2 vraagjes!

1: Jup met een NABV pas mag je replica's in huis hebben. Uiteraard zitten hier wel voorwaarden aan, de belangrijkste dat het niet zichtbaar is vanaf buiten/openbare plekken.

2: Nee dit is illegaal tenzij je een NABV pas hebt. Als je een NABV pas hebt kun je overigens ook gewoon legaal replica's in Nederland kopen of in laten zenden vanuit een ander land(Populair is Polen omdat het daar erg goedkoop is ivm Nederland en de service goed is)

Overigens mag je in België vanaf 16 de airsoft sport beoefenen. Allicht is het het waard om daar een keer een skirm mee te draaien met een huurkit die je kunt reserveren.

Hopelijk helpt dit je een beetje, als je meer vragen hebt stuur me gwn ff n prive bericht op deze forum. :-)

Hallo Tim!

Je NABV pas functioneert eigenlijk als een vergunning. Zonder deze pas mag je geen replica's in huis hebben, en als je dat wel doet ben je ook in strijd met de wapenwet. Verder moet je bij skirms altijd je pas laten zien, of je NABV nummer afgeven.

In Nederland mogen gewoon replica's verkocht worden en vervoerd. Echter geld wel dat je altijd direct van A naar B moet gaan met je NABV pas bij de hand. Ook als je bij een controle staande gehouden word altijd direct laten weten dat er replica's in de kofferbak liggen en je NABV pas geven.

Hopelijk beantwoord dit je vragen, meer vragen zijn altijd welkom! Maar gebruik voor de zekerheid eerst altijd de zoek-functie. :smile:

-Roel

tovenaaier;1556 zei:
Hallo,

Zoals jullie waarschijnlijk zien ben ik nieuw op dit forum. Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben Tim en ben 17 jaartjes oud. Helaas te jong om te Airsoften maar ik heb me er sinds kort in verdiept. Aangezien ik binnenkort 18 word wil ik toch even wat vragen beantwoord hebben.

Vragen :

- Om een NABV te mogen worden moet je 18 zijn. Als ik het goed begrijp mag je met deze pas een 'replica' in huis hebben. klopt dit? wat heeft zo'n pas verder nog voor 'zin'?

- Ik heb gemerkt dat zulke replica's niet in Nederland verkocht (mogen) worden. Echter kun je ze net over de grens natuurlijk wel halen. Is het nou wel legaal om er 1tje op te halen over de grens en vervolgens deze mee naar huis te nemen? (lijkt me krom..)

Ik zie graag de antwoorden tegemoet!

-Tim

- De pas laat je inderdaad replica's thuis hebben, voor de rest geeft het je de optie om deze binnen en buiten Nederland te kopen en om mee te doen aan skirms moet je ook een NABV pas hebben. Buiten nederland wordt er vaak niet altijd om een kopie van de pas gevraagd bij aanschaf, maar om geen gezeur met mogelijke douanes te hebben is het slimmer te vragen of ze een kopie van je NABV pas er toch willen bij stoppen. Er zullen nog wel wat dingen zijn maar dit zijn de 3 belangrijkste voor nu. Hiermee beantwoord ik ook je andere vraag. Er zijn zat winkels in nederland die replica's verkopen. Sommige doen dit niet of nog niet omdat ze een wapenvergunning moet hebben als winkeleigenaar en elke medewerker ook als ik het goed heb. Dit vergt tijd en kosten dus sommige doen er hierdoor niet aan. Qtac.nl, pirosport en airsoft4u zijn enkele (internet)winkels die replica's verkopen.

Let op dat je naast de replica nog een lader, batterij en extra magazijnen wil, ook is een bril, goggles of face mask nodig om mee te kunnen doen aan een event. Op een bril zou ik niet besparen omdat je maar 2 paar ogen hebt.

Een aanrader is verder om wanneer je 18 wordt eerst een keer mee te doen als introducee aan een skirm zodat je echt kan bekijken of je het wat vindt. Online video's kijken geeft soms toch een andere indruk dan werkelijk mee doen.

Top, Bedankt.

Ik hou mijn ogen open voor Belgische skirms omdat ik het toch inderdaad eerst wil proberen. Ik zag dat er een forum was voor skirms echter niet echt in België. Hoe dan ook bedankt!