3D printen van lensprotector

Joris

Well-Known Member
Trophies
24
Hé mede-airsofters,

Ik heb jullie hulp nodig! :)

Net als velen van jullie volg ik veel Airsoftvloggers, maar dat zijn voornamelijk Snipers (men noeme Novritsch, Silo, Cleanshot, Swamp etc.), en zo nu en dan een ander tof kanaal (Node). Ik zie eigenlijk relatief weinig assault gameplay.

Mede om bovenstaand feit, en ik het gewoon door mijn achtergrond leuk vind om dit ook mee te nemen in mijn hobby, ga ik beginnen met Airsoft Assault video's.

Nu ga ik dit doen met een GoPro Session 4 i.c.m. een NVG mount, maar de GoPro kan de kracht van de bb's absoluut niet aan. Heb genoeg voorbeelden gezien.

Nu zou ik graag bijgevoegd ontwerp 3D willen laten printen, waarbij ik zelf bij de Gamma en acrylplaat haal en op maat snij. Kan iemand mij informeren over de beste manier van aanpak/materiaal, en een prijsopgaaf sturen als je zelf een 3D printer hebt en me hier graag bij helpt, of iemand kent met een 3D printer?

Hier een video met uitleg:

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • 2.png
    2.png
    235,9 KB · Weergaven: 405
  • 3.png
    3.png
    239,6 KB · Weergaven: 399
  • 4.png
    4.png
    177,7 KB · Weergaven: 385
Oh, wil er nog even graag bij vermelden dat ik 'm zeker ook voor 15 dollar (+ 20 verzendkosten..) over kan laten vliegen door iemand die ze reeds in productie heeft, maar na 5-10 bb's blijkt ook het frame de geest te geven, dus heb liever het ontwerp hier in Nederland, zodat ik zo nu en dan een nieuwe kan laten printen.

Daarnaast begin ik steeds meer de meerwaarde te zien van 3D printen, en wil ik eens een klein kijkje in de keuken om het zelf eens langzaam op te gaan pakken :)
 
Ik besteld mijn 3D prints ook altijd bij Shapeways, maar ik betaal maar rond de 7-9 dollar shipping. Ook voor die lens protector die jij laat zien.

Nu printen de meeste huis tuin en keuken 3D printers meestal met PLA plastic en zie vaak heel duidelijk de laagjes. Persoonlijk denk ik dat een variant van de protector in dit materiaal nog sneller kapot gaat dat eentje gepoederprint in nylon zoals bij Shapeways.

EDIT: als je rechtstreeks bij Shapeways besteld word het gewoon in NL geprint en betaal je niet zoveel verzendkosten. Gok dat jij op Ebay hebt gekeken @JorisvZ ?
 
Klopt, op Shapeways direct betaal ik 7-9 dollar. Maar, 20 dollar vind ik wat veel per stuk, als de kostprijs om ze te maken op let's say, 2 euro zit.
 
3dHub is ook zo'n service. Gelukkig heb ik op mijn opleiding toegang tot een aantal 3d printers waarmee ik af en toe iets voor mezelf kan printen.
De meeste huis tuin en keuken printers kunnen alleen PLA, maar als ik jou was zou ik kijken of je het uit ABS kunt laten printen.
 
Een andere gebruiker in het projecten topic bied 3d printing aan. Maby kan hij iets voor je betekenen, zag die hij ook abs print.
 
Klopt, op Shapeways direct betaal ik 7-9 dollar. Maar, 20 dollar vind ik wat veel per stuk, als de kostprijs om ze te maken op let's say, 2 euro zit.

Ik probeer ook altijd meerdere items tegelijk te laten printen. Op die manier vallen de verzendkosten p/stuk wel weer mee. Wat betreft de kostprijs valt dat nog wel tegen hoor. 3D printen is gewoon nog vrij prijzig. Gaat vooral om de tijd die het kost om iets te printen en de complexiteit van het te printen item.

Als ik kijk naar iets wat ik heb laten printen wat denk ik een redelijk in de buurt komt van de protector kwa formaat en hoeveelheid materiaal zit je rond de 10 dollar aan kostprijs. En dan zal Brain Exploder daar nog een winstmarge overheen gooien.
 
Ik probeer ook altijd meerdere items tegelijk te laten printen. Op die manier vallen de verzendkosten p/stuk wel weer mee. Wat betreft de kostprijs valt dat nog wel tegen hoor. 3D printen is gewoon nog vrij prijzig. Gaat vooral om de tijd die het kost om iets te printen en de complexiteit van het te printen item.

Als ik kijk naar iets wat ik heb laten printen wat denk ik een redelijk in de buurt komt van de protector kwa formaat en hoeveelheid materiaal zit je rond de 10 dollar aan kostprijs. En dan zal Brain Exploder daar nog een winstmarge overheen gooien.

Aight fair enough :)

Heb er een besteld en ga er dan mee naar wat 3D print-mannetjes ;-) Heb wat vragen gesteld, maar ze vragen vrijwel allemaal om de 3D tekening en die heb ik dus niet ;-)
 
Tja, zonder 3D ontwerp kunnen ze niet veel. Je zult dan zelf iets moeten gaan tekenen, of BrainExploder lief om zijn bestand vragen. Al heb ik het gevoel dat je van hem niks gaat krijgen...;)
 
Tja, zonder 3D ontwerp kunnen ze niet veel. Je zult dan zelf iets moeten gaan tekenen, of BrainExploder lief om zijn bestand vragen. Al heb ik het gevoel dat je van hem niks gaat krijgen...;)

Haha, dat weet ik wel zeker! Ik ga gewoon binnenkort eens langs als ik een product in handen heb ;-)
 
Wat ik nu gedaan heb is bij de Gamma voor 'n tientje een polycarbonaat-plaat gehaald, en deze op maat gesneden (+/- 42mm x 42mm). Deze met een stukje dubbelgevouwen schilderstape (ruimte tussen lens & polycarbonaat creëren) vastgetaped aan de GoPro.

Heel provisorisch, maar that'll do the trick totdat ik m'n klemmetje binnen heb :)
 

Bijlagen

  • IMG_2585.JPG
    IMG_2585.JPG
    861,1 KB · Weergaven: 447
  • IMG_6958.JPG
    IMG_6958.JPG
    752,4 KB · Weergaven: 407
Ik heb voor mn gopro session een dikke onderwaterbehuizing gekocht op ebay..

Thanks! Inderdaad al langs zien komen, hoewel ik me afvraag of A) het PLA voor de lens even sterk is als Polycarbonaat, en B) ik kan 'm in die case helaas niet tegelijk chargen (middels micro-usb --> powerbank achterop helm in Counterweight).
 
Thanks! Inderdaad al langs zien komen, hoewel ik me afvraag of A) het PLA voor de lens even sterk is als Polycarbonaat, en B) ik kan 'm in die case helaas niet tegelijk chargen (middels micro-usb --> powerbank achterop helm in Counterweight).
Gaten boren. Zou ik als ik jou was ook doen bij de microfoon omdat anders een groot gedeelte van het geluid wegvalt
 
Even net iets anders, maar wel in het kader van 'protector': @Sadiek; hoe heb jij het polycarbonaat gesneden en geklemd voor de lens van je camera?

Ik zoek ook een alternatief voor m'n ACOG; ik vind die flip-up protectors spuuglelijk namelijk :rolleyes:
 
Ik zoek ook een alternatief voor m'n ACOG; ik vind die flip-up protectors spuuglelijk namelijk :rolleyes:
Ik gebruik honeycomb killflash. Realistisch en werkt!

Ben alsnog benieuwd naar Sadiek want de looks van de acog worden wel veranderd door die uitstulping ;)
 
Ik gebruik honeycomb killflash. Realistisch en werkt!

Ben alsnog benieuwd naar Sadiek want de looks van de acog worden wel veranderd door die uitstulping ;)

Thanks Jan! Ik heb nagedacht over een killflash maar ik vind dat altijd zo rot zoeken door je scope, precies tussen die honingraat door. Hoe ervaar jij dat?
 
Thanks Jan! Ik heb nagedacht over een killflash maar ik vind dat altijd zo rot zoeken door je scope, precies tussen die honingraat door. Hoe ervaar jij dat?
Met mijn ACOG heb ik een 4x zoom. Dan zie je de honingraat niet meer. Bij mijn reddot heb ik er ook een honingraatje voor zitten. Die valt niet zo op om eerlijk te zijn. Kan zijn dat dat bij een ACOG reddot honigraat anders is omdat die verder van het glas af zit?
 
Terug
Bovenaan