1.7 joule voor mijn pistool

dalton

Member
29 mei 2024
5
0
Vraag : Ssp5 6 inch mijn primairy gun , pistool , single shot, dus mag ik max een max aan 1.7 joule hebben !???? Want het is geen side arm..

lijkt me aan de hand van de lijst poster nabv duidelijk als ik ja en nee invul ..
 
uhhh ok jij wil graag een slide in je gezicht hebben denk ik.
 
uhhh ok jij wil graag een slide in je gezicht hebben denk ik.
Die vat ik effe niet. ?? Oefen nu met greengas 0.25bbs meting zit ik op 1.1 joule . Met 0.28 zit ik op 1.2 00lus min..

De novritch ssp5 is max 1.5 joule 0.40 g bbs . De side heb ik geen problemen mee als je dat bedoelt...?
 
een pistol is er niet op gemaakt om 1.7 te schieten. 1.7 is dmr en je mag niet binnen de 15 meter schieten en je bent verplicht on een side arm bij je te dragen als je boven de 1.2 schiet. Dat een beetje owja en maxx bb gewicht is 0.30g voor pistol en AR
 
  • Leuk
Waarderingen: dalton
Ok dus 1.2 j is max met 30 g bb . Daar kom ik niet bovenuit met 0.25.g bbs. Dus zit ik goed.

Thx
 
een pistol is er niet op gemaakt om 1.7 te schieten. 1.7 is dmr en je mag niet binnen de 15 meter schieten en je bent verplicht on een side arm bij je te dragen als je boven de 1.2 schiet. Dat een beetje owja en maxx bb gewicht is 0.30g voor pistol en AR
Denk je dat ik met blue gas een 0.28 g bb kan spelen en onder de 1.2 j blijf ? Heb nog nooit getest op B gas.

Ga IIk toch eens proberen, heb nu alleen maar met Green gas gemeten op de chroni..
 
ze testen met 0.30g je mag niet je eigen bb's gebruiken voor chrono. en meesten pistols zitten op 0.9 joule
 
Novritsch heeft voor de SSP5 (alle lengtes) de volgende tabel voor het aanraden van BB's/Green Gas:
1717226844640.png
Deze tabel gaat echter niet helemaal op voor de NL wetgeving, helaas doordat de 0.40 g BB alleen maar gebruikt worden door DMR's en Snipers.
Je pistol op 1,7 joule gebruiken zal hem direct slopen, dus doet dat vooral niet.

Afhankelijk van de tempratuur wanneer je skirmt, kun je kiezen wel green gas je gebruikt zodat je netjes onder de 1,2 joule komt.

Ik gebruik zelf een pistol voor IAPS (ASG Shadow 2 GBB) en hou eigenlijk een beetje de volgende vuistregels aan:
- Onder de 15C: CO2 magazijnen/CO2 capsules.
- Tussen 15C - 25C: Green Gas Magazijnen/Nimrod Red Gas.
- 25C en hogere tempraturen: Green Gas Magazijnen/Nimrod Green Gas.

Ik zit met deze opzet altijd rond de 1,0 joule op 0.30BB's, waardoor ik er theoretisch ook mee zou kunnen skirmen. Ik gebruik verder altijd 0.28g BB's voor strakke schoten op targets.

Hoe jouw Novritsch SSP5 zich qua joule gedraagt, weet ik niet. Ik zou eens starten met een bus Green Gas en kijken wat ie onder een bepaalde tempratuur schiet. Je kun dan zelf zien hoe het geheel zich gedraagd en er zodoende er voor zorgen dat je altijd kunt skirmen.

Een andere optie is met de Novrtisch HPA/MP5 adapter spelen, waardoor je met de regulator en luchtdrukfles zelf je joule heel precies kan afstellen. Alleen liggen de kosten daarvan een fors stuk hoger, aangezien je dan de adapter, magazijen, regulator, druklijn en persluchtfles er ook nog moet bijhalen. Plus, eventueel nog een HPA pouch om de fles vast te zetten aan gear.