101 inc 0.25gr bbs ervaringen/veilig gebruiken

chris93

Well-Known Member
26 jun 2016
604
182
Trophies
11
Hoi gasten,

Nu ben ik bezig met mn crb zn madbull python 2 6.03mm barrel gaat eruit en mn krytac stockbarrel gaat er weer in.

Reden een high speed rps setup gaat hier niet mee samen en het matriaal van de stock barrel is beter hij is iets korter dus wellicht betere cylinder-barrel ratio en hij heeft als dia meter 6.05 ik weet de bbs hebben profijt bij barrel lapping en je moet eigenlijk naar oneffenheden kijken maar goed long story short

Hebben jullie ze en hoe doen ze het zijn ze onpar met asg openblasters of is het ruk/prohit troep of juist heel goed?

Dankjullie wel alvast
 
Ik schiet altijd met ASG Open Blaster BB's!
wat betreft 101 inc bb's, ik voel me al misselijk worden als ik alleen maar denk aan 101 i....euuw...blergh!
Nee, ff serieus. begin AUB niet aan 101 inc. Zonde van je geld.
Ik adviseer Open Blaster BB's

Zoals president Trump zou zeggen "Their great! they are the best!"
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Nou de grap is ik heb ze voor me verjaardag gekregen speel zelf ik wel met de asg blastertjes hoor maar durfde de incs nooit te gebruiken vandaar
 
101 inc bb slecht?

ik heb er even mee geschoten lees een dik jaar.
mmaar nooit problemen mee gehad
zowel 0,30 als 0,20 en alles daar tussenin!
 
101 inc bb slecht?

ik heb er even mee geschoten lees een dik jaar.
mmaar nooit problemen mee gehad
zowel 0,30 als 0,20 en alles daar tussenin!

En heb je ook ooit geschoten met andere ter vergelijking zoals green devils?

101 Inc wordt idd gezien als troep, ASG open blasters ben ik heel blij mee als vervanging voor Green Devils gezien de lagere prijs en witte kleur best prettig zijn. De lichtelijke vermindering in performance is het bij mij zeker waard. BTW waarom zou de madbull barrel niet werken in een high RPS setup? Zolang hij niet ontiegelijk lang is en je degelijke bbs gebruikt moet je geen problemen hebben? Enigste wat ik kan verzinnen is dat je bij de pythons met een high RPS setup alleen maar sneller de coating afbreekt en daarmee de kwaliteit van de barrel. Weet niet waar de stock krytac barrels van zijn maar lijken me wel van redelijke kwaliteit en anders wat lapping compound en laps halen en zelf de barrel polishen :).
 
Idd nee wat je zegt met de coating is het voor mij maar zeg maar als je kijkt naar 12k bbs ongeveer met 16bbs is het vrij netjes alleen de coating schuurt idd los en als je dan 40rps plus wilt kan het hardgaan en weetje fackit hier is mn plan rebel je bent een inspiratie voor me geweest met betrekking tot upgraden dus als het me lukt is deze build enigzins dedicated to you

Lonex a1 supreme
Gate titan
Shs 12:1 gears
Full metal rack piston shs of halfrack metal piston carbon fibre
Wil een perfecte shimjob erop geven met aoe x tandjes randjes vd piston weg vetje hier vetje daar
1,2a 25c 11.1 lipo en een dingetje op de single sector gear om het laden vd bbs te verbeteren ben zn naam effe kwijt

Hoe vind je dit klinken?
 
ja ik heb met van alles geschoten

Van Valken tot Open Blaster van Geoffs tot 101 inc

ik heb er niks over te klagen,
Nu is het wel zo dat er altijd beter is dan 101 maar om te zeggen Super slecht nee

En heb je ook ooit geschoten met andere ter vergelijking zoals green devils?

101 Inc wordt idd gezien als troep, ASG open blasters ben ik heel blij mee als vervanging voor Green Devils gezien de lagere prijs en witte kleur best prettig zijn. De lichtelijke vermindering in performance is het bij mij zeker waard. BTW waarom zou de madbull barrel niet werken in een high RPS setup? Zolang hij niet ontiegelijk lang is en je degelijke bbs gebruikt moet je geen problemen hebben? Enigste wat ik kan verzinnen is dat je bij de pythons met een high RPS setup alleen maar sneller de coating afbreekt en daarmee de kwaliteit van de barrel. Weet niet waar de stock krytac barrels van zijn maar lijken me wel van redelijke kwaliteit en anders wat lapping compound en laps halen en zelf de barrel polishen :).
 
Ik had voor mijn verjaardag ook een zak 101 Inc gekregen. Ze werken prima in mijn replica, maar in die van een vriend is het drama (beiden een ICS). Daar feeden ze totaal niet.
 
dat hoeft niet meteen aan de BB's te liggen dat iets niet feed,

meestal magazijn of hop-up!
 
Als alle andere bb's in zijn eigen magazijn feeden en hij stopt daarna de 101 Inc in zijn eigen magazijn en ze feeden niet meer. Dan is er iets met de bb's. Dat het aan de hop-up ligt, zou kunnen. Maar dan zijn de bb's er wel gevoeliger voor blijkbaar.
 
idd daar heb je helemaal gelijk in.

maar je hoort het niet vaak dat het door de BB's komt
 
Ik heb gisteren een zak .28 van 101 opgeschoten zonder problemen of lelijke afwijkers dus wat mij betreft gewoon wegschieten die hap. 11 euro voor zon zak zonder daarna jezelf kut te voelen dat je er 2500 verstookt hebt.
 
ja ik heb met van alles geschoten

Van Valken tot Open Blaster van Geoffs tot 101 inc

ik heb er niks over te klagen,
Nu is het wel zo dat er altijd beter is dan 101 maar om te zeggen Super slecht nee

Nee prima maar je hebt er ook soms tussen zitten die dan nog niks anders hebben geprobeerd. Ik heb toch al regelmatig gelezen dat mensen bij 101 inc. bb's misfeeds krijgen terwijl andere bbs het gewoon prima doen. Ik blijf voor nu trouw aan mijn Open Blasters omdat je die per 6000 kan kopen en daarnaast in een mooie fles komen wat ook heel handig is.
 
In mijn setup met 6.01 barrel had ik continu jams met 101Inc.
Met mijn widebore setup nergens last van natuurlijk.
Voor een m249 met stock barrel (vaak 6.08) zou ik ze per direct aanraden, lekker goedkoop en je hoeft toch niet accuraat te schieten. Voor een precision barrel zou ik ze niet aanraden aangezien het bij mij voor jams zorgde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
@Rebelattack , ja dat is idd ook weer waar....
maar ik zeg het gelukkig niks voor niks.
tot nu toe geen Jams gehad,

Maar open blaster en valken vind ik erg fijn spelen (Oude Batch)
 
i see heb het effe een tijdje gevolgd,

Ik reserveer deze bbs voor een backup aeg die ik wellicht in de toekomst ga halen/customizen
heb op het moment nu 2 primarys en ik durf ze er toch niet in te doen nu ik er effe wat meer tijd over heb laten gaan
deze backup replica wordt wss een gng raider ofzo met een wide bore just to be sure samen met wat andere dingetjes maar dat gaat ik op het dooie gemakje effe over me heen laten komen/checken. miss stop ik daar ook nog extreme precisions bij wederom ook een zak voor gekregen voor me verjaardag en heb nog wat andere bbs liggen die bij mn huursetjes zaten die gaan daar dan uiteraard ook in.

wordt wss een flathopje iets in die richting ofzo maar zie ik tegen die tijd wel
dank jullie wel voor het reageren in elk geval maar ze gaan zeker niet in mn aeg en al helemaal niet in mn dmr :)
Blijf lekker braaf bij mn blastertjes voor mn aeg
 
Met extreme precision zou ik ook oppassen. Ik weet niet of ze hun productieproces hebben veranderd, maar je barrel wordt er echt enorm smerig van.
Verder schieten ze wel goed.
 
ja klopt maar dat komt door de coating.

ik maak zoiezo elke keer me barrel schoon na elke skirm!
 
uhuh ik gebruik ze ook niet de precisions worden gemaakt van graan olie/bio residuen maar soms zie je het in je kast staan en denkje wat moet ik er mee ik bedoel bbs zijn er om te schieten toch? :p