zelf aangeeft "neppe holo" willen vervangen, Vortex heeft ook dit soort modellen kijkers.. Er zijn natuurlijk ook andere goede merken, welke de GBB ook gewoon aan kunnen.

nou de holo van me collega die is kapot haha, dit was meer vanwege de looks.
Vortex had ik inderdaad al gezien, en kwam iedere keer op de Strikefire 2 uit, echter ben ik bang dat het qua looks weer vreemd eruit ziet haha.
Spitfire is dan wel vet, echter ook gewoon qua prijs niet waard in mijn ogen voor een "airsoft replica".

En welke merken hebben we het dan over? want ik heb er inmiddels 1000en gezien nu haha.
EG heb ik ook gezien, via gunshoplille maar daar hadden ze alleen bv de TAN holo liggen, en wil het liefst zwart, anders word het wel erg mono toon qua kleur.

kijk voor me AEG zou ik gewoon lekker lowbudget gaan, heb nu ook een UH-1 Replica erop staan (me 416a5).
 
nou de holo van me collega die is kapot haha, dit was meer vanwege de looks.
Vortex had ik inderdaad al gezien, en kwam iedere keer op de Strikefire 2 uit, echter ben ik bang dat het qua looks weer vreemd eruit ziet haha.
Spitfire is dan wel vet, echter ook gewoon qua prijs niet waard in mijn ogen voor een "airsoft replica".

En welke merken hebben we het dan over? want ik heb er inmiddels 1000en gezien nu haha.
EG heb ik ook gezien, via gunshoplille maar daar hadden ze alleen bv de TAN holo liggen, en wil het liefst zwart, anders word het wel erg mono toon qua kleur.

kijk voor me AEG zou ik gewoon lekker lowbudget gaan, heb nu ook een UH-1 Replica erop staan (me 416a5).

Aim-O, Holosun, Walthers, Vector Optics zijn naast Vortex ook merken die ik wel kan aanbevelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: aZRLLL
Aim-O zijn ook goed voor de GBB's ja?
Dit wist ik niet, ik dacht dat deze juist niet goed de zero konde houden haha
 
Aim-O zijn ook goed voor de GBB's ja?
Dit wist ik niet, ik dacht dat deze juist niet goed de zero konde houden haha

Ik zou me minder druk maken over welke wel of niet zero vasthouden na wat gebruik en meer met wat je budget is en wat je tof vind, en daar je keuze op baseren. Je weet nu dat zo goed als alle kijkertjes die je in Nederland in de winkel koopt gewoon prima zijn. Blijf gewoon weg bij die ultra goedkope zooi dan komt het wel goed.

Tussen de 50 en 100 euro heb je gewoon een sight die zich prima zal houden op een gbb ,zolang je er niet mee gaat lopen smijten enzo. Heb je meer te besteden zou ik je absoluut, zoals Prinzie ook al zegt, een merk kijker aanbevelen. Simpelweg omdat die nóg degelijker zijn (en er merken als Vortex zijn die inderdaad omruil garantie hebben bij defecten). Ram, Aim-o, Hawke, etc. Allemaal prima merken. En vertrouw je het niet, even op google zoeken naar reviews of op youtube loeren (staat werkelijk vol met reviews van goedkopere kijkers).
 
  • Leuk
Waarderingen: aZRLLL en Prinzie
Ik zou me minder druk maken over welke wel of niet zero vasthouden na wat gebruik en meer met wat je budget is en wat je tof vind, en daar je keuze op baseren. Je weet nu dat zo goed als alle kijkertjes die je in Nederland in de winkel koopt gewoon prima zijn. Blijf gewoon weg bij die ultra goedkope zooi dan komt het wel goed.

Tussen de 50 en 100 euro heb je gewoon een sight die zich prima zal houden op een gbb ,zolang je er niet mee gaat lopen smijten enzo. Heb je meer te besteden zou ik je absoluut, zoals Prinzie ook al zegt, een merk kijker aanbevelen. Simpelweg omdat die nóg degelijker zijn (en er merken als Vortex zijn die inderdaad omruil garantie hebben bij defecten). Ram, Aim-o, Hawke, etc. Allemaal prima merken. En vertrouw je het niet, even op google zoeken naar reviews of op youtube loeren (staat werkelijk vol met reviews van goedkopere kijkers).

Sluit me hier volledig bij aan! :)