21-04 Balls and Arrows beginners Skirm

Imakittymeow

Well-Known Member
15 mrt 2017
192
158
Trophies
13
Hallo,

Ik zal a.s. Zaterdag aanwezig zijn bij de beginners Skirm van Balls and Arrows in Lelystad.

Als je nog onervaren bent, of je wilt airsoft een keer uitproberen dan is dit de perfecte mogelijkheid! Uiteraard is het ook voor de wat ervaren personen :)

Nu 5 euro korting op de entree, dus 20 euro voor een hele dag.
Wees er snel bij, er zijn op dit moment nog 19 plekken over van de 140!

FAQ lijst Balls and Arrows

Wat zijn de veld FPS limieten?

- De FPS limieten zijn maximaal 360 FPS voor alle airsoftapparaten behalve voor een single action bold sniper (die met de hand moet worden herladen), hiervoor geldt 500 FPS en de semi automatische AEG met een mosfet met 2 sec. vertraging. Hiervoor geldt ook een limiet van 500 FPS. Voor overige enkel schot apparaten geldt de max van 360 FPS. De FPS worden gemeten met onze! 0.20 gram BB’s. Deze waarden zijn maximale waarden, 1 FPS teveel is een afgekeurd airsoftapparaat.

- Dus:

-  Single action bold sniper (die met de hand moet worden herladen): max 500 FPS

-  Semi-automatische AEG met een mosfet met 2 sec vertraging: max 500 FPS

-  Andere replica’s: max 360 FPS

In verband met de veiligheid van onze spelers is gekozen om geen semi auto AEG replica's tot 450 fps toe te staan zonder ingebouwde vertraging van 2 sec. Onze ervaring is dat je op semi auto, zeker met bijv. een elektrische afgestelde trekker, alsnog hoge vuur snelheden kunt halen. Hiermee kunnen onevenredig veel ongelukken en frustraties ontstaan. Daar deze klasse naar ons idee als sniper klasse is bedoeld en niet om snel veel achter elkaar te vuren, eisen wij de 2 sec ingebouwde vertraging.

Mijn Ideal betaling bij een open Skirm aanmelding is mislukt, wat nu?

Als je Ideal betaling mislukt. kom je automatisch op de lijst als “betalen op locatie”! Je hoeft dan verder niets te doen.

Wil je Ideal betalen opnieuw proberen? Mail dan even je gegevens en wij halen je van de lijst zodat je het opnieuw kunt proberen.

Ik kan helaas toch niet meedoen aan de open Skirm, hoe meld ik me af?

Als je toch niet kan komen op onze open Skirm kan je jezelf afmelden bij ons, door ons via het contactformulier of via je boekingmail te benaderen. Vergeet niet minimaal je naam en datum van bezoek te melden. Let hierbij op onze annuleringsvoorwaarden.

Wat is het verschil tussen een open Skirm en een airsoft uitje?

Bij een open Skirm schrijft iedereen zich individueel in om met alle andere aanwezigen een hele dag airsoft te spelen. De deelnemers (vaak 150+) worden in 2 teams ingedeeld. Namelijk Rood (de NAF) en Blauw (de LAW). Als je alleen bent, is het geen probleem en kun je jezelf gewoon aanmelden. Je wordt gewoon in een team ingedeeld en kan de hele dag spelen. Als je bij ons een huursetje neemt,melden wij je aan als introducé.

Bij een airsoft uitje boek je met een groep(je) (minimaal 8) een uitje bij ons en speel je alleen met en tegen elkaar. Jullie krijgen de uitrusting van ons te leen en krijgen een begeleider/marshall mee.

Jullie spelen gemiddeld op 3 verschillende (zeer grote) velden tijdens het uitje. Als jullie ideeën hebben qua missies kan dat altijd besproken worden met jullie begeleider. Let op dat van tevoren boeken noodzakelijk is en dat vooral de zaterdagen snel vol lopen. De uitjes zijn te boeken van woensdag tot en met zaterdag.


Krijg je korting als NABV lid bij een airsoft uitje?

Ja, als NABV lid krijg je 5 euro korting op een airsoft uitje als je je eigen uitrusting gebruikt. Je replica’s worden dan wel uiteraard op FPS getest en je NABV pas moet mee.

Mag ik als NABV lid mijn eigen BB’s gebruiken bij een airsoft uitje?

Nee, dit mag niet bij een airsoft uitje. Gebruik je een Sniper en wil je zwaardere BB’s gebruiken? Overleg dit dan met onze begeleider. Bij een open Skirm mag je uiteraard wel je eigen BB’s meenemen.

Bieden jullie ook catering aan?

Ja zeker, bij elke open Skirm is er de hele dag drinken te krijgen aan de houten buitenbar. In de middagpauze is onze bar open voor warme snacks. Voor uitjes bieden wij de mogelijkheid tot het boeken van een lekkere lunch of een top BBQ! Lees meer hierover op: http://www.ballsandarrows.nl/catering/

Hoe ziet een airsoft uitje eruit?

3 uur airsoft:

Op de boekingstijd beginnen we met het invullen van wat papieren en zovoort. Dan wordt snel begonnen met het aanmeten van de uitrusting en een uitgebreide uitleg van het airsoftspel en de veiligheidsregels. Daarna gaan jullie airsoften in het bos met onze begeleider en zullen jullie verschillende grote velden bespelen. Jullie spelen altijd met en tegen elkaar! Gemiddeld gebruiken spelers rond de 1300 bb's per persoon in deze 3 uur.

De Dag airsoft uitje:

De dag begint om 10:00 uur met het invullen van de vrijwaring en 'uitrusting uitgifte'-formulier en het controleren van de ID bewijzen. Daarna wordt begonnen met het aanmeten van de uitrusting en een uitgebreide uitleg van het airsoftspel en de veiligheidsregels. Daarna gaan jullie airsoften in het bos met onze begeleider en zullen jullie verschillende grote velden bespelen. Jullie spelen altijd met en tegen elkaar!

Tegen 12:30 uur kunnen we een lunchpauze houden die jullie los kunnen bijboeken. Daarna gaan we weer het veld in en spelen door tot 16:00 uur. De missies zullen steeds uitgebreider worden.

Hoe gaat de betaling bij een uitje?

Standaard maakt Balls and Arrows een briefje waarop we alle uitgaven van een groep opschrijven. Aan het einde van jullie bezoek kan er dan contant of per pin worden afgerekend. Als jullie individueel willen afrekenen i.p.v. in 1 keer voor de hele groep, dit graag aangeven bij boeking of bij binnenkomst!

De open Skirm zit vol en al mijn vrienden staan al op de lijst, wat nu?

Wij kunnen geen uitzonderingen maken voor iemand, dat zou oneerlijk zijn voor de mensen op de reservelijst die er eerder bij waren dan jij. Het beste wat je kunt doen is je snel aanmelden voor de reservelijst. Als iemand zich afmeldt, krijg je automatisch een mail dat er een plek voor je is vrijgekomen als je aan de beurt bent. Vijf tot 10 afmelders per Skirm gebeurt vaak. Hou er rekening mee dat je bijv. de zaterdag voor de Skirm nog een mail kunt krijgen dat er een plaats is. Helaas melden mensen zich vaak pas op het laatste af. Als je een mail krijgt dat er een plek voor je is, vragen wij je nog even aan te geven of je wel of niet gebruik wilt maken van de open plek.

Ik heb mijn spullen laten liggen/ik ben mijn spullen kwijt, wat nu?

Je kunt een mailtje sturen naar info@ballsandarrows.nl of je plaatst een berichtje op onze facebookpagina 'lost and found', zie https://www.facebook.com/groups/1504901296398971/. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je een berichtje kunt plaatsen.

Wanneer komen onze foto’s online?

Wij werken hard van woensdag tot en met zondag. Maandag en dinsdag zijn onze vrije dagen. Daarom kan het voorkomen dat de foto’s niet meteen zondag of maandag online komen, maar dat dit dinsdag of woensdagochtend wordt.

Ik ben 17 jaar en 10 maanden en mijn ouders vinden het goed dat ik ga Paintballen/ airsoften. Mag dat bij jullie?

Helaas is dit niet mogelijk. De wet stelt dat je voor Paintball/airsoft 18 plus moet zijn. Hierin wordt geen marge gebruikt en ben je dus net zo in overtreding als je 17 jaar en 11 maanden als dat je bv. 16 jaar bent. Verder ben je niet verzekerd als je niet aan de wettelijke minimumleeftijd voldoet.

Dus om te voorkomen dat je zelf in de problemen komt en om te voorkomen dat wij in de problemen komen, moet je echt minimaal 18 jaar zijn om paintball/airsoft te spelen.

Ik wil iemand als introducé meenemen, hoe gaat dat?

Iedereen die geen NABV lid is, moet aangemeld zijn als introducé bij de NABV voor hij of zij airsoft mag spelen voor 1 dag. Neem je bij ons een huursetje of heb je een airsoft uitje geboekt? Dan melden wij je aan als introducé!

Wil je echter een replica van een kennis gebruiken die NABV lid is? Dan moet degene van wie je de spullen leent je aanmelden als introducé bij de NABV.

Dit doet het NABV lid door in te loggen op mijn.nabv.nl en naar de Skirm te gaan waaraan de introducé meedoet. Hier meld het NABV lid je dan aan als introducé. Zorg dat je nadien de introducé-bewijzen mee neemt naar de Skirm! Een introducé moet zich altijd bij ons op de dag aanmelden met het NABV lid die hem heeft aangemeld.

Vergeet na het aanmelden van de introducees bij de NABV niet om ze ook bij ons voor de juiste Skirm aan te melden! Dit zijn 2 verschillende systemen die niet aan elkaar gekoppeld zijn.

Hoe ziet een open Skirm er uit?

De poort gaat rond 8:00 uur open. Rond 8:30 uur gaat de FPS meting open.

Rond 9:40 uur worden de beginners apart genomen voor nog wat extra uitleg over het hoe en waarom van airsoft.

Je kunt bij binnenkomst meteen een teamlintje pakken.

Om 10:00 uur is de algemene veiligheidsbriefing en de missie-uitleg. Daarna gaan de teams naar de verschillen respawn-plekken en gaan de missie beginnen.

Om 12:15 uur is er pauze en is onze kantine open. Om 13:15 uur gaan we de groepsfoto maken en gaan we weer verder.

Om 16:00 uur stoppen wij en is bekend wie er deze dag heeft gewonnen!

Wat zijn de goedgekeurde biologisch afbreekbare BB’s?


BlackBird Mach 3 Extreme BB's
BIOVAL
1ST TARGET
GREEN DEVIL
BIOSTAR
XTREME PRECISION
GUNFIRE ROCKETS PROFESSIONAL BIO
ICS
HIDD ECO - BIO
MADBULL
SDPAIRSOFT's
KING ARMS
Ecosphere bio
BB king bio
101 inc.
Core Bio BB’s
Prohit BB’s
Open Blaster Bio
Valken Bio BB’s
Point blank
Specna Arms BIO bbs
G&G Bio BB's
Progun bio BB's
Elite Force Bio BB's
High Power Airsoft BIO bb's
Bioshot BIO BB
Kilo9 BIO BB
Target Bio BB
Airsoft Surgeon BIO BB
Airsoft Bio BB REVOLT ARMY
Nuprol Bio BB's

Staat jouw merk er niet bij? Mail ons, het liefst met zoveel mogelijk gegevens over het merk bb.

Alle zware bio BB's (> 0.36 gram) zoals Geoff's sniper bb's, longbow en novritsch BB's zijn NIET toegestaan bij ons of zelfs in Nederland. Deze bestaan voor 85% uit BaSo4 + Cerium Oxide waarvan (nog) niet bekend is wat de afbreekbaarheid is. De vraag ligt nu bij de NABV om hier een uitspraak over te doen.
Ik ben geen NABV lid en ken niemand die dat wel is. Kan ik nu wel airsoft bij jullie proberen?

Ja, dat kan zeker! Hiervoor moet je uiteraard wel boven de 18 jaar zijn. Als je bij ons een airsoft uitje doet of je inschrijft voor een open Skirm met een huurset dan melden wij je aan als onze introducé bij de NABV. Als introducé kan en mag je op de speeldag een airsoft replica gebruiken. Je kan maximaal 6 keer per jaar airsoft proberen als introducé.

Ik of mijn vrienden willen van te voren al wat bijv. bier drinken, is dat een probleem?

Ja, dat is zeker een probleem. In onze algemene voorwaarden en in onze boekingsbevestigingsmail staat duidelijk dat Alcohol en drugs (Ook wiet natuurlijk) gebruikt niet past en mag voor of tijdens er airsoft wordt gespeeld.

Merken wij dat je alcohol gedronken hebt of onder invloed bent van drugs zullen wij je uitsluiten van deelname! Hierbij ben je wel het gehele boekingsbedrag verschuldigd aan Balls and Arrows.

Hebben jullie HPA beschikbaar voor perslucht replica's?

Ja zeker, tijdens Skirms kan je gratis je HPA fles laten vullen tot maximaal 300 Bar.
 
Ik heb deze skirm al eens gedaan met een intro en het is een leuke ervaring! Duidelijke uitleg met humor. En leuke verschillende game modes zodat je niet de hele dag hetzelfde doet.

Hou de acn eer hoog en zorg er voor dat je de VIP veilig vervoert. Onder mijn leiding is dit de vorige skirm, voor het eerst sinds de geschiedenis van de learner skirm, gelukt!

Maar ik zal er niet bij zijn.