0.20 of 0.25 gram bb's?

Milan!

Member
8 aug 2019
15
1
Trophies
2
Hey forumleden,

Ik ben nieuw in de airsoft wereld en vraag me af wat jullie aanraden voor zowel indoor als outdoor airsoftvelden. 0.20 of 0.25 gram bb's? Het gebruik is voor een AEG die met 0.2 360 FPS schiet!

Mvg,

Milan!

Ik gebruik zelf .28 buiten en .20 binnen.
Je kunt zwaarder binnen gebruiken zie alleen het nut niet ervan in aangezien je niet zulke grote afstanden moet schieten, geen windt die die de bb beïnvloed.

Mijn 0.02 euro,

0.25g voor pistool. Mijn stock tm hk45 hopt niet zwaarder.
0.28g voor aeg. Eventueel dat ik 0.3g nog eens ga testen.

Ik zou voor de zekerheid nog even naar je mondingsenergie kijken: grote kans dat het net 1,2J of er overheen is.
Het zou jammer zijn wanneer je niet mee mag spelen op een skirm omdat je, op de chrono van de orga, net boven de max zit. :confused:
Bedankt! Even precies gecontroleerd, schiet rond de 350 FPS!

Bedankt! Even precies gecontroleerd, schiet rond de 350 FPS!

Zoals @QuickFix al aan hebt gegeven. Check je mondingsenergie, niet je FPS. Sinds 1 april kijken we niet meer naar FPS maar naar de mondingsenergie welke wordt uitgedrukt in Joules. Deze waarde zou bij jou onder de 1.2 Joule moeten liggen wil je veld legaal zijn. (voorheen was dit inderdaad 360 FPS)

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Zoals @QuickFix al aan hebt gegeven. Check je mondingsenergie, niet je FPS. Sinds 1 april kijken we niet meer naar FPS maar naar de mondingsenergie welke wordt uitgedrukt in Joules. Deze waarde zou bij jou onder de 1.2 Joule moeten liggen wil je veld legaal zijn. (voorheen was dit inderdaad 360 FPS)
Die is onder de 1.2 Joule! :)

Wanneer je dat gemeten hebt met 0.30g en de waarde blijft er enigszins onder zitten, dan zit je goed.
Als je de waarde geëxtrapoleerd hebt vanuit 0.20g dan zou je toch bedrogen (lees: hoger) uit kunnen komen.