29 april proefskirm Wormerveer

Mike-Whiskey

Well-Known Member
9 aug 2017
228
112
Trophies
16
Eindelijk is het zo ver!

Na goedkeuring van de papieren kan er een proefskirm en veldkeuring plaats vinden.

Er is plek voor 25 tot 40 enthousiaste spelers.

Deelname voor als nig alleen op uitnodiging, meer details op de Facebook pagina van Airsoft Club Amsterdam.

Ga jij erheen? Ik twijfel om me aan te melden. Zou 'pas' me derde skirm zijn met eigen gear en weet dus niet hoeveel ze aan mij zouden hebben dan als relatieve beginner.

Ga jij erheen? Ik twijfel om me aan te melden. Zou 'pas' me derde skirm zijn met eigen gear en weet dus niet hoeveel ze aan mij zouden hebben dan als relatieve beginner.

ik zou als orga ook juist mensen als jou er bij willen hebben. "oude" spelers kijken vooral vanuit gewenning. jij kijkt uit wat jij leuk vind ipv wat je kent.

• Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik ga gewoon berichtje sturen denk ik. Was al van plan die dag te gaan skirmen, maar had nog geen locatie gekozen.

Edit: net bericht gestuurd en mijn situatie voorgelegd. Mochten ze alleen de echt ervaren rotten zoeken, geen probleem en ga ik erheen bij de eerste openskirm. Zou mijn 'thuis'terrein worden als het er zo leuk is als dat het veld eruit ziet op de video's en foto's.

Laatst bewerkt:
Net reactie gehad, ik ben er in iedergeval bij bij de proefskirm.

We zoeken niet specifiek oude of nieuwe spelers, een mix van beide is juist heel goed.

Zelf zal ik ook van de partij zijn uiteraard;)

• Leuk
Het belooft niet echt lekker weer te worden. Doen jullie nog iets speciaals qua kleding of replica als het zoveel gaat regenen? Eerste keer skirm met echt 'slechter' weer.

Laat je pret niet bederven door het weer. Kan ook nog genoeg veranderen.

Zorg dat je droog setje mee hebt. Zorg dat je replica waterdicht is waar het moet(accu) en zorg dat zodra je pauze hebt je niet onderkoelt raakt ofzo als je nat bent.

Temperaturen zijn zoals het nu is prima voor combat shirt en ondershirt. Misschien vest meenemen als het wel koud wordt

• Leuk
Ook ik heb er heel erg zin in nog steeds hoor! Meer dat ik geen zin heb om als enige daar te koukleumen. Neem zeker droog setje mee en zal iets van zak meenemen voor over me lipos

Ik ben hier ook bij. :)

Het belooft niet echt lekker weer te worden. Doen jullie nog iets speciaals qua kleding of replica als het zoveel gaat regenen? Eerste keer skirm met echt 'slechter' weer.

Ik heb eigenlijk altijd onder mijn combat-shirt een thermoshirt, waarvan ik er altijd 2 meeneem, zodat ik bij slecht weer altijd kan wisselen.

Weer of geen weer, ik skirm wel. Blijft Nederland, he. :cool:

• Leuk
Wil naar dit veld dus ben benieuwd naar de reacties film er op los , wil graag wat bewegende beelden zien .

Hoppa,en het is alweer de avond "after".
Nu dan een review van het terrein,de speelstijlen en de orga.

Het terrein: best wel smal maar wel lekker lang.
Vandaag met 40 man de proefskirm meegemaakt en dat is best wel een behoorlijk aantal voor de grootte van het terrein.
We konden lekker los gaan maar ik merkte wel dat je niet echt op bewegende spelers kon schieten want wel heul veul dekkingsmogelijkheden.
Huisjes,voertuigen,oliedrums,kisten,schuttingen.
Het staat best wel vol. o_O
Daardoor best vaak aan het duelleren geweest met de oppositie die in dekking lag.
Ook bleek de sloot met meerdere bruggen tussen de 2 speelvelden een bottlenek.

De speelstijlen: We begonnen met een spelletje team dead match met een twist.
Elk team kreeg een maximum aantal respawn "tickets".
Was je team door die tickets heen dan kan er niet meer gerespawnd worden door je team.
Das lekker vernieuwend. :cool:
Daarna nog wat speelstijlen gedaan waarvan de speelstijl "rush" het meest positief werd gewaardeerd door de spelers.
3 kisten in het veld voor het aanvallende team om te bemachtigen.
En die verdedigd worden door het verdedigende team.
de kisten lagen verspreid en daardoor kwam het tot dynamische gameplay.
De eerder genoemde bottlenek verviel daardoor grotendeels.
Die gamemodus mag wat mij betreft terugkomen. :)

De orga: Leuk en gemotiveerd.
Marshalls die erg goed opletten,ook op de veiligheid.
Een gewillig oor naar onze bevindingen.(duh! waarvoor organiseer je anders een proefskirm?)
Nette kantine,nette toiletten,een omkleed ruimte die net groot genoeg is voor 40 a 50 man.

Eindoordeel: Wil ik hier nog eens heen?
Ojeaahhh! :D

Ik heb me vandaag ook zeker vermaakt in het rode team. Zoals gezegd door Vladimir toch wel nog een bottleneck rond de middensloot / bomenrij daar. Was moeilijk doorheen te drukken. Iets meer cover vanuit de brug of meer punten om over te steken zouden kunnen helpen in mijn ogen. De verdedigende partij was aan beide kanten van de sloot toch wel erg in het voordeel nu.

Veld was prima, wat smal misschien maar wel heel erg gevarieerd qua dekkingen en daardoor manieren van spelen. Sommigen stukken waren misschien iets te vol gezet qua dekkingen, maar dat was in mijn ogen zeker niet het hele veld. Ook bleef het veld in mijn ogen redelijk goed tot goed qua blubber en gladheid, ondanks de regen van vandaag en de afgelopen dagen. Had het toch wel slechter verwacht eerlijk gezegd

Over de Orga: De rush gamemode was top! Jammer dat hij niet nog een keer andersom werd gedaan in verband met de tijd. Verder prima marshalls en overall goed geregeld. Zaten nog wel wat beginnersfouten in omtrent rust, pauzes en communicatie van het spel (beter een hoorn in plaats van een fluit), maar dat is er denk ik allemaal wel uit na een paar echte skirms.

Ik ga in ieder geval zeker er weer binnenkort.

Rush vond ik zelf ook erg leuk. Zo voorkom je dat je als team altijd bij dezelfde punten vecht en kan je meer zien van het veld. Voor de eerste keer ging het verrassend goed. Ook al was het voor het verdedigend team op het einde wat te makkelijk aangezien de spawn erg dichtbij het kratje lag. De twee andere punten hadden ze wel gepakt, maar dat duurde wel even dus dat was wel leuk. Ik zat zelf in het verdedigend team.

Het veld bestond uit drie paintball velden (drie op een rijtje). Tussen veld 2 en 3 was er een slootje waarover het meeste werd gevochten tijdens team deathmatch, wat niet helemaal spetterend was. Maar bij Rush was dit helemaal niet het geval.

Pluspunten kort:
-Overdekte safety waar je je spullen kan laten
-Geen moddelboel
-Leuke organisatie en marshalls (ook al had was er iemand die kort zijn veiligheidsbril niet op had maar goed)

@Robin2k7

Hier de game-start sprintjes, het geeft je wel een goed beeld hoe het veld eruit ziet!

https://streamable.com/4vh02

https://streamable.com/z8qh9

https://streamable.com/3wm9e

Hoho, ook bij laatste rushpunt was het gelukt hoor om de kist te halen in de laatste minuut haha.

Ach het was in ieder geval een leuke dag!

Edit, zit de filmpjes van @Jelle te bekijken nu en is wel interessant misschien om te vertellen dat de tribune vandaag nog niet gebruikt mocht worden (Veiligheid? Nog geen netten?). Denk dat dit de gameplay rond vooral het relatief open veld bij de tank flink zal veranderen.

Ik denk veiligheid. Ik ben er een keer eerder geweest en het was wel erg vervallen. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken ja.

• Leuk
Met de tribune is iets meer aan de hand als alleen de netten, hier nog even geen verdere mededelingen over (ook iets met verassingen voor later).

Alle spelers bedankt voor de aanwezigheid, gezelligheid en fair-play. De bottleneck van de sloot zijn we zelf ook nog even mee bezig wat we hier nu mee kunnen doen. Mochten jullie tips/opmerkingen hebben stuur ze via Facebook even als pm, de opmerkingen hier zal ik zelf uiteraard ook nog doorgeven bij de besprekingen.

Wij gaan nu in ieder geval starten met het uitwerken van de planning voor speeldagen, missies, spelmodes en nog veel meer.