Aangenaam kennis te maken

Swifty

Member
16 sep 2016
6
3
Trophies
5
Goedemiddag forumleden,

Graag wil ik mij even voorstellen.

Mijn naam is Miguel (nickname Swifty) geborden 22 oktober 1987. Geboren en getogen in Alphen aan den Rijn waar ik tot heden samen woon samen met mijn vriendin. Werk sinds mijn 15e in de horeca en werk momenteel als Junior Sous Chef in hotel dat na de fusering van 2 hotel ketens behoort tot de grootste hotel keten van de wereld.

Een jaar of 8 geleden voor het eerst kennis mogen maken met de airsoft sport in Belgie wat een geweldige ervaring is geweest. Nu jaren later was ik eigenlijk weer opzoek naar een sport/hobby om te beoefenen en toch weer bij de airsoft beland. Samen met een maat afgesproken allebij onze NABV lidmaatschap aan te gaan vragen om zo samen deel te kunnen gaan nemen aan airsoft. Helaas heeft deze maat tot op heden nog niet alles geregeld maar omdat ik er toch voor wil gaan ben ik zelf al wel langzaam maar zeker mijn gear bij elkaar aan het sparen om zo ook zonder hem deel te kunnnen gaan nemen aan de airsoft sport.

Replica's:

- Specna Arms SA-A03 Half-Tan
- 2x 70rds Low Cap Magazine M4/M16
- 1x 100rds Mid Cap Magazine M4/M16 Tan
- 1x 300rds High Cap Magazine M4/M16

- Arsenal SA M7 Sportline (AK-47)
- 1x 600rds High Cap Magazine AK47
- 1x 500rds High Cap Magazine AK47/AKM
- 1x 70rds Low Cap Magazine AK47/AKM

- WE M.E.U. 1911 GBB

Gear:
85x64_product_media_EM8811(1).JPG
FAST PJ helmet
85x64_product_media_EM8721A(1).jpg
Tactical Lightweight Camouflage Gloves
85x64_product_media_M51611018-WL(1).jpg
Chest Rigg - woodland
85x64_product_media_TB886(1).jpg
Protective goggle with Built-In Anti-Fog Fan
85x64_product_media_FBP1701-OD(1).JPG
Steel Protective Half Face Mask V.1
85x64_product_media_M51613086-WL(1).jpg
NEW UNIVERSAL holster - woodland

- Protective side covers for helmets
- Woodland broek
- Woodland Shirt
- Fostex Kisten

Ben ook nog in het bezit van een Baofeng UV-5R maar volgens mij mag ik die niet gebruiken aangezien ik geen licentie hier voor heb.

De reden dat ik mij heb aangemeld is om nog meer informatie te kunnen vinden over het airsoften algemeen, de replicas, techniek en om ervaring te delen. Ook zou ik wel in contact willen komen met andere forum leden om misschien mee op te trekken of mee te gaan naar evenementen.

Groetjes Miguel

Beste Miguel, het lijkt erop dat je het al aardig voor elkaar hebt! Welkom op het forum en veel plezier met deze verslavende sport!

Welkom Swifty op ons gezellige forum.
Zo,dus die maat laat jou een beetje in de airsoft-kou staan?!
Jammer voor hem dan want hij mist nu wel alle lol die deze sport je brengt.
Je woont lekker centraal dus als je eigen vervoer hebt kan je naar een flink aantal skirmlocaties in de buurt.
Dan heb ik het wel over minimaal een half uur rijden voor de meeste.

Dan heb ik een vraagje uit pure belangstelling,niet kritisch; waarom en een M4 en een AK???o_O
Dat is in mijn optiek niet te rijmen namelijk.
Nu ben ik wel apart wat dat betreft want ik associeer AK's met de "bad guys" en zie mijzelf alleen met westers spul.
Daarnaast vind ik het toch ook wel gaaf om al die variatie op de velden tegen te komen.

En dan een 1911,goeie keuze.;)

Welkom Swifty,

Zo te zien ben je al goed uitgerust met gear!

Ben zelf nog redelijk nieuw binnen de Airsoft wereld, afgelopen weekend zelfs pas voor het eerst gespeeld, maar volgens mij kan je prima als eenling naar een skirm gaan... wat ik heb gemerkt is dat "iedereen" heel toegankelijk is en je makkelijk bij een ander groepje kan aansluiten! :) dus als je maat zich niet aanmeld hoeft dat jou plezier niet te bederven.

Groet,
Peter

Welkom op het forum Swifty.

Als je portofoon meer als 0,5 W zendvermogen heeft, mag je deze inderdaad niet gebruiken in NL.
Echt zin heeft het ook niet, jij kan misschien een vriend wat verder op bereiken en zeggen "kijk eens in het noordelijke veld". Maar hij kan jouw niet bereiken met zijn < 0,5 W om te vragen welke kant precies het noorden is.

Welkom Swifty op het forum en bij je nieuwe verslaving. Wie weet tot op het veld :-)

Ha Swifty! Mooie gear set al en jammer van je maat. Goede zet om dan toch maar zelf aan de slag te gaan. Je merkt vanzelf dat er genoeg vriendelijke personen zijn met wie je gaat optrekken in deze sport :)

Welkom op het forum! Mooie lijst met spullen heb je al, en AK's zijn baas!

Welkom Swifty op ons gezellige forum.
Zo,dus die maat laat jou een beetje in de airsoft-kou staan?!
Jammer voor hem dan want hij mist nu wel alle lol die deze sport je brengt.
Je woont lekker centraal dus als je eigen vervoer hebt kan je naar een flink aantal skirmlocaties in de buurt.
Dan heb ik het wel over minimaal een half uur rijden voor de meeste.

Dan heb ik een vraagje uit pure belangstelling,niet kritisch; waarom en een M4 en een AK???o_O
Dat is in mijn optiek niet te rijmen namelijk.
Nu ben ik wel apart wat dat betreft want ik associeer AK's met de "bad guys" en zie mijzelf alleen met westers spul.
Daarnaast vind ik het toch ook wel gaaf om al die variatie op de velden tegen te komen.

En dan een 1911,goeie keuze.;)

De combinatie van de AK & M4 is vooral omdat qua looks ik de AK gewoon prachtig vind zoals die is. De M4 omdat daar de mogelijkheden betreft scopes, flashlights enzovoorts volgens mij wat toegankelijker zijn om er op te monteren. Overigens ben ik ook niet van plan om met beide tegelijk te gaan spelen maar zal dat afhangen van de omgeving en of ik in een goodguy of badguy bui ben die dag ;).

De 1911 is echt een pracht ding. Ligt erg lekker in de hand en door het gewicht en de blowback maakt het naar mijn mening hem erg realistisch.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en Pietjepuk123
Bedankt allemaal voor het warme welkom! Jan bedankt voor de leuke, interessante en informatieve filmpjes!

• Leuk
Waarderingen: Jan
welkom Swifty, mooie load out, hoe bevalt de AK? en wat betreft de baofeng radio, die mag hier helaas niet gebruikt worden zonder amateur zend licentie en is de moeite eigenlijk ook niet waard om je amateur licentie halen veelste veel moeite om een radio te gebruiken.

Correctie op maple.
Al zou je je licentie halen mag je nog steeds niet met meer dan 0,5W op de pmr frequentie zenden.
Daarbij is het voor een zendamateur niet toegestaan om te communiceren via "de zender" met een niet zendamateur.

welkom Swifty, mooie load out, hoe bevalt de AK? en wat betreft de baofeng radio, die mag hier helaas niet gebruikt worden zonder amateur zend licentie en is de moeite eigenlijk ook niet waard om je amateur licentie halen veelste veel moeite om een radio te gebruiken.

Heb de AK helaas terug moeten brengen naar de winkel voor controle, bij het checken of hij werkte kwam ik er achter dat hij het niet deed. Dus de AK ligt helaas momenteel bij de winkel voor controle. Ben nog helemaal nieuw betreft alle techniek dat achter zo'n replica schuilt dus het leek mij verstandig niet zelf te gaan zitten rommelen maar heb terug te brengen. Heb er dus nog geen ervaring mee die ik kan delen.

Bedankt voor de info betreft de boafeng, zou dus eventueel voor het airsoft een andere aan moeten/kunnen schaffen. Eerst maar eens kijken hoe het zonder gaat.

Hebben jullie misschien tips over de aanschaf en gebruik van plate carriers met pouches of adviseren jullie een tactical vest. Wat zijn de pro's & con's?

En hebben jullie tips voor waar je diverse patches kan bestellen? Ben eigenlijk op zoek naar YPG/YPJ Peshmerga patches, is er iemand die toevallig al zo iets in zijn of haar bezit heeft en zo ja waar die vandaan komen?

Groet Swifty

Er zijn tig platecarriers die je kan kopen en het hangt er vanaf hoeveel geld je eraan uit wilt geven.
En sommige mensen houden niet van platecarriers en anderen weer wel.
Probeer eens wat uit bij een winkel en kijk wat je lekker vind zitten.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
ik zou als ik jou was wel een modulaire vest kopen met veel molle, kun je dan zelf naar smaak indelen.
Ikzelf heb op dit moment een ops vest, en heb nog niet alle pouches.
Mag pouches haal ik pas als ik weet welke replica ik wil.

ik zou als ik jou was wel een modulaire vest kopen met veel molle, kun je dan zelf naar smaak indelen.

Precies dit! Er zijn vesten met alles VAST er op. Dat wil je niet. Lekker schuiven en proberen zodat je kan voelen wat er werkt en niet werkt en vooral kan aanpassen wat niet werkt ;) Als alles vast op je vest zit kan dat niet :(

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Bedankt voor de tips! Zo'n tactical vest is denk ik wat ik zoek. Is het verschil tussen een tactical vest & plate carrier dat je een tactival vest kan dicht ritsen en een plate carrier over je heen moet trekken en dat er bij een plate carrier een kogelwerend en of steekwerende plaat in kan? En wordt een "MOLLE" systeem wat ik zo lees gebruikt bij zowel tactival vests & plate carriers en is dan een "MOLLE" systeem altijd met pouches?