Aankoop advies

Rick09

New Member
26 jun 2017
3
3
Trophies
2
Goedendag allemaal,

Ik ben van plan mijn eerste replica binnenkort aan te schaffen zodra mijn NABV pas binnen is. Ik zat als eerst te kijken naar een sniper maar ik werd al snel uit mijn droom geholpen als ik las hoeveel geld je in upgrades moet stoppen wil je een fatsoenlijke sniper hebben. Dus had ik mijn plan gewijzigd en ben ik van plan om een EAG te halen, alleen aangezien ik nieuw in het wereldje van airsoft ben weet ik niet echt waar ik moet beginnen met het aanbod wat er is.

EAG waar ik naar liep te kijken waren:
- GR15 Raider L https://gunfire.pl/product-eng-1152201407-Replika-karabinka-GR15-Raider-L.html#tabs_58676
- CM 16 SRL https://gunfire.pl/product-eng-1152207750-CM16-SRL-Assault-Rifle-Replica.html
Ik heb deze bij gunfire gezien als iemand een betere site heeft laat het gerust weten.

Wat ik graag wil bereiken is om op ongeveer 40 meter nog redelijk accuraat te schieten, mijn budget is 250-300 ga ik dat hier mee redden?

Wat is trouwens beter om te doen een iets was goedkopere te nemen en deze upgraden of tegen mijn bugdet aan gaan zitten en basic goedkope upgrades doen? en zo ja welke upgrades.

Als iemand betere replicas weet laat het vooral weten ik hoor het graag.
 
De G&G's zijn een prima keus!

Maatje van mij heeft de CM16 SRL onlangs gekocht en er alleen ff een flat hop setje van Modify in gegooid, ding schiet lekker mee! Die 40 meter is dan geen enkel probleem.

Let er wel op dat ze zonder accu geleverd worden en eigenlijk wil je er wel een lipo in hebben, wat automatisch een goede lader betekend.

Mocht je nog opzoek zijn naar goede mag's kan ik je ook de Ares M4 140 round aanraden (zijn goedkoop en feeden super!)

Mocht je iets meer sleutelwerk geen probleem vinden is een Specna ook erg leuk :) in tegenstelling tot de G&G's zijn deze full metal (voelt realistischer) maar het is wel verstandig om ze gelijk ff een onderhoudsbeurt te (laten) geven.

Succes met de keuze!

Groet,
Peter

Aanvullend,

De SRL is bij Com-Bat iets goedkoper en je hebt service in Nederland: http://com-bat.eu/shop/home/28-gg-cm16-srl.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
G&G is een goed merk om te beginnen, maar ik zou de PBB's overslaan. Het voegt weinig toe en is verderop alleen maar vervelend met mogelijk upgraden (als in, in en uit elkaar halen van GB). Voor de rest heeft Peter al het meeste beantwoord, ook al zal de G&G out of the box wel de 40 aan kunnen tikken met de juiste bb's en goed afstellen van de hop up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik zat als eerst te kijken naar een sniper maar ik werd al snel uit mijn droom geholpen als ik las hoeveel geld je in upgrades moet stoppen wil je een fatsoenlijke sniper hebben

Laat je niet afschrikken Rick, snipen op een klein budget <€200 is prima te doen.
Echter is beginnen met een AEG wel een aanrader.

Wat is trouwens beter om te doen een iets was goedkopere te nemen en deze upgraden of tegen mijn bugdet aan gaan zitten en basic goedkope upgrades doen

Iets goedkopere AEG nemen en dan wat meer upgraden, welke upgrades hangen een beetje af van welk merk je neemt.
 
Peter maait al het gras voor mn voeten weg. Komt Rebel er ook nog bij... ;)

Wat nog niet gezegd is: snipen voor starters wordt ook afgeraden omdat je als sniper het spel meer moet kunnen lezen dan als aeg gebruiker.

Eerst ervaring op doen met je aeg en merken op welke momenten en plekken snipers irritant zijn.
Dan weet je later als sniper hoe je irritant moet zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties en Peter Boudewijn
Peter maait al het gras voor mn voeten weg. Komt Rebel er ook nog bij... ;)

Wat nog niet gezegd is: snipen voor starters wordt ook afgeraden omdat je als sniper het spel meer moet kunnen lezen dan als aeg gebruiker.

Eerst ervaring op doen met je aeg en merken op welke momenten en plekken snipers irritant zijn.
Dan weet je later als sniper hoe je irritant moet zijn ;)

Snipers zijn domweg altijd irritant, omdat ze domweg meer range hebben, met zwaardere BB's schieten en ook meestal nog eens verdomd verdekt zijn opgesteld :). Verder is het als sniper wel altijd erg leuk om te zien dat hoofdjes naar onder gaan als een sniper aanlegt :p.

Maar ben het met @Jan eens dat een goede sniper redelijk veel kwaliteiten moet hebben buiten leuk kunnen schieten. Tactisch denken, handelen, spel lezen, weten waar je het hardste nodig bent om je rol als support tot zijn recht te laten komen is cruciaal.

Dus eerst lekker in de rol van assaulter duiken en daarna eens aan sniperen gaan denken.
 
Afgelopen weekend één van de eerste keren echt hinder ondervinden van Snipers. Op andere momenten zit er vaak één ergens verstopt die je makkelijk kan pakken met je squad eerlijk gezegd. De eerste twee hits die hij maakt is dan even chaos, maar als je eenmaal weet waar hij zit lukt het aardig. Je komt tegenwoordig wel vaker snipers tegen die het beter snappen en ook weten hoe ze irritant moeten zijn ja! :p

Maar zaterdag waren er A: Heel veel snipers en B: Snipers met goede replica's.

Stond 1 keer een flink eind van een sniper vandaan (zag hem ook zitten) maar dacht "och! Wat wil hij nou doen...". Na een seconde had ik zijn BB al op mijn bovenbeen zitten X'D
 
Er was afgelopen Zondag een hele vette sniper aan Cobra zijde bij Bunker Hill
Ik ben hem een aantal keer tegengekomen en kwam steeds uit het niets deze gast leek wel zo uit Ghost Recon gestapt te zijn ;-)
Echt hele vette loadout en speelde echt als een Ghost.
In de heat van de battle heb ik hem niet kunnen vragen wie hij was, hoop hem volgende keer nog tegen te komen.
 
Er was afgelopen Zondag een hele vette sniper aan Cobra zijde bij Bunker Hill
Ik ben hem een aantal keer tegengekomen en kwam steeds uit het niets deze gast leek wel zo uit Ghost Recon gestapt te zijn ;-)
Echt hele vette loadout en speelde echt als een Ghost.
In de heat van de battle heb ik hem niet kunnen vragen wie hij was, hoop hem volgende keer nog tegen te komen.
Deze dude misschien?
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2017-06-25 at 2.02.35 PM.png
    Screen Shot 2017-06-25 at 2.02.35 PM.png
    713,5 KB · Weergaven: 286
Er was afgelopen Zondag een hele vette sniper aan Cobra zijde bij Bunker Hill
Ik ben hem een aantal keer tegengekomen en kwam steeds uit het niets deze gast leek wel zo uit Ghost Recon gestapt te zijn ;-)
Echt hele vette loadout en speelde echt als een Ghost.
In de heat van de battle heb ik hem niet kunnen vragen wie hij was, hoop hem volgende keer nog tegen te komen.

Deze dude misschien?

Mijn vermoeden is dat het Silo is geweest. Die was er zondag en zat aan de cobra kant :). En anders ben ik het geweest dat kan ook nog :)


@Jan
Wat jij beschrijft van die sniper had ik zondag dus alleen was ik niet het slachtoffer maar de dader. De persoon zag mij wel in de bunker en deed nog pas of 5 achteruit. En had zoiets zo out of range. Helaas deze jongen kreeg de hit dus op zijn gezicht op een metertje of 75 a 80. Vervelende is dat mijn BB's dan aan hun baan omhoog beginnen. Dus hij had echt pech, want was echt iets lager gericht. Aan het eind wel ff naar hem toegelopen met een welgemeende sorry. Want het gezicht is voor mij eigenlijk een No Go. Tenzij iemand meerdere hits niet neemt dan wordt het gezicht een aantrekkelijk doelwit heel eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Jan
Bedankt voor de reacties,

Ik zat nog even rond te kijken en ik denk dat ik voor de CM16 SRL kies.
Ik zat nog even naar lipo batterijen/oplader te kijken( zoals je aangaf @Peter Boudewijn ) het schijnt dat de cm16 het beste werkt met 11.1v nun-chuckstyle met een capaciteit van rond de 1000mah weet toevallig iemand hier een goed adresje voor?

Wat voor gram bb is trouwens het beste om te gebruiken? Ik las 0.23-0.25 klopt dit ook?
 
Bedankt voor de reacties,

Ik zat nog even rond te kijken en ik denk dat ik voor de CM16 SRL kies.
Ik zat nog even naar lipo batterijen/oplader te kijken( zoals je aangaf @Peter Boudewijn ) het schijnt dat de cm16 het beste werkt met 11.1v nun-chuckstyle met een capaciteit van rond de 1000mah weet toevallig iemand hier een goed adresje voor?

Wat voor gram bb is trouwens het beste om te gebruiken? Ik las 0.23-0.25 klopt dit ook?

11.1? Lijkt me vrij zwaar eerlijk gezegd. Denk dat je dan problemen gaat krijgen met je motor. Want vraag me af of die al compatible is. Maar goed dat laat ik maar aan de technische jongens over :).

Qua BB is alles tot .25 goed te doen voor een standaard hop-up. Dit weekend zelfs een rental laten schieten op .25 en dat ging zonder problemen :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
11.1? Lijkt me vrij zwaar eerlijk gezegd. Denk dat je dan problemen gaat krijgen met je motor. Want vraag me af of die al compatible is. Maar goed dat laat ik maar aan de technische jongens over :).
.
Schijnt dat G&G het zelfs aanraad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Schijnt dat G&G het zelfs aanraad.

Laat ik het zo zeggen dat de meeste stock replica's geen 11.1 V lipo's verdragen :). Dat is domweg te zwaar voor ze.

Ik weet van 2 merken (en niet eens elke replica) dat ze het kunnen. Namelijk Crytac (Trident MK.II serie) en Amoeba (AM-14 Honey Badger) die kunnen standaard een 11.1V Lipo verdragen. Echter heeft de Amoeba ook zijn kuren wat dat betreft.

Dus ik zou heel goed navraag doen. Want G&G is geen slecht merk maar je bent qua model nog wel met een instapmodel bezig. En het lijkt me stug (correct me if i'm wrong) dat die al een 11.1 Lipo verdraagt.

Een 7.4V Lipo lijkt me de wijzere optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
In dit geval ligt het iets wat anders...

Momenteel lopen er 2 uitvoering als ik het goed heb begrepen waarbij het verschil zit in de gebruikte Mosfet.

Bij die van m'n maat zat eerst ook een Mosfet die niet lekker overweg kon met 7,4V lipo's. Vervolgens hebben ze bij Com-Bat de Mosfet vervangen en nu draait hij perfect.

Zoals al eerder aangegeven zijn niet veel replica's direct klaar voor 11,1 persoonlijk denk ik dat de G&G CM serie een apparaat is waar je niet direct iets aan hoeft te doen, maar wil je er wat langer van genieten zou ik voor een 7,4 kiezen.

Groet,
Peter
 
Krytac gebruiker hiero
11.1lipos zonder mosfet en dan slaat de boel in de soep
Een replica werkt op vraag en aanbod
Heeft een replica een super sterke ht motor of een super balanced motor of speed motor gecombineerd met een echte goede mosfet(titan of spectre) en de juiste deanspluggen dan plus perfecte shiming/radius op single sector of dsg en wellicht een setje high speed gears en je replica is 11.1 safe lipo ready
Kort maarkrachtig batterij is de voeding maar dan moet de replica erop gebouwd zijn.
Stock heeft een gng wel de basis voor 11.1 maar out of the box een absolute afrader zelfs krytacs houden stock niet van een beetje 11.1 lipo